Mind a 18 FIA-töréstesztet teljesítette a Marussia idei versenyautója, így elhárult az akadálya annak, hogy Timo Glock és az újonc Charles Pic részt vegyen az Ausztrál Nagydíjon. Az MR01-es hétfőn és kedden Silverstone-ban körözött.
A 18 kötelező FIA-törésteszt körül az utolsót is teljesítette a Marussia csapata, amely Silverstone-ban, két filmforgatási napon „rázta össze” az idei MR01-est, mielőtt elküldték volna az idénynyitó helyszínére, Melbourne-be.
„Néhány nehéz hét után örömmel jelenthetjük, hogy sikerült átugranunk az utolsó akadályt, az FIA által felügyelt töréstesztet is” – jelentette be Pat Symonds, az immár teljesen orosz kezekbe került gárda technikai konzultánsa. „A kérdéses alkatrész egyébként korábban már sikerrel teljesített egy nem hivatalos FIA-tesztet, de nem teljesített elég jól a hivatalos töréspróbán. Elhanyagolható mértékű volt a sérülés, ezért valamivel szilárdabb szerkezetet kellett készítenünk, de néhány apró módosítással minden simán ment.”
A Marussia jelen volt az első barcelonai teszten, február végén, amíg hidraulika problémák térdre nem kényszerítették Timo Glockot. A második tesztet már az idei versenygéppel tervezte teljesíteni a gárda, de a kasztni elhasalt az FIA töréstesztjén. (Az SzC_blog nem megerősített forrásból úgy tudja, hogy a gárda valójában a motorszállító Cosworth-szel keveredett vitába, ezért nem tudtak részt venni az utolsó teszten Barcelonában.)
Timo Glock és a GP2-ből érkezett francia újonc, Charles Pic hétfőn és kedden Silverstone-ban körözött, ahol – a hivatalos indoklás szerint – filmezéssel töltötték a napot. Valójában kulcsfontosságú volt a silverstone-i teszt: ezen élesítették be az MR01-est az Ausztrál Nagydíjra.
Utolsó kommentek