Sebastian Vettel tavaly kikapott Szingapúrban Ferardo Alonsótól. Ez a vereség annyira fájt a vb-címvédőnek, hogy idén rendesen szétcsapott, megmutatva, hogy még mindig ő a király. Egyedül Jenson Button tudta veszélyeztetni a német győzelmét az utolsó körökben, de Vettel valójában mindent irányítás alatt tartott.
Sebastian Vettel az idény 14. futamán a kilencedik győzelmét aratta, miután visszaverte Jenson Button rohamait Szingapúrban. A Red Bull üdvöskéje titokban a második világbajnoki címére készült, ám miután mögötte riválisai, Button, Mark Webber és Fernando Alonso futottak célba, még egy futamot várnia kell a koronázásra.
Vettelnek két hét múlva, Szuzukában elég a 10. helyen célba érni ahhoz, hogy a szükséges 1 pontot bezsebelje, és utána már matematikailag se vehessék el tőle a második bajnoki koronát. Azután pedig akár otthon is maradhat, hogy végre legyen valami izgalom a pályákon...
A viccet félretéve, Vettel újra demonstrálta, milyen szenzációsan tud élni a számára kínálkozó lehetőségekkel, a kitűnő RB7-essel, a Red Bull példás csapatmunkájával és saját tehetségével, gyorsaságával. Az első három kör alatt 4,5 másodperces előnyt autózott ki a Webbert lerajtoló Buttonnal szemben, és a McLaren lovagja gyakorlatilag tehetetlenül nézte, hogy a német 10 kör után már 11 szekundummal vezeti a versenyt. Vettel végig kontroll alatt tartotta az eseményeket, akkor is, amikor egy csúnya baleset miatt pályára küldték a biztonsági autót.
A 30. kör táján a két Mercedes-pilóta, Michael Schumacher és Nico Rosberg, valamint a sauberes Sergio Pérez csatázott a pontszerző helyekért. Rosberg csak úgy tudta megelőzni az első szingapúri versenyén derekasan küzdő mexikóit, hogy kiszorította a pályáról (ezt a manővert a versenyirányítás megvizsgálta, de versenybalesetnek minősítette). Schumacher is sanszot szimatolt az előzésre, ezért jobbról megpróbálta megkerülni Pérezt. A Sauber pilótája azonban – teljes joggal, hiszen ő haladt elöl, a pozícióját védte – lezárt előtte, a hétszeres világbajnok pedig hátulról belement. A Mercedes orra felemelkedett és amikor visszacsapódott az aszfaltra, száz darabra tort, ez indokolta a safety car beküldését.
Valamivel korábban már megtörtént a verseny első nagy karambolja, amelyről (és következményeiről) még sokat fogunk beszélni. Lewis Hamilton, aki elrontott rajtja után a 7. helyre esett vissza, épp Felipe Massát gyötörte, egymást szorosan követve álltak ki első kerékcseréjükre a 12. körben. A Ferrari és a McLaren csapata is példásan dolgozott (mindkét pilótának 2,9 mp alatt cserélték le a négy kerekét!), így Massa hajszállal meg tudta tartani a pozícióját Hamilton előtt.
De Hamilton nem a türelméről híres: amint visszatértek a pályára, azonnal megtámadta a ferrarist. Kívülről próbált elmenni, Massa zárta az ívet, de az angol a kelleténél egy hajszállal korábban rántotta egyenesbe a McLaren kormányát, és az első légterelő bal oldali peremével kivágta a Ferrari jobb hátsó gumiját. Ez az ütközés mindkettejük sorsát megpecsételte.
Miközben az élmezőny – Webber, Button, Vettel, Alonso – az első cseréjét végezte a depóban, Massa már a másodikat (a verseny során négyszer állt ki a brazil), a defektje miatt. Hamiltont a sérült első szárnyvég ellenére még kint tartotta a csapata két körig, majd amikor látták, hogy romlanak a köridői, behívták. Hamilton összesen ötször volt kénytelen a boxba hajtani a futam során, ebből egy alkalommal az áthajtásos büntetést töltötte le, amire a versenybírák (köztük Heinz-Harald Frentzen) ítélték.
Massa nagyon dühös volt a verseny után, a BBC-nek és a német RTL-nek is őszintén elmondta, mit gondol Hamiltonról. „Valahogy nem akarja érteni a dolgokat. Azt képzeli, ő Superman, hogy mindent megtehet. Ebből egy csúnya baleset is lehetett volna.” A riporter kérdésére, hogy próbált-e, vagy akar-e beszélni Hamiltonnal erről, Felipe azt felelte: „Épp az előbb próbáltam, odamentem hozzá, de le se ejtett. Nem hallgat rám és sohasem tanul az ilyen dolgokból”. Massa és Hamilton már az időmérő edzés után összeszólalkozott Szingapúrban, és fogadni mernénk, hogy a szócsata itt még nem ért véget...
Vettel és Button mögött Mark Webber a harmadik helyre utazott, amiért Fernando Alonsóval kellett megküzdenie. A Ferrari ezen a hétvégén nem (sem) volt méltó ellenfele sem a Red Bullnak, sem a McLarennek, a 150 Italia körönként 0,6-1,0 másodperccel volt lassabb, mint a riválisok autói. Webber azonban nem csak erőfölényét, hanem óriási versenyrutinját is látványosan kihasználta. Előbb a 11. körben erőből ment el a spanyol Ferrarija mellett, majd a safety car kiállása után (a 34. körben) meglepte az ismét elé került Alonsót a sikán bejáratánál, és egy klinikai tisztaságú, szépségdíjas előzéssel átvette tőle a harmadik helyet. Nem is engedte ki a kezéből a leintésig.
A hátsóbb régiókban a két Force India-pilóta, Paul di Resta és Adrian Sutil, valamint a már említett Sergio Pérez nyújtott emlékezeteset. Sutil és di Resta végig méltó ellenfele tudott lenni a gyári Mercedeseknek (Schumacher kiesése után Rosbergnek), ami önmagában komoly fegyvertény. Az pedig, hogy a skót újonc élete első Szingapúri Nagydíján, hibátlanul vezetve, a gumikkal okosan spórolva bejött hatodiknak, szenzációs teljesítmény.
Miután Kobajasi Kamui összetörte a kocsiját a kvalifikáción, gyakorlatilag egyedül Pérez vállán nyugodott a Sauber becsületének megvédése. Miközben a tapasztalt japán egyik rázós helyzetből a másikba keveredett és zömmel csak a jobbak útjában állt, a mexikói újonc remekül versenyzett a Mercedesek és Force Indiák ellen, és pontot szerzett. Csak az utolsó kör kezdetén veszítette el a 9. helyet Massa Ferrarijával szemben.
Az utolsó körök izgalmairól Jenson Button gondoskodott. Miután a McLaren kiadta az ukázt az angolnak, tegyen meg mindent, hogy hibába hajszolja a vezető Vettelt, Button rákapcsolt és egymás után két leggyorsabb kört futva 3,7 szekundumra tornászta le korábban 12 másodperces hátrányát. Amikor Vettel utolért egy négy lekörözendőből álló, lassú bolyt, reális esély nyílt arra, hogy a mclarenes valóban megszorongassa a győzelemért, de miután Vettel átrágta magát a mozgó blokádon, Button került szorult helyzetbe. Vettelnek végül 1,7 másodpercnyi előnyt sikerült célba mentenie, de Button próbálkozása így is tapsot érdemelt.
Sebastian Vettel immár 309 ponttal rendelkezik (tavaly 256-tal lett világbajnok), Buttonnak 185, Alonsónak 184, Webbernek 182 pontja van. Ez azt jelenti, hogy Vettelnek elég egyetlen pontot szerezni a hátralévő öt futamon ahhoz, hogy senki se előzhesse meg. Ki merne a német duplázása ellen fogadni?
A Szingapúri Nagydíj végeredménye
61 kör = 309,316 km
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:59:06,757 óra (155,810 km/h)
2. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 1,737 mp.h.
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 29,279"
4. ALONSO (SPA) Ferrari + 55,449"
5. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 1:07,766
6. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1:51,067
7. ROSBERG (D) Mercedes + 1 kör h.
8. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1 kör h.
9. MASSA (BRA) Ferrari + 1 kör h.
10. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
11. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth + 1 kör h.
12. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
13. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1 kör h.
14. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 2 kör h.
15. SENNA (BRA) Renault + 2 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault + 2 kör h.
17. PETROV (RUS) Renault + 2 kör h.
18. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
19. RICCIARDO (AUS) HRT-Cosworth + 4 kör h.
20. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth + 4 kör h.
21. ALGUERSUARI* (AUS) Toro Rosso-Ferrari +5 kör h.
* Nem ért célba, de rangsorolták
Utolsó kommentek