A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint valószínű, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button egy új fejlesztésű, az eddiginél marasabb orrot próbál ki a hétvégi Spanyol Nagydíjon.
Az első négy futamon használt McLaren MP4-27 még alacsonyan hordta az orrát, de csak egy GP-győzelmet szerzett (Fotók: McLaren Media)
Martin Whitmarsh a McLaren telekonferenciáján beszélt arról, hogy csapata egy új fejlesztésű, az eddiginél magasabban végződő orral érkezik a hétvégi, barcelonai futamra. Az új orrkiképzést a múlt heti tesztelés legvégén próbálták ki Mugellóban, és a wokingi gárda aerodinamikai szakemberei elégedettek voltak a tesztpilóta, Gary Paffett által szolgáltatott adatokkal.
„Nagy esély van rá, hogy az új orral fogunk versenyezni vasárnap, a pilótáink (Lewis Hamilton és Jenson Button) akkor fogják először kipróbálni az újdonságot. Rengeteg adatot gyűjtöttünk Mugellóban, ami alapján rendesen beállíthatjuk [az új első szárnyat], illetve munkára foghatjuk a pályán” – fogalmazott Whitmarsh.
A csapat vezetője szerint az új orrkiképzés segít abban, hogy az autó körül áramló levegőt még hatékonyabban tereljék a hátsó kerekek, illetve a hátsó szárny felé.
„Klasszikus esetben alacsonyabb légellenállást és nagyobb leszorítóerőt szeretnénk, de felhívnám a figyelmüket arra, hogy manapság csak nagyon apró változásokat szokás bevezetni. Az újfajta orr és első szárny esetében a tartópillérek jelentősen eltérnek [az eddigiektől] és más eltérések is vannak. Úgy tereli el a légáramlatokat, hogy azok az autó többi részére is pozitívan hatnak” – magyarázta Whitmarsh.
A Spanyol Nagydíjra beharangozott McLaren magasabb orra a tavalyi MP4-26-éhoz hasonlíthat
A McLaren 2010 óta használja Formula–1-es modelljein a magasra ívelt orr koncepcióját. Ennek a trendnek az idei szabályváltozások vetettek véget, aminek következtében a wokingiak is kénytelenek voltak 550 milliméterre levinni az orr végpontját. A 2012-es autók között a McLarenen kívül csak a Marussia versenyautójának orrában nem látható törés.
Utolsó kommentek