HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kobajasi: "Könyörtelenül kihasználom a többiek hibáit"

2011.07.28. 21:00 Real Simon says

A Sauber istálló csütörtökön jelentette be, hogy 2012-re is megtartja jelenlegi pilótáit, Kobajasi Kamuit és Sergio Perezt. A japán húzóemberrel a Hungaroringen beszélgettünk szabályváltozásokról, a Peter Sauber iránti hálájáról és arról, mi a sok előzés titka.


Kamui morózusan érkezett az interjúra, de menet közben feloldódott. Igazi profi, céltudatos versenyző benyomását keltette (Fotó: Pataky Péter)

A Sauber épp ma jelentette be, hogy jövőre is számít rád. Váratlanul ért?
Kobajasi: "Egyáltalán nem. Nagyon büszke vagyok rá, hogy jövőre is a Saubernál versenyezhetek. Peter Sauber sokat segített, amikor a Toyota kilépett a Forma-1-ből. Adott nekem egy új esélyt, amit most szeretnék meghálálni. Tavaly nagyon nehéz évünk volt, a kocsi lassú volt és megbízhatatlan. Idén viszont eddig szinte minden versenyen pontot szereztünk, és továbbra is ez a célunk."

Ritkaság, hogy valaki 24 évesen egy F1-es csapat húzóemberévé válik. Meg tudsz birkózni a feladattal?
Kobajasi: "Muszáj, ez a dolgom, ezt vállaltam. A csapatom bízik bennem, én jól érzem magam a csapatnál, ilyen légkörben nem nehéz jól dolgozni."
 
A Nürburgringen Michael Schumacher ellen csatáztál a nyolcadik helyért. A Sauber ezek szerint utolérte a nagycsapatokat, a Mercedest, a Renault-t?

Kobajasi: "Ezt azért nem mondanám. Keményen dolgozunk, hogy így legyen, és az idei versenyautónk sokkal jobb konstrukció, mint a tavalyi volt. Valencia kivételével eddig mindenhol pontot szereztünk idén, ami önmagáért beszél. De a Mercedes, a Renault sokkal nagyobb csapat, több alkalmazottal és – a németek legalábbis – sokkal több pénzből gazdálkodhatnak. Csapatként az a célunk, hogy minden futamon pontot szerezzünk, nekem pedig személy szerint, hogy kihasználjam a kínálkozó lehetőségeket."



Téged elnézve mindig olyan könnyűnek tűnik az előzés. Ez belülről jön, vagy az idei szabályváltozások – az állítható hátsó szárny és a Pirelli gumik – is segítenek azért?
Kobajasi: "Ha visszaemlékszel, tavaly Szuzukában is sokat előztem, és akkor még nem volt DRS, a gumik is teljesen mások voltak. A Pirelli gumik egyébként engem kifejezetten hátrányba hoztak. Nehezen tudtam hozzájuk igazítani a vezetési stílusomat, és verseny közben még most is gyakran kell alkalmazkodnom a gumikhoz. Ez mindig múlik az autó beállításán és a pilóta stílusán múlik. Az állítható szárnnyal sokszor könnyebb előzni, de a Nürburgringen alig használtam, mégis feljöttem kilencediknek."

Tavaly a Hungaroringen is remek versenyt futottál: egy büntetés miatt a 23. rajthelyről indulva pontszerző lettél. Mi a titkod?
Kobajasi: "Nincs titok. Jól kell beállítani az autót, a rajtnál ügyesen kell helyezkedni, ott sokat lehet nyerni. Ha jól emlékszem, tavaly hét pozíciót hoztam az első körben. Azután végig résen kell lenni és könyörtelenül kihasználni a többiek hibáit. Titkos előzési pontom egyébként nincs sem a Hungaroringen, sem más pályán."

Amikor áprilisban a cunami lesújtott Japánra, az első között voltál, akik felemelték a hangjukat, hogy az emberek segítsenek. A te családod is érintett volt a katasztrófában?
Kobajasi: "A mostaniban nem. Én Oszaka mellett, Amagaszakiban születtem, arrafelé 2003-ban volt egy nagy földrengés. Ettől függetlenül szívügyemnek érzem, hogy a szerencsétlenül járt japán gyerekeknek segítsek, ahogy csak tudok. Ezért hordom a Help Japan! (Segítsenek Japánnak!) matricát a bukósisakomon."

1 komment

Címkék: sauber hungaroring; f1; kobajasi; kobayashi; simon; interjú; magyar nagydíj; kamui;

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr63108362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dp27 2011.07.29. 07:41:48

Full normálisnak tűnik ez a Kobayashi. Több van benne mint az eddigi japánokban.

A T. szerző pedig elemében lehet ismét. ;-)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása