A csalódást keltő szezonkezdés miatt megvált Nick Wirth-től és tervezői irodájától a Marussia Virgin istálló. Wirth eddig a teljesen számítógépes, szélcsatorna használata nélküli tervezési rendszert erőltette - a jelek szerint eredménytelenül.
A szezon előtt a Virgin azt célozta meg, hogy autói rendszeresen bejussanak az időmérő edzés második szakaszába, ám a piros-fekete autók nem jutottak feljebb a rajtrács 20. helyénél (Timo Glock, Barcelonában és Monte-Carlóban).
Nick Wirth tervezőcége, a Wirth Research irányította az MVR 02-es kocsi tervezését, szándékosan szélcsatorna használata nélkül, kizárólag számítógépes rendszerek felhasználásával. Wirth elbocsátásával úgy tűnik, a CFD Design-ként ismert számítógépes tervezési rendszer megbukott a Forma-1-ben.
Nick Wirth, a Wirth Research főnöke feleslegesen erőltette a CFD-technológiát
„Azért hoztuk meg ezt a döntést, hogy a csapat saját kezébe vehesse a sorsát. Miután konzultáltunk a jelenlegi technológiai partnerünkkel (az orosz Marussia autógyárral), kötelességünknek éreztük a szerződés felbontását a Wirth Research-csel” – jelentette ki a Virgin elnök-vezérigazgatója, Andy Webb az Autosportnak.
„Úgy vélem, a technikai vezetésünkkel és az operatív fejlődésünkkel kapcsolatban most meghozott döntések stabil alapokat biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a következő években elérhessük a kitűzött eredményeket. Nehéz, de pozitív döntések ezek, annak érdekében, hogy magabiztosan készülhessünk a jövőre” – tette hozzá Webb.
Mostantól a Marussia Virgin fejlesztési igazgatója, a Benettonnal és a Renault-val korábban világbajnoki címeket nyert Pat Symonds feladata lesz, hogy felügyelje a csapat 2012-es versenyautójának tervezését, egyelőre konzultánsként.
Nick Wirth kirúgása ellenére a Virgin számos új fejlesztéssel készül a következő versenyekre, a Kanadai, az Európa és a Brit Nagydíjra. A szezon második felében elképzelhető, hogy különböző fejlesztési irányokba indulnak el, melyeknek hasznát majd csak 2012-ben arathatják le. Az Autosport úgy tudja, a kiscsapat megvásárolta a leafieldi fejlesztőbázist, ahonnan korábban az Arrows, majd a Super Aguri istálló működött. A Virgin célja, hogy év végére utolérje a kiscsapatok közül a legeredményesebben fejlesztő Team Lotust.
A Virgin közben állítólag tárgyalásokat folytat a McLarennel, melynek célja, hogy olyan többirányú fejlesztési kapcsolatot alakítson ki a wokingiakkal, mint a Force India tette. A Force India a McLarennel kötött együttműködésnek köszönhetően sereghajtó csapatból rendszeres pontszerzővé fejlődött az elmúlt másfél évben.
Timo Glock Barcelonában és Monacóban a 20. rajthelyről indulhatott, de a csapat sokkal többet várt (Fotó: Active Pictures / Jiri Krenek)
Utolsó kommentek