Két Red Bull-Renault, két McLaren-Mercedes, két Ferrari, két Mercedes és két Force India rajtolhat egymás mellől a vasárnapi Szingapúri Nagydíjon. Vettel ez évi 11. pole pozícióját szerezte meg a városi pályán, így már csak három edzéselsőség választja el Nigel Mansell 1992-es rekordjától.
Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, Szingapúr (Fotó: Active Pictures)
Sebastian Vettel idén már a 11. edzéselsőségét szerezte meg, így már csak három szombati siker választja el attól, hogy utolérje Nigel Mansell 1992-es, Williams-Renault-val felállított rekordját.
A Red Bull a biztonság kedvéért a Q3 végéig kint tartotta Vettelt a pályán, hogy szükség esetén legyen esélye tovább javítani 1:44,381-es idején, de erre végül nem volt szükség. A német 0,351 másodperccel verte Mark Webbert, aki a kvalifikáció vége előtt egy perccel felugrott a második helyre, teljessé téve a Red Bull sikerét.
A két kék-piros autó mögött a két McLaren-Mercedes sorakozhat fel holnap a rajtrácsra. Jenson Button az egész időmérő edzésen gyorsabbnak tűnt, mint Lewis Hamilton, a 2009-es világbajnok idén negyedszer tudta megverni a csapattársát edzésen. Hamiltont technikai problémák is hátráltatták, a Q1-ben erősen odacsapta az Mp4-26 alját a hetedik kanyar magas rázókövéhez, a szerelőknek le kellett szedniük az alvázat, hogy meggyőződjenek róla, a váltó nem szenvedett maradandó károsodást. Ezt követően Lewis jobb hátsó gumija defektet kapott a Q2-ben, de sikerült bent maradnia a továbbjutók között. A Q3 előtt aztán a McLarennél csak nehezen tudták megtankolni az autóját - mindezek után a 4. rajthely bravúros teljesítménynek mondható.
Ez maradt Kobajasi Sauberjából, miután a 10-es kanyar kijáratánál az acélkorlátnak rohant (Fotó: Active Pictures)
Hamilton egyébként mindkét Ferrari-pilótára panaszkodott egy sort az időmérő után, mivel feltartották egymást. "A srácok eléggé segítőkészek szoktak lenni és én nagyon mentem volna előre. Megpróbáltam megelőzni [Massát], de egyfolytában akadályozott, míg végül el tudtam menni mellette" - mesélte Lewis. A 2008-as szingapúri győztes azt sem felejtette el szóvá tenni, hogy Fernando Alonso miatt is vesztett néhány századot, mert a spanyol állítólag nem mozdult előle elég korán, a Ferrari légörvénye megzavarta a McLarent.
Felipe Massa azonban helyre tette a panaszkodóbajnokot. "Nem is értettem, mit akar ott csinálni. Három autó követte egymást lassan, a mért körre készülődve. [Hamilton] olyan helyzetbe hozta magát, hogy ütközhetett volna valakivel a kivezető körén - szerintem nem használta az agyát. Már megint."
A Ferrarinál abban bíztak, hogy Szingapúrban végre megszorongathatják az idén mindenütt uralkodó Red Bullokat, de csalódniuk kellett. Fernando Alonso a McLarenekkel sem tudott versenyre kelni az időmérőn, be kellett érnie az 5. rajthellyel. Felipe Massát a Q2-ben és a Q3-ban is többször feltartották, a brazil a Q3-ban csak egy gyorskört tudott befejezni, azzal hatodik lett.
A Mercedesek közül csak Nico Rosberg jött ki egy gyorskörre a Q3-ban, Michael Schumacher azt választotta, hogy inkább eltesz egy garnitúra szuperlágy gumit a versenyre. Hasonlóan gondolkoztak a Force Indiánál is: miután Adrian Sutil és Paul di Resta is beverekedte magát az utolsó edzésszakaszba, nem kockáztattak, gumit spóroltak. (Hogy ez a spósolósdi az F1-rajongóknak és újságíróknak egyáltalán nem tetszik, az már más lapra tartozik.)
Akár az első 7 rajtsorban, az elsőtől a 14. helyig folytatódhatott volna a csapattársak páros matyómintája, ha Kobajasi Kamui nem ugratott volna át a szegélykövön és nem ment volna gumifalnak a Q2 elején. A Sauber C30 edzéstempója alapján simán jó lett volna a 11-12. helyre (Sergio Pérez és a japán egész hétvégén nagyon közel volt egymáshoz); a Williams pilótái, Rubens Barrichello és Pastor Maldonado meg is szerezték a 12. és 13. rajthelyet.
Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, Szingapúri Nagydíj (Fotó: Active pictures)
Az időmérő edzés legnagyobb csalódását a Lotus Renault GP szereplése okozta: Vitalij Petrov már a Q1-ben elvérzett, de Bruno Senna sem jutott előrébb a 15. rajtrácsnál. Mindez arra vezethető vissza, hogy a francia-brit gárda Szingapúrra szánt fejlesztési csomagja a motor túlmelegedéséhez vezetett, ezért már pénteken,a második szabadedzés előtt visszaállították mindkét R31-est a "régi" konfigurációba.
Szingapúri Nagydíj. Az időmérő edzés végeredménye:
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:44,381
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:44,732
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:44,804
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:44,809
5. ALONSO (SPA) Ferrari 1:44,874
6. MASSA (BRA) Ferrari 1:45,800
7. ROSBERG (D) Mercedes GP 1:46,013
8. SCHUMACHER (D) Mercedes GP idő nélkül
9. SUTIL (D) Force India-Mercedes idő nélkül
10. Di RESTA (GB) Force India-Mercedes idő nélkül
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:47,616
12. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:48,082
13. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth 1:48,270
14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:48,634
15. SENNA (BRA) Renault 1:48,662
16. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:49,862
17. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari idő nélkül
18. PETROV (RUS) Renault 1:49,835
19. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault 1:50,948
20. TRULLI (ITA) Lotus-Renault 1:51,012
21. GLOCK (D) Virgin-Cosworth 1:52,154
22. D’AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth 1:52,363
23. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth 1:52,404
24. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth 1:52,810
Utolsó kommentek