Lewis Hamilton futotta a legjobb időt mindkét pénteki szabadedzésen a Hungaroringen. A McLaren mogyoródi menője mögött Fernando Alonso végzett a Ferrarival, míg a gumikkal és az üzemanyagszinttel játszadozó Red Bullok tempóját nehéz megítélni. Webber a 4., Vettel az 5. helyen zárt pénteken.
Ahogy a szakemberek megjósolták, a Nürburgringen felerősödött McLaren, a Ferrari és a Red Bull hármas csatájára számíthatunk a hétvégi Magyar Nagydíjon.
Lewis Hamilton délelőtt 1:23,350 perc alatt ért körbe a felhős, csupán 22 fokos Hungaroringen, majd délután 1:21,018-ra javította a legjobb köridőt. A 2007-es és 2009-es Magyar Nagydíj győztese délelőtt a vb-címvédő Sebastian Vettelt (Red Bull), délután pedig Fernando Alonsót (Ferrari) utasította maga mögé. A spanyol lemaradása (0,241 mp) arra utal, hogy a Ferrari előző futamokon látott formajavulása a jellegében teljesen eltérő, technikás Hungaroringen is megerősítést nyert.
„Nagyszerű érzés ilyen jól kezdeni a hétvégét. A pénteki edzések sokkal jobban sikerültek itt, mint a Nürburgringen, elégedett vagyok. A kipróbált üzemanyagszintekkel a kocsi versenyképesnek tűnik, jó az egyensúlya. De holnap, ha melegebb lesz, teljesen más irányba is fordulhatnak a dolgok” – figyelmeztetett Hamilton.
Csapattársa, Jenson Button érte el a harmadik legjobb időt (1:21,322), a másik angol is elégedett volt az Mp4-26-ossal. „Elégedett vagyok azzal a fejlesztési iránnyal, amelyben elindultunk. Az első és a harmadik szektorban különösen erős az autó; az elsőben én voltam ma a leggyorsabb, az utolsóban meg Lewis. Ha sikerül összehoznunk [az ideális kört], egész jól állunk a hétvégére” – mondta Jenson, aki a 200. nagydíjára készül a Hungaroringen.
Fernando Alonso is jubilált: az „Oviedói bika” ma ünnepelte a 30. születésnapját. „Szeretném megköszönni mindenkinek a 30. születésnapomra küldött jókívánságokat, különösen Bernie-nek [Ecclestone], aki személyesen köszöntött fel a sajtótájékoztatónkon. Jó érzés a Ferrarival ünnepelni, a csapattal, ahol legalább 35 éves koromig szeretnék versenyezni” – mondta Fernando.
A pályán mutatott eredményről a spanyol elmondta: „Elégedett vagyok, hogy sok kört meg tudtam tenni (69-et, egy híján egy versenytávot!), ami különösen azért előnyös, mert így tanulmányozhatjuk a gumik kopását, ami mindig fontos tényező ezen a pályán. A Hungaroring egyébként még mindig nagyon „zöld”, ami szokásos itt, sokkal jobban fel lesz gumizva a hétvége folyamán. A McLaren nagyon erősnek tűnik, hasonlóan az előző hétvégéhez.”
Felipe Massa hatodik időt futotta pénteken a másik Ferrarival, egy másodperccel elmaradva Hamiltontól és Alonsótól. Továbbra is úgy tűnik, hogy a brazil hiába fogadkozik, hiába szereti a mogyoródi pályát, képtelen felvenni gyorsabb csapattársa tempóját.
Mark Webber (1:21,508) a negyedik, Sebastian Vettel (1:21,549) az ötödik időt futotta, ebből azonban nem szabad messzemenő következtetéseket levonni a Red Bull valódi tempójáról. Webber a délelőtti tréningen leütötte az RB7 orrát, amikor a 9-es kanyarban a nedves rázókőre sodródva kicsúszott, majd a túloldalon lévő korlátnak ütközött. A világbajnok – rá nem jellemző módon – kétszer is hibázott, kifutott a pályáról a sikánnál, de ez pénteken, amikor a pilóták a féktávokat, a határokat próbálgatják, még belefér.
„Valamivel jobban éreztem magam a kocsiban, de nem az a felállás, mint tavaly [amikor a Red Bull dominált az egész hétvégén]; a McLaren és a Ferrari is nagyon gyors, nagyon szorosak az idők” – értékelt Vettel. „Nem vagyok biztos benne, hogy a KERS-nek és a DRS-nek túl nagy szerep jut ezen a hétvégén, az új gumik azonban fontos tényezők lesznek. A kezemen látható kötés nem komoly, csak egy apróság. De tudják, hogy megy ez a férfiaknál, szeretünk nagy feneket keríteni a dolgoknak” – mondta félig viccesen Sebastian.
A három élcsapat mögött a Mercedesek zárták a pénteki napot, Nico Rosberg 1,1 , Michael Schumacher 1,4 másodperccel maradt el a legjobbaktól. Érdekes volt megfigyelni az Ezüstnyilak együttműködését az edzésen: Rosberg és Schumacher szinte végig egymás mögött haladt, ha valaki közéjük került, elengedték. Ezzel részben a szélárnyék előnyeit kívánták kihasználni, másrészt valószínű, hogy egy új fejlesztés hatásait akarták lemérni, melyet csak az egyik kocsira szereltek fel.
A Force India Mogyoródon is folytatta remek nürburgringi szereplését: Paul di Resta a 9., Adrian Sutil a 10. helyen zárta a napot. Mögöttük a két Sauber-Ferrari végzett, Kobajasi Kamui majdnem négytizedet adott fiatal csapattársának, Sergio Péreznek.
Rubens Barrichello a 13. helyet szerezte meg az új hátsó szárnnyal felszerelt Williamsszel, megelőzve Nick Heidfeldet (14.), aki mélyen elmaradt a Lotus Renault GP-vel szemben támasztott elvárásoktól. Heidfeld és Sutil mégis dicséretet érdemel, délelőtt ugyanis mindketten pihentek: Nicket a brazil Bruno Senna, Adriant a német Nico Hülkenberg helyettesítette, a versenyzők csak délután vehették birtokba autójukat.
A nürburgringi kihagyása után visszatérő Jarno Trulli megverte csapattársát, Heikki Kovalainent, méghozzá 0,453 másodperccel. Timo Glock 1:26,823-as körével megelőzte a másik virginest, Jerome d’Ambrosiót, míg az újonc Daniel Ricciardo idén először végzett HRT-s csapattársa, Vitantonio Liuzzi előtt.
A harmadik szabadedzésre szombaton 11 órától kerül sor a Hungaroringen.
26. Magyar Nagydíj, Hungaroring
A pénteki szabadedzés eredménye:
1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:21,018
2. ALONSO (SPA) Ferrari 1:21,259 (+0,241”)
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:21,322
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:21,508
5. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:21,549
6. MASSA (BRA) Ferrari 1:22,099
7. ROSBERG (D) Mercedes GP 1:22,121
8. SCHUMACHER (D) Mercedes GP 1:22,440
9. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:22,835
10. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:22,981
11. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:23,030
12. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:23,399
13. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:23,679
14. HEIDFELD (D) Renault GP 1:23,861
15. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth 1:24,181
16. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:24,182
17. PETROV (RUS) Renault GP 1:24,546
18. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:24,878
19. TRULLI (ITA) Lotus-Renault 1:24,994
20. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault 1:25,447
21. GLOCK (D) Virgin-Cosworth 1:26,823
22. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth 1:27,261
23. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth 1:27,730
24. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth 1:28,255
Utolsó kommentek