Egy évvel elhalasztják a motorreform bevezetését, viszont az eredetileg tervezett, soros, négyhengeres erőforrások helyett 1,6 literes, V6-os turbómotorok lesznek az F1-ben. Így döntött szerdán a Formula-1-es Tanács.
Az eredeti tervekhez képest egy éves csúszással, 2014-ben mutatkozik be az új F1-es motorformula, méghozzá V6-os turbómotorok formájában – döntött szerdán Londonban az F1-es csapatvezetőkből és műszaki szakemberekből, valamint az FIA képviselőiből és Bernie Ecclestone-ból álló Formula-1-es Tanács.
A döntés kisebb vereséget jelent a Renault és Jean Todt FIA-elnök számára (akik a kisebb, soros, négyhengeres motorokat favorizálták), ugyanakkor győzelmet jelent a Ferrari és a Mercedes számára, amelyek – eltérő okokból – elejétől fogva támadták, kritizálták az eredeti tervezetet.
A TAG Porsche turbo az 1980-as évek egyik legsikeresebb V6-os erőforrása volt, közel 1000 lóerős teljesítménnyel
Különösen a Ferrari lobbizott élénken a soros négyhengeresek ellen, mivel az olasz luxusmárka utcai kínálatában egyáltalán nem szerepel ilyen erőforrás. Érvelésük szerint a V6-os motorblokk műszakilag sokkal közelebb áll a jelenleg használt V8-as motorokhoz, így kisebb anyagi ráfordítással lehetne kifejleszteni a 2014-től használatos erőforrásokat.
A Renault ugyanakkor határozottan a kisebb motorok mellett kardoskodott és az F1-ből való kilépéssel fenyegetett, amennyiben az FIA elhalasztaná az új motorkoncepció bevezetését. A francia gyártó célja, hogy 2015-re az összes utcai modell kétharmadát kis lökettérfogatú, turbófeltöltős motor hajtsa.
Az 1,6 literes hengerűrtartalom és a V6-os konfiguráció tehát kompromisszumos megoldás, amely minden érintett fél álláspontját figyelembe veszi – ahogy Jean Todt, az FIA elnöke korábban megígérte.
A FORMULA-1 MOTORSZABÁLYAI 2014-től:
- 1,6 literes, hathengeres (V6) turbómotor egy turbótöltővel, a jelenlegi 2,4 literes, V8-as szívómotor helyett
- 35%-kal megnövelt üzemanyag-hatékonyság
- 12000/perces maximális fordulatszám, szemben a jelenlegi 18000/perccel
- Energia-újrahasznosító rendszerek engedélyezése; KERS teljesítménye a duplájára nő (60-ról 120 kilowattra)
- A motorteljesítmény a jelenlegi szinten marad (kb. 750 lóerő)
Az új motorformula hivatalos elfogadásához az F1-es csapatok faxon történő beleegyező nyilatkozatára is szükség van. Ezt hétfőig kell elküldeniük a Nemzetközi Automobil Szövetségnek.
Utolsó kommentek