A Caterham, a McLaren, a Ferrari és a Force India után ma a Lotus F1 Team is bemutatta 2012-es versenyautóját, az E20-ast. Az enstone-i gárda internetes bemutatója semmilyen extra megoldásra nem detített fényt, inkább a tálalás módjában hozott újat.
Kimi Räikkönen és Romain Grosjean leplezte le az új Lotus E20-ast Enstone-ban
Kimi Räikkönen személyében ismét lesz világbajnok pilótája az egykori Renault-ból lett Lotusnak. Két és fél év kihagyás után, GP2-es bajnokként tér vissza az F1-be Romain Grosjean, ezt leszámítva azonban kevés újdonság derült ki az új versenygép vasárnapi leleplezésén.
A Lotus E20 - amely a csapat névváltása okán kapott új kódnevet - a vetélytársak többségéhez hasonlóan lépcsős orrot kapott. Az elegáns, fekete-arany színekben pompázó versenyautón látszik, hogy a mérnökök nem spóroltak a szélcsatornában töltött idővel, de az orrot és az ismét hátul kivezetett kipufogót leszámítva más újdonsággal nem szolgált.
Räikkönen - aki január második felében két napot tesztelt Valenciában egy 2010-es Renault-val, hogy minél előbb hozzászokjon az F1-es autó vezetéséhez - elmondta: nem lesz probléma számára a visszaszokás, alig várja már a jövő héten kezdődő jerezi tesztelést.
A GP2 címvédő bajnoka, Grosjean óriási lehetőségnek tartja, hogy visszatérhetett a csapathoz, amelynek színeiben 2009 végén már hét futamon indult. A harmadik számú pilóta, Jerome d'Ambrosio úgymond "feláldozta a versenyzői ülését" azért, hogy idén egy jobb csapattal előreléphessen, és a Lotus tesztpilótája lehessen. (A belga a tavalyi szezont a Virgin Racinggel versenyezte végig.)
Az enstone-i gyár több helyszínéről is bejelentkező, rendhagyó bemutatóriportban nyilatkozott még Eric Boullier csapatfőnök; Gérard Lopez, a tulajdonos Genii Capital ügyvezetője; James Allison technikai igazgató, valamint a veterán mérnök, Chris Martin, aki idén a 31. (!) szezonját kezdi meg a száguldó cirkuszban.
A csapat egyelőre nem adott ki hivatalos fotókat, addig is, itt a bemutató hivatalos YouTube-videója, 9 és fél percben.
Utolsó kommentek