HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hamilton a (zöld) pokolból hozta vissza a győzelmet

2011.07.24. 20:33 Real Simon says

Amit szombaton még csak a legelvakultabb McLaren-hívők tartottak elképzelhetőnek, vasárnap valóra vált. Lewis Hamilton egy szenzációs versenyen, sebességben és taktikában is legyőzte Fernando Alonsót (Ferrari) és Mark Webbert (Red Bull) a Nürburgringen. Sebastian Vettel és Michael Schumacher ugyanazon a helyen hibázott, de a fiatalabbik német így is megszerezte a 4. helyet.


Lewis Hamilton 16. GP-diadalát aratta, egyúttal első F1-es pontjait szerezte a Nürburgringen (Fotó: McLaren)

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Fernando Alonso (Ferrari) és Mark Webber (Red Bull-Renault) óriási csatájáról marad emlékezetes a Német Nagydíj. Nem csupán taktikai csata volt ez, hanem valódi verseny, oda-vissza előzésekkel, emberi hibákkal és a végén egy kis gumipókerrel.

Webber elszúrta a rajtot, mert túlságosan leengedte a Renault-motor fordulatszámát a hosszasan kitartott piros lámpa kialvásakor. A mellőle rajtoló Hamilton köszönte szépen és átvette a vezetést; nyomában az ausztrállal és a Vettel Red Bullját szendvicsbe záró Ferrarikkal, melyek közül Alonso jött el jobban (Massa kisodródott).

Hamilton és Webber mögé Alonso sorolt be harmadiknak, de a spanyol a Mercedes Arénánál kifutott a pályáról, átadva a pozíciót a világbajnoknak. De Fernando nem hagyta annyiban, és a 8. körben, az NGK-sikánnál hidegvérrel megkerülte a Red Bullt, mintha a Ferrari mindig is egy ligában versenyzett volna idén a bikásokkal.

Ha nem lett volna elég a német rajongóknak, hogy kedvenc Sebijük veszített egy helyet, Vettel még hátrább csúszott, amikor a 9. körben, a jobb hátsó kerekével ráhajtott a fehér sávra (pontosabban: a felfestés melletti műfüves részre, ami még harmatosan csúszós volt) és reflexből volt kénytelen megfogni a farral hátrafelé csúszó RB7-est. „Az én hibám volt, be kell ismernem. Kicsit túlságosan jobbra mozdultam, ahogy azelőtt is minden körben azon a helyen, a határon voltam. Száraz pályán nem lett volna semmi gond, de a felfestés mellett most nyirkos volt a pálya” – magyarázta Vettel.

A 10. körben történt a verseny egyik leglátványosabb és legvitatottabb (bőven voltak ilyenek!) manővere. Nick Heidfeld éppen Sébastien Buemit próbálta előzni, amikor a Toro Rosso-pilóta figyelmetlenül lezárt előtte az NGK-sikán előtt, elzárva a menekülés útját is a Renault elől. Heidfeld kocsijának első szárnya letört és az R31-es a hátsó kerekein felágaskodott (úgy, mint Montrealban). A német kiesett, a svájci körhátránnyal befutott 15.-nek, de jövő hétvégén, a Hungaroringen öt rajthelyes mínusszal számolhat.

Hogy nekünk, nézőknek egy percre se legyen nyugtunk, Webber a 12. körben kezdte komolyan támadni Hamiltont. Miközben ők oda-vissza előzgették egymást, Alonso felzárkózott mögéjük a Ferrarival, és ez a trió együtt maradt a verseny végéig. Hamilton kissé ingerülten szólt be a csapatrádión a McLarennek: „Abba lehetne hagyni, hogy akkor beszéltek hozzám, amikor épp versenyzem?”

A 14. körben Webber hajtott ki először a boxba friss gumikért, ezzel Hamilton, Alonso, Vettel és Felipe Massa is elé került. Vettel közben elkövette azt a bizonyos hibát, kockásra fékezte a gumijait, ráadásul a fékbalansz is elállítódott. Vettel a 15. körben állt ki friss (lágy) gumikért, Hamiltont és Alonsót követve. Amikor a két éllovas kifelé tartott a boxutcából, Webber a pályán éppen Massát előzte, így szép kis négyes csetepaté tartotta életben a közönség érdeklődését.

Fernando Alonso és Mark Webber csatája a 2. helyért (Fotó: Ferrari)

Am 18. körre minden (és mindenki) lenyugodott, Mark Webber pedig alighanem sírt az örömtől a bukósisakja alatt: red bullos létére idén először vezetett egy kört (a végéig összesen 17-et) egy nagydíjon! Webber leggyorsabb körére Hamilton azonnal válaszolni tudott a friss gumikon, am sejteni engedte, hogy a McLaren versenybeállítással sokkal erősebb, mint amire korábban következtetni lehetett.

Ezalatt Jenson Button – aki elrontotta a rajtot, a hetedikről a 10. helyre esett vissza – sokáig képtelen volt átverekedni magát Vitalij Petrovon. A mclarenes a 34. körben végre meg tudta előzni Rosberg Mercedesét a 6. helyért, de a következő körben a garázsba hajtott és hidraulikai hiba miatt kiállt. Jenson Silverstone után a Nürburgringen is nullázott.

Alonso a 29. körben megfutotta a leggyorsabb kört, miközben Webber sokkal lassabb időkre volt képes, ezért a 31. fordulóban megint kiállt friss abroncsokért. Ebből már sejteni lehetett, hogy az ausztrál háromszor fog cserélni. A következő körben Hamilton, majd még egy körrel később Alonso is követte a red bullos példáját, és miután a spanyol vissza tudott jönni a mclarenes elé, azt gondolhattuk, hogy a Ferrari zsebében van az újabb győzelem.

De nem! Hamilton nem ugrott rögtön a ferraris nyakának, hanem önmagához képest bámulatos önkontrollal, agresszivitásán uralkodva megvárta, amíg Alonso bemegy a Mercedes Aréna kanyarrengetegébe, és ott elegánsan, mégis ellentmondást nem tűrően hagyta faképnél a spanyolt. Ez volt a verseny kulcsmomentuma, amely bebiztosította Lewis Hamilton ez évi második (összesen 16.) győzelmét.

Michael Schumacher bevállalósan versenyzett, de túl sokat kockáztatott, kicsúszott. Rosberg behozta a Mercedest hetediknek, Schumi 8.-nak, de körhátrányban (Fotó: Active Pictures)

 A Mercedes közben hozta a szokásos „jojó-formáját”. Rosberg rövid ideig versenyben volt az 5.-6. helyért, de a kocsi egyensúlya a verseny közepére elromlott (az ezüstösök nem tudták kellően felmelegíteni a gumikat a 13-14 fokos októberi hűvösben), így be kellett érnie a hetedik hellyel, Adrian Sutil Force Indiája mögött.

Michael Schumacher jó formában volt, a 23. körben majdnem egyszerre előzte meg Petrovot és Rosberget. A Renault-pilótát szépen le is osztotta, de Rosberg üldözése közben kiment a pályáról a Mercedes Arénában – ugyanott, ahol korábban  Vettel is pórul járt! Schumacher végül kénytelen volt egy újabb keserű pirulát lenyelni Rosbergtől, be kellett érnie a 8. hellyel.

Az utolsó körök izgalmait a Hamilton, Alonso, Webber csata mellett Massa és Vettel negyedik helyért folyó párviadala adta. Két körrel a befutó előtt a Red Bull versenymérnöke, Guillaume Rocquelin kiadta Vettelnek az ukázt: „Csináld az ellenkezőjét annak, amit Massa csinál. Ha behajt a boxba, maradj kint a pályán; ha kint marad, hajts be!” Vettel vagy megtagadta a parancsot, vagy túl későn kapta meg, mindenesetre Massa szélárnyékában maradt, és csak az utolsó kör megkezdésekor (az 59. forduló végén), a brazillal egy időben kanyarodott be utolsó kerékcseréjére.

Massa kocsiján még dolgoznak a Ferrari szerelői, amikor Vettel (a háttérben) elindul kifelé. Ezzel az utolsó előtti körben eldőlt a 4. hely sorsa (Fotó: Active Pictures)

A Red Bull szerelői megint gyorsabbak voltak, mint a ferrarisok (szegény Massa már Kínában és Isztambulban is pozíciókat vesztett emiatt), így Vettel a boxutcában meg tudta előzni a tehetetlen brazilt, ezzel negyedik lett.

„A negyedik hely volt számunkra a maximum, amivel nem lehetünk elégedettek, de el kell fogadnunk. A következő verseny már a nyakunkon van a jövő hétvégén (a Hungaroringen – S.I.) és úgy tűnik, a McLaren és a Ferrari egyre gyorsabb lesz. Keményebben kell dolgoznunk, hogy javítsunk a kocsin, hogy visszatérhessünk a dobogóra, talán annak is a legfelső fokára” – értékelte a helyzetet Vettel, aki továbbra is megnyugtató, 77 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot  a nürburgringi harmadik helyezett, Mark Webber előtt.

Webber a végén saját kocsiján hozta be a boxba Alonsót, akire a Ferrari rászólt, hogy állítsa le a motort. 1991-ben Mansell fuvarozta be ugySennát Silverstone-ban (Fotó: Active Pictures)

A Német Nagydíj végeredménye
Nürburgring, 2011. július 24.
60 kör = 308,863 km

1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:37:30,334 óra (190,059 km/h átlag)
2. ALONSO (SPA) Ferrari                 + 3,980 mp. h.
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 9,788”
4. VETTEL (D) Red Bull-Renault      + 47,921”
5. MASSA (BRA) Ferrari                  + 52,252”
6. SUTIL (D) Force India-Mercedes  + 1:26,208
7. ROSBERG (D) Mercedes GP        + 1 kör h.
8. SCHUMACHER (D) Mercedes GP  + 1 kör h.
9. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari  + 1 kör h.
10. PETROV (RUS) Renault            + 1 kör h.
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari     + 1 kör h.
12. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
13. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes      + 1 kör h.
14. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth   + 1 kör h.
15. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari      + 1 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault   + 2 kör h.
17. GLOCK (D) Virgin-Cosworth           + 3 kör h.
18. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth  + 3 kör h.
19. RICCIARDO (AUS) HRT-cosworth   + 3 kör h.
20. CHANDHOK (IND) Lotus-Renault    + 4 kör h.

Leggyorsabb kör: 1:34,302 – Hamilton (McLaren-Mercedes), az 59. körben

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr773094785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása