Három R18 TDI-ből csak egy maradt talpon, de az megnyerte minden idők egyik legizgalmasabb Le Mans-i 24 órás futamát. A győztes Lotterer, Tréluyer, Fässler triót négy Peugeot 908-as kísérte célba, a franciák legjobb egysége alig 14 másodperccel maradt el a győztes Auditól.
Még sokáig fogunk beszélni a 2011-es Le Mans-i 24 órásról, amelyen annyi izgalom, baleset és dráma történt, amennyit Agatha Christie is megirigyelhetne.
Hamar egyértelművé vált, hogy az Audi új fejlesztésű, 3,7 literes, V6-os turbódízel motorral meghajtott R18 TDI-je gyorsabb, mint a Peugeot 908 HDi, ám a francia kocsik jobban bántak a gumikkal, és a fogyasztásuk is sokkal jobb volt, mint a német autóké. A rajttól kezdve gyakorlatilag az R18-asok diktálták a tempót, de legalább két Peugeot mindig ott volt a nyomukban, várva egy esetleges kínálkozó lehetőségre.
Az első Peugeot-t (a 8-as számú, teljesen francia egységet) fékproblémák vetették vissza, Sarrazinék három és fél óra után már körhátránnyal álltak a negyedik helyen. De az Audi még rosszabbul járt, két horrorisztikus balesetben két autót is elvesztettek este 11 óráig.
Alig 52 perccel a start után a mezőny egyik legrutinosabb pilótája, Allan McNish ment bele kissé meggondolatlanul egy dupla előzésbe, mely során az egyik gentleman driver, a francia Anthony Beltoise ráhúzta a kormányt a 3-as számú prototípusra, vad kicsúszásba taszítva McNisht. A skót versenyző átszánkázott a kavicságyon és hatalmas erővel nekivágódott az acélkorlát előtti gumibáláknak. Óriási szerencse, hogy a levegőbe repült Audi nem fordult át a kordon fölött, ott ugyanis sportbírók és fotósok egész hada állt. Volt, aki a robogója mögött próbált fedezéket találni a szétrepülő alkatrészek elől, de ha a 900 kilós Audi becsapódott volna, aligha úszta volna meg élve.
Nem sokkal este 11 előtt, a Hunaudiéres-egyenes végén szintén egy Ferrari-pilóta értette félre a mögötte nagy sebességgel érkező Mike Rockenfeller előzési szándékát, aminek újabb ütközés és újabb Audi-K.O. lett a vége. Rockenfellernek az egyik karja megsérült, agyrázkódása miatt éjszakára bent tartották a Le Mans-i kórházban, de reggel kiengedték az orvosok, akárcsak korábban Allan McNisht.
Ezután az egyetlen talpon maradt Audira, André Lotterer, Benoit Tréluyer és Marcel Fässler kocsijára maradt az ingolstadtiak becsületének megvédése, ami – főleg az első két pilóta remek körei jóvoltából – sikerült is. Hiába húzta általában két körrel tovább két tankolás között a Simon Pagenaud-vezette Peugeot, az Audi tempófölényét ezzel nem tudták ellensúlyozni. Tovább erősödött a vezető Audi pozíciója, amikor délelőtt fél 10 körül a rendkívül megbízható Alexander Wurz hibázott, orral nekiment a korlátnak az Indianapolis-sikánnál, és a csapata három kört vesztett a szerelés miatt.
Tréluyer és Lotterer elképesztően jól kezelte a rá nehezedő óriási nyomást, és hiába közelítette meg az utolsó órában kilenc másodpercre a 9-es számú Peugeot, a német a végén még rátett egy lapáttal, és megszerezte önmaga első, az Audi tizedik Le Mans-i trófeáját.
Az LMp2 kategóriában meglepetésre a Greaves-csapat Zytek-Nissanja diadalmaskodott, Ojjeh, Kimber-Smith és Lombard összeállításban. A GT-kategóriában újra a Chevrolet nyert, Andy Garcia, Olivier Beretta és Tommy Milner összeállításban. A Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni és Toni Vilander vezette Ferrari 458 Italia lett a második, ami kész csoda, hiszen az utolsó három órában gondok voltak a motorral, de kitartott a célig.
A 79. Le Mans-i 24 órás végeredménye:
1. Audi R18 (#2) Lotterer/Tréluyer/Fässler (LMP1) 355 kör
2. Peugeot 908 (#9) Pagenaud/Bourdais/Lamy (LMP1) + 13,854 mp.h.
3. Peugeot 908 (#8) Sarrazin/Montagny/Minassian (LMP1) + 2 kör h.
4. Peugeot 908 (#7) Gené/Wurz/Davidson (LMP1) + 4 kör h.
5. Oreca Peugeot 908 HDI (#10) Lapierre/Duval/Panis (LMP1) + 16 k.h.
6. Rebellion Lola-Toyota (#12) Prost/Jani/Bleekemolen (LMP1) + 17 k.h.
7. Kronos Lola-Aston Martin (#22) Leinders/Ickx/Martin (LMP1) + 27 k.h.
8. Greaves Zytek-Nissan (#41) Ojjeh/Kimber-Smith/Lombard (LMP2) + 29 k.h.
9. Oreca Signatech-Nissan (#26) Mailleux/Ayari/Ordoñez (LMP2) + 35 k.h.
10. Level-5 Lola-Honda (#33) Bouchut/Barbosa/Tucker (LMP2) + 36 k.h.
11 Chevrolet Corvette C6.R (#73) Garcia/Beretta/Milner (GTP) + 39 k.h.
(...)
14. AF Corse Ferrari 458 Italia (#51) Fisichella/Bruni/Vilander (GTP) + 39 k.h.
15. BMW M3 GT2 (#56) Farfus/J. Müller/Werner (GTP) + 40 k.h.
Utolsó kommentek