Montreali győzelme után a McLarent ismét elnyelte a hibák tengere Valenciában. Lewis Hamilton első kerékcseréje rekordgyorsaságúra sikeredett, a második boxkiállás azonban elment az emelőszerkezet hibáján. A team rajongói Sam Michael sportigazgató fejét követelik, miközben a csapatfőnök figyelmeztette Hamiltont: jobban teszi, ha legközelebb óvatosabb lesz Pastor Maldonadóval.
Az előző öt futamon sorozatos bakik csúsztak a McLaren kerékcseréjébe. Valenciában rekordot döntöttek Hamilton szerelői, de az elromlott emelő miatt mindent elvesztettek (Fotó: McLaren)
Lewis Hamilton első kerékcseréje a valenciai Európa Nagydíj 15. körében mindössze 2,6 másodpercig tartott. Ez egyrészt új Formula-1-es rekord (a wokingiak beállították a Mercedes tavaly, Koreában elért idejét), másrészt visszaigazolta a cserecsapat fejlődését, ami egyúttal a tavaly novemberben kinevezett új sportigazgató, a Williamstől érkezett Sam Michael erőfeszítéseit is dicsérte.
A McLaren az idény negyedik versenye, a Bahreini Nagydíj óta folyamatosan elrontja valamelyik pilótája kerékcseréjét. Eleinte a bal hátsó kerék(anya) ragadt be Buttonnál (Szahír), majd Hamiltonnál (Barcelona), azután Monacóban Lewis áthajtott a hátsó kerék előtt felejtett csavarpisztolyon, amin az MP4-27-es jókorát zökkent, összerázva a kocsi eletronikus rendszerét. Montrealban sem ment simán Hamilton kerékcseréje, amit végül kétcserés stratégiája révén végül győzelemre tudott fordítani az angol. Buttonnak ráadásul az elmúlt öt futamon sorozatosan meggyűlt a baja a gumikkal, ami a rossz beállításokra vezethető vissza.
Ha a boxutcába való beállás és kiállás között eltelt időt vesszük, senki sem dolgozott jobban a McLarennél Valenciában. Hamilton tokkal-vonóval 19,36 másodperc alatt végzett az első kiállásával, míg Button a második legjobb depózást regisztrálta 19,64 másodperccel. A 2008-as világbajnok második cseréjénél azonban ismét probléma adódott: ezúttal az első emelő nem működött rendesen, ami miatt Hamilton elvesztette a második helyet Fernando Alonsóval szemben. (A McLaren egyébként Monaco óta újfajta emelőt használ, amit a Ferrari mintájára oldalról is lehet irányítani.) Ha ez nem történik, Hamilton másodikként jött volna vissza a pályára, és nagy valószínűséggel nem kellett volna csatába bocsátkoznia Pastor Maldonadóval a futam végén, ami végzetes következményekkel járt.
A McLaren rajongói már Sam Michael sportigazgató (balra) fejét követelik a Twitteren
A McLaren felháborodott rajongói közben már Sam Michael fejét követelik, erről árulkodnak az Európa GP utáni Twitter-bejegyzések. Az egyik gunyoros bejegyzés szerint „A McLaren ragyogó volt, a Williams pocsék. Aztán Sam Michael csapatot váltott...”. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke azonban védelmébe vette a sportigazgatót: „Az eszköz [emelő] romlott el, az első emelő visszaejtette az autót, ki kellett cserélnünk. Senki sem volt hibás, persze így is bosszantó az eset. De összességében nem ez volt a legnagyobb gondunk.”
Whitmarsh közben úgy nyilatkozott, hogy Hamiltonnak a jövőben óvatosabbnak kell lennie, ha Pastor Maldonado ellen csatázik. „Utólag visszanézve azt kell mondjam, hogy ha legközelebb egy ilyen [heves vérmérsékletű] pilóta ellen csatázik, másképpen kell hozzáállnia” – jelentette ki Whitmarsh.
Hamilton és Maldonado már a 2011-es Monacói Nagydíj végén is egymásra talált, akkor a venezuelai húzta a rövidebbet. A vasárnapi Európa Nagydíj utolsó előtti körében Maldonado Williamse egyértelműen gyorsabb volt, mint Hamilton kocsija, ám amikor a venezuelai az utolsó előtti körben, a DRS-zóna után megtámadta a McLarent. Az angol – kockásra fékezett gumijai ellenére – nem engedett, aminek ütközés lett a vége. A verseny után a sportfelügyelők 20 másodperces büntetést (egy boxutcán áthajtásos büntetés megfelelője) szabtak ki Maldonadóra, aki így a tizedik helyett a 12. helyen végzett. Hamilton a gumifalba rohant és a helyszínen kiesett. A nemzetközi szaksajtó – élén az angollal – szintén Maldonadót kárhoztatta, de ha visszanézzük a felvételeket, kiderül, hogy a Williams pilótájának is van némi igaza. Maldonado a hátsó egyenesben kihúzódott Hamilton mellé, fél autóhosszal már előtte is volt, ám a belső íven érkező angol kivezette a pályáról – noha egy 2012-es szabály szerint legalább egy autónyi helyet hagynia kellett volna a Williamsnek.
Utolsó kommentek