HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Merész tervekkel készül 2012-re a Force India

2012.02.04. 15:12 Real Simon says

Péntek reggel, Silverstone-ban leleplezték a Force India VJM05-öt, amellyel a csapat célja a konstruktőri ötödik hely megszerzése. A csapat két pilótája, Paul di Resta és Nico Hülkenberg bármikor képes lehet meghúzigálni a "nagyok" bajuszát, pláne, ha a radikálisan újratervezett VJM05 beváltja a vérmes reményeket.
 
Silverstone-ban leplezte le a VJM05-öt a Force India. A két versenyző, Di Resta és Hülkenberg mellett a tesztpilóta, Bianchi a háttérben maradt (Fotók: Force India)
 
Pénteken a Ferrari-bemutatóval egy időben leplezték a Force India VJM05-öt, Paul di Resta és Nico Hülkenberg 2012-es versenyautóját. A kocsi fejlesztését ismét Andy Green technikai igazgató felügyelte, akinek vezetése alatt a narancssárga-fehér-zöldek tavaly a középmezőny legerősebb alakulatává fejlődtek, a konstruktőr-vb hatodik helyén végeztek.
 
 
A VJM05 orrában a Ferrari és a Caterham által megkezdett módon éles törés látható, de az indiai-brit gárda mérnökei mintha sokkal több időt és figyelmet fordítottak volna erre a részletre. A kocsi orrának látványa csak elsőre meghökkentő, jobban szemügyre véve látszik, hogy a mérnökök alaposan átgondolták, miért éppen ilyenre formálták a frontrészt. Az orr felső része légelvezető csatornát képez, hasonlóan a McLaren 2011-es U alakú hűtőborításához. 
 
„Az autó sokkal kifinomultabb benyomást kelt, sokkal inkább hasonlít egy versenyautóra, mint eddig. Láthatóak rajta az új aerodinamikai koncepciók, melyekek köszönhetően sokkal másabb, mint az előző évek autói. A szélcsatornai tesztek eddig biztató eredményeket mutatnak” – mondta Andy Green a bemutatón.
 
 
Vijay Mallya csapatvezető kertelés nélkül kijelentette: idei céljuk, hogy még előrébb lépjenek a csapatok ranglistáján. „A konstruktőri ötödik hely megszerzése a cél. Ahoz, hogy ez sikerüljön, meg kell ismételnünk a 2011-es, erős szezonkezdést, ami, azt gondolom, reális célkitűzés. A csapat kellő tehetséggel és elszántsággal rendelkezik ahhoz, hogy ez sikerüljön.” A célkeresztbe vett ötödik hely egyúttal azt is jelenti, hogy a Force India idén meg akarja szorongatni a Lotust és a Mercedes GP-t, miközben maga is a Mercedes V8-as erőforrását és KERS hibridjét, valamint a McLaren váltóját és hajtásláncát használja.
 
A Toro Rosso mellett az indiai gárda rendelkezik a legfiatalabb pilótakettőssel: Di Resta 25, Hülkenberg 24 éves, a harmadik számú pilótának szerződtetett, francia Jules Bianchi pedig csak 22. Egyértelmű, hogy Silverstone-ban már a jövő csapatát építik.

 
„Mindig izgalmas látni egy új autó építését, összeszerelését. Amikor elkészül, hirtelen rájössz, hogy vége a téli szünetnek, nyakunkon a tesztidőszak. Nagyszerű telem volt, sikerült feltöltenem az akkumulátoraimat, most már minden idegszálammal a 2012-es idényre fókuszálok. Az egész csapatban pozitív hangulat uralkodik, az alapok stabilak, ez alapján remélem, ott fogjuk tudni folytatni, ahol tavaly abbahagytuk” – fogalmazott az újonc évadja után hirtelen rangidőssé előlépett Di Resta. 
 
Csapattársa az a Nico Hülkenberg lesz, aki a 2010-es szezont a Williamsszel versenyezte végig, és megszerezte a pole pozíciót a Brazil Nagydíjon. Hülkenberg a négy szezon után eltanácsolt Adrian Sutil helyét veszi át a csapatnál. 
 
 
„Láttam az új autót néhányszor a szélcsatornában és végigkísértem a fejlesztését a tél folyamán. Agresszívnak és gyorsnak tűnik, de nem tudhatjuk, mennyire lesz jó mindaddig, amíg ki nem próbáljuk a többiek ellen. Rengeteg szimulátorozással és erőnléti edzéssel készültem fel az új évadra, készen állok arra, hogy újra versenyezzek. Alig várom, hogy megtudjam, milyen érzés vezetni a kocsit a jerezi teszten" - nyilatkozta Nico.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr354066032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása