HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Páros sorakozó a szingapúri rajtrácson

2011.09.24. 17:19 Real Simon says

Két Red Bull-Renault, két McLaren-Mercedes, két Ferrari, két Mercedes és két Force India rajtolhat egymás mellől a vasárnapi Szingapúri Nagydíjon. Vettel ez évi 11. pole pozícióját szerezte meg a városi pályán, így már csak három edzéselsőség választja el Nigel Mansell 1992-es rekordjától.
Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, Szingapúr (Fotó: Active Pictures)

Sebastian Vettel idén már a 11. edzéselsőségét szerezte meg, így már csak három szombati siker választja el attól, hogy utolérje Nigel Mansell 1992-es, Williams-Renault-val felállított rekordját.

A Red Bull a biztonság kedvéért a Q3 végéig kint tartotta Vettelt a pályán, hogy szükség esetén legyen esélye tovább javítani 1:44,381-es idején, de erre végül nem volt szükség. A német 0,351 másodperccel verte Mark Webbert, aki a kvalifikáció vége előtt egy perccel felugrott a második helyre, teljessé téve a Red Bull sikerét.

A két kék-piros autó mögött a két McLaren-Mercedes sorakozhat fel holnap a rajtrácsra. Jenson Button az egész időmérő edzésen gyorsabbnak tűnt, mint Lewis Hamilton, a 2009-es világbajnok idén negyedszer tudta megverni a csapattársát edzésen. Hamiltont technikai problémák is hátráltatták, a Q1-ben erősen odacsapta az Mp4-26 alját a hetedik kanyar magas rázókövéhez, a szerelőknek le kellett szedniük az alvázat, hogy meggyőződjenek róla, a váltó nem szenvedett maradandó károsodást. Ezt követően Lewis jobb hátsó gumija defektet kapott a Q2-ben, de sikerült bent maradnia a továbbjutók között. A Q3 előtt aztán a McLarennél csak nehezen tudták megtankolni az autóját - mindezek után a 4. rajthely bravúros teljesítménynek mondható.

Ez maradt Kobajasi Sauberjából, miután a 10-es kanyar kijáratánál az acélkorlátnak rohant (Fotó: Active Pictures)

Hamilton egyébként mindkét Ferrari-pilótára panaszkodott egy sort az időmérő után, mivel feltartották egymást. "A srácok eléggé segítőkészek szoktak lenni és én nagyon mentem volna előre. Megpróbáltam megelőzni [Massát], de egyfolytában akadályozott, míg végül el tudtam menni mellette" - mesélte Lewis. A 2008-as szingapúri győztes azt sem felejtette el szóvá tenni, hogy Fernando Alonso miatt is vesztett néhány századot, mert a spanyol állítólag nem mozdult előle elég korán, a Ferrari légörvénye megzavarta a McLarent.

Felipe Massa azonban helyre tette a panaszkodóbajnokot. "Nem is értettem, mit akar ott csinálni. Három autó követte egymást lassan, a mért körre készülődve. [Hamilton] olyan helyzetbe hozta magát, hogy ütközhetett volna valakivel a kivezető körén - szerintem nem használta az agyát. Már megint."

A Ferrarinál abban bíztak, hogy Szingapúrban végre megszorongathatják az idén mindenütt uralkodó Red Bullokat, de csalódniuk kellett. Fernando Alonso a McLarenekkel sem tudott versenyre kelni az időmérőn, be kellett érnie az 5. rajthellyel. Felipe Massát a Q2-ben és a Q3-ban is többször feltartották, a brazil a Q3-ban csak egy gyorskört tudott befejezni, azzal hatodik lett.

A Mercedesek közül csak Nico Rosberg jött ki egy gyorskörre a Q3-ban, Michael Schumacher azt választotta, hogy inkább eltesz egy garnitúra szuperlágy gumit a versenyre. Hasonlóan gondolkoztak a Force Indiánál is: miután Adrian Sutil és Paul di Resta is beverekedte magát az utolsó edzésszakaszba, nem kockáztattak, gumit spóroltak. (Hogy ez a spósolósdi az F1-rajongóknak és újságíróknak egyáltalán nem tetszik, az már más lapra tartozik.)

Akár az első 7 rajtsorban, az elsőtől a 14. helyig folytatódhatott volna a csapattársak páros matyómintája, ha Kobajasi Kamui nem ugratott volna át a szegélykövön és nem ment volna gumifalnak a Q2 elején. A Sauber C30 edzéstempója alapján simán jó lett volna a 11-12. helyre (Sergio Pérez és a japán egész hétvégén nagyon közel volt egymáshoz); a Williams pilótái, Rubens Barrichello és Pastor Maldonado meg is szerezték a 12. és 13. rajthelyet.

Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, Szingapúri Nagydíj (Fotó: Active pictures)

Az időmérő edzés legnagyobb csalódását a Lotus Renault GP szereplése okozta: Vitalij Petrov már a Q1-ben elvérzett, de Bruno Senna sem jutott előrébb a 15. rajtrácsnál. Mindez arra vezethető vissza, hogy a francia-brit gárda Szingapúrra szánt fejlesztési csomagja a motor túlmelegedéséhez vezetett, ezért már pénteken,a második szabadedzés előtt visszaállították mindkét R31-est a "régi" konfigurációba.

Szingapúri Nagydíj. Az időmérő edzés végeredménye:

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault    1:44,381
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault     1:44,732
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes     1:44,804
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:44,809
5. ALONSO (SPA) Ferrari        1:44,874
6. MASSA (BRA) Ferrari        1:45,800
7. ROSBERG (D) Mercedes GP    1:46,013
8. SCHUMACHER (D) Mercedes GP     idő nélkül
9. SUTIL (D) Force India-Mercedes     idő nélkül
10. Di RESTA (GB) Force India-Mercedes idő nélkül
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari       1:47,616   
12. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:48,082
13. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth  1:48,270
14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari     1:48,634
15. SENNA (BRA) Renault        1:48,662
16. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:49,862
17. KOBAJASI (JAP)  Sauber-Ferrari      idő nélkül
18. PETROV (RUS) Renault        1:49,835
19. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault    1:50,948
20. TRULLI (ITA) Lotus-Renault    1:51,012
21. GLOCK (D) Virgin-Cosworth    1:52,154
22. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth    1:52,363
23. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth    1:52,404
24. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth    1:52,810

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr533253444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2011.09.24. 18:54:57

1. Erősen érdekelne a dolog, hogy beszélő viszonyban leszünk-e azután ha Vettel megdönti Mansell rekordját? :) Ténykérdés:)
2. Változatlanul egyre jobban kedvelem Buttont, pedig sokáig erősen hajlottam arra, hogy az a vb cím egy egyszeri csoda volt. Kezdem gyanítani hogy érik még egyszer ott egy második is.
3. Petrov 18. helyének kifejezetten nem örülök. Ha érdekel valakit.
Stop

instant vízpor 2011.09.24. 22:10:45

Lehet tudni, hogy Hamilton mitől kapott defektet? Kap helyette másik gumit vagy egy garnitúra szuperlágy kuka?

Real Simon says 2011.09.25. 08:36:45

@instant vízpor: Hamilton egy éles szegélykőre hajtott, attól kapott defektet. Általános gyakorlat, hogy ha egy pilóta technikai probléma miatt, önhibáján kívül kerül hátrányba, a csapata jogosult büntetés nélkül kicserélni a hibás alkatrészt. Ezt a logikát követve a McLaren kaphat egy új garnitúra szuperlágy gumit a versenyre.

Real Simon says 2011.09.25. 08:41:23

@Sünmami: Kedves Sünmami! Naná, hogy beszélő viszonyban maradunk, ha ESETLEG megdöntené Mansell rekordját.:) De azt sem szabad elfelejteni (majd én emlékeztetek rá mindenkit), hogy Nigel 16 futamból szerzett 14 pole-t, Seb meg 19-ből szerez, ha szerez, egy szezonban:))

Real Simon says 2011.09.25. 09:02:04

@instant vízpor: HAMILTON: "I’m still not entirely sure how I picked up the puncture at the end of Q2. I went over a kerb at Turn 10 and the tyre sensors detected a sudden loss of pressure. There are quite a few bolts hanging out of the kerbs, so I guess it could have been one of those, but we don’t really know."

Real Simon says 2011.09.25. 12:12:37

@Real Simon says: Hivatalos: NEM engedélyezték a McLarennek, hogy új garnitúra gumit kapjon Hamilton. 2 szett szuperlágyon kell végigcsinálnia a versenyt, ami nem lehetetlen (egy lágygumis etap amúgy is kötelező).

rognork 2011.09.25. 12:51:14

@Real Simon says: szerintem ezért nem mentek ki az utolsó körre, csak ködösítés volt a tankolási probléma.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása