A Ferrari két egykori főmérnöke, Aldo Costa és Chris Dyer újra egyesítheti erejét Ross Brawnnal a Mercedes GP-nél. Egyelőre csak pletykákról van szó, de Monzában már minden újságíró ezt találgatta. Közben a McLaren is kivetette a hálóját egy szenior mérnökre.
Chris Dyer (balra) és Räikkönen 2007-ben világbajnoki címig menetelt a Ferrarival, a mérnöknek mégis mennie kellett (Fotó: Ferrari)
A Ferrari májusban kötött útilaput technikai igazgatója, Aldo Costa talpa alá, akit egy személyben tettek felelőssé a 150 Italia vártnál gyengébb szezonkezdéséért. Chris Dyer régebben Michael Schumacher, később Kimi Räikkönen első számú versenymérnöke volt a Scuderiánál, de 2010 őszén őt is menesztették. Az ausztrál mérnök idén már visszautasította az egyik GT-sorozatban induló csapat ajánlatát, a hétvégén pedig (civilben) ott volt Monzában, táptalajt adva a tárgyalások megkezdéséről szóló híreknek.
Egyelőre sem Aldo Costa, sem Chris Dyer szerződése nem teszi lehetővé, hogy új csapathoz szerződjenek, jövő februártól viszont szabadügynökké válnak, bárhová leigazolhatnak.
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke a GPWeek magazinnak úgy nyilatkozott, hogy „nem nyilatkozunk a csapatstruktúránkról”. De a Mercedes az elmúlt egy évben jeleskedett abban, hogy nagyra becsült szakembereket csábítson el a rivális csapatoktól. A Renault korábbi, kasztnifejlesztésért felelős vezetője, Bob Bell idén áprilisban csatlakozott a stuttgartiakhoz, Ross Brawnt váltotta a technikai igazgatói poszton. Räikkönen korábbi versenymérnökét, Mark Slade-et tavaly decemberben csábították el a McLarentől, és a 2011-es szezon első felében Michael Schumacher főmérnöke volt.
Aldo Costa (jobbra) 2006-2011 között vezette a Ferrari tervezői részlegét. Idén ráverték a balhét
Mindeközben az SzC_blog úgy értesült, hogy a McLaren előrehaladott tárgyalásokat folytat Sam Michael leszerződtetéséről, aki 2004 óta a Williams technikai igazgatója. (Bővebben erről később.)
Utolsó kommentek