HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Dán dráma és magyar siker a Hungaroringen

2012.09.16. 21:29 Real Simon says

Minden eddiginél erősebb mezőnnyel érkezett a Hungaroringre a Renault-világsorozat király-kategóriája, a WSR 3.5. Az első futamot a holland Robin Frijns, a másodikat – a dán Magnussen irtózatos pechje után – a portugál Da Costa nyerte. Kiss Pál Tamás egy 19. és egy tizenegyedik hellyel örvendeztette meg magyar rajongóit.

bWSR3-5_Start_R1.jpg
Frijns és Magnussen diktálta a tempót, Bianchi 12 mp-et kapott tőlük az első futamon, a Hungaroringen (Fotó: WSR)

Vitán felül áll, hogy a WSR 3.5 idei mezőnyének erőssége – a pióták átlagos képességeit tekintve – a Formula-1 hivatalos utánpótlás-sorozatának tartott GP2-é fölött áll. Három F1-es teszt- és tartalékpilóta is küzd a sikerekért: Jules Bianchi (a Ferrari Driver Academy protezsáltjaként) a Force India, Sam Bird a Mercedes, Alexander Rossi pedig a Caterham szolgálatában áll. A szokásos júliusi időpont helyett szeptember közepére tolt versenyhétvégére a szokottnál kevesebben látogattak ki a Hungaroringre, a magyar közönség hazai pilótának is szukolhatott. Kiss Pál Tamás az olasz BVM Target csapatától kapott lehetőséget arra, hogy a GP3-sorozat befejeződése után kipróbálhassa magát egy magasabb kategóriában is.

A bajnokságot újonc létére vezető Robin Frijns szerezte meg a pole pozíciót a szombati első futamra, a holland 1:28,520 perces ideje 0,46 másodperccel erősebbnek bizonyult, mint Max Chilton legjobb ideje a GP2 időmérő edzésén, júliusban. Frijns mellé a dán Kevin Magnussen kvalifikálta magát az első sorba, őket Bianchi és Arthur Pic, Marco Sörensen és Antonio Félix da Costa, valamint Carlos Huertas és Alexander Rossi követte az első négy rajtsorban. Kiss Pál Tamás a 16. rajtkockát szerezte meg, 0,906 másodperccel elmaradva a legjobb időtől.

bWSR_SamBird_Bianchi.jpg
F1-es tesztpilóták egymás között: Sam Bird (balra) a Mercedes, Jules Bianchi a Force India alkalmazottja 

Kiss pozíciókat vesztett a rajt utáni keveredésben. "Minden abszolút új volt számomra, ezért nagyon nehéz volt ez a verseny. Igazából nem is tudtam, hogy mire számítsak, hiszen nagyon kevés időnk volt a felkészülésre az időmérő és a verseny között” – mesélte később. „A rajtom nem volt kifejezetten rossz, de nagyon jó se, túl korán mentem ki a poros rés zre, ahol kipörögtek a kerekeim. Így veszítettem néhány pozíciót, amit a második kanyarban próbáltam visszaszerezni azzal, hogy a külső íven rövidebb féktávot vettem, mint a többiek. Ez sajnos nem vált be, mert megcsúszott alattam az autó, és a korrigálás miatt sok időt veszítettem, és visszacsúsztam a 23. helyre.”

Frijns megtartotta a vezetést Magnussen és Bianchi előtt, majd Da Costa – a 30 körös verseny kevés említésre méltó manőverének egyikét bemutatva – a második körben megelőzte Picet, ezzel feljött a negyedik helyre. Rossi a kolumbiai Huertast és a dán Sörensent üldözte a hetedik helyért, de az élmezőnyben nem történt más változás. A miskolci pilóta viszont sokat előzött, így a futam végére feljött a 19. helyre, közvetlenül GP3-as riválisa, Daniel Abt mögé. Így is értek célba a fiúk. Frijns harmadik győzelme révén megszilárdította bajnoki vezető pozícióját, míg Bianchi harmadik helye révén egy ponttal megelőzte Sam Birdöt az összetettben.

bWSR Frijns winner R1.jpg
Az első futam győztese, Robin Frijns a parc fermében. A holland magasan vezeti a WSR 3.5 bajnokságot 

A vasárnapi kvalifikáción nagyjából a szombati erősorrend ismétlődött meg. Frijnsnek sikerült még három tizedet lefaragni, a holland 1:28,232-vel szerezte meg a pólust, megelőzve Magnussent, Picet, Da Costát, Sörensent és Will Stevenst, aki egy karambol miatt tökutolsóként zárta az első futamot. A szombati verseny után a vállát, nyakát kissé fájlaló Kiss Pál Tamás 1:29,116-ra javította hétvégi legjobbját, ez a 13. rajtrácsra volt jó a Hungaroringen.

Frijns beragadt a rajtnál – csúszott a kuplungja –, így Kevin Magnussen zavartalanul vehette át a vezetést az első kanyarban, Sörensennel, Da Costával, Birddel és Pickel a nyomában. Kiss rátapadt Nick Yellolyra, és amikor az angol elfékezte magát az ötödik kör elején a Szisz-kanyarban, Tomi átvette a 12. pozíciót. A BVM csapata korai kerékcserével várta a miskolci pilótát, amit a 6. fordulóban ejtettek meg. Ekkor állt ki Stevens is, aki ennek köszönhetően a negyedik helyre zárkózott fel, a vezető Magnussen, Da Costa és Sörensen mögé. Frijns három körrel a leintés előtt, a Mansell-kanyarban bebújt Pic mellé, ezzel a bajnoki éllovas hatodiknak zárkózott fel.

bWSR_AFdaCosta_Arden.jpg
Da Costának ez volt a harmadik versenye a sorozatban, a portugál egész hétvégén ott volt a legjobbak között (Fotó: WSR)

Úgy tűnt, hogy Kevin Magnussen (a korábbi F1-es pilóta, Jan Magnussen fia) magabiztosan halad második WSR-es diadala felé, ám négy körrel a leintés előtt kékes füst csapott ki a Carlin hátuljából. A váltó eregetett füstcsíkokat magából, de a dán hősiesen tartotta magát – egészen az utolsó körig. Az autó eddig bírta; Kevin a nyújtott jobbos 5-ös kanyarban kénytelen volt kigurulni a pálya szélére. 

bWSR_KissPT_engineer.jpg
Kiss Pál Tomi számára a péntek és a szombat a csapat és az autó megismeréséről szólt, de vasárnap egy 11. helyet villantott

Ezzel a Red Bull portugál juniorpilótája, Antonio Félix da Costa nyert, az idei pechkirály (két győzelmet is elbukó) Marco Sörensen, valamint a remekül versenyző Will Stevens előtt. Da Costa félelmetes mérleggel büszkélkedhet: idén négyszer startolt a Hungaroringen (az első két alkalom még július végén, a GP3-ban volt), ebből háromszor nyerni tudott a stílusához passzoló, technikás pályán. Kiss Pál Tamást – Magnussen drámájának köszönhetően – a tizenegyedik helyen intették le. A magyar versenyző ezzel ugyan nem szerzett pontot, de kihozta a maximumot magából és autójából is. A folytatás a WSR-ben – ahogy Tomi elmondta – a szponzorokon múlik, ő készen áll a hihívásra.

A Renault-világsorozat utolsó két fordulóját Franciaországban (Magny-Cours) és Spanyolországban (Barcelona) rendezik meg.

bWSR_AFdaCosta.jpg
Magnussen utolsó körös drámájának köszönhetően Da Costa nyerte a második futamot a Hungaroringen

World Series by Renault 3.5, Hungaroring
Az 1. futam végeredménye:

1 Robin FRIJNS (NL)                    46:24,229 perc (30 kör) 
2 Kevin MAGNUSSEN (DK)          46:25.865 (30) 
3 Jules BIANCHI (FRA)                46:36.430 (30) 
4 Antonio Felix DA COSTA (POR) 46:40.031 (30) 
5 Arthur PIC (FRA)                       46:43.921 (30) 
6 Nico MÜLLER (D)                      46:44.716 (30) 
7 Carlos HUERTAS (COL)             46:48.955 (30) 
8 Marco SØRENSEN (DK)            46:49.610 (30)
...19 KISS Pál Tamás (H)                47:38.851 (30) 
Leggyorsabb kör: 1:32,086 – Bianchi, a 30. körben

A 2. futam végeredménye:

1 Antonio Felix DA COSTA (POR) 46:22.008 perc (30 kör) 
2 Marco SØRENSEN (DK)            46:25.674 (30) 
3 Will STEVENS (GB)                  46:32.541 (30) 
4 Sam BIRD (GB)                        46:41.792 (30) 
5 Robin FRIJNS (NL)                    46:42.351 (30) 
6 Arthur PIC (FRA)                       46:44.797 (30)
7 Kevin KORJUS (EST)                46:46.565 (30) 
8 Alexander ROSSI (USA)            46:47.632 (30) 
...11 KISS Pál Tamás (H) 46:49.610 30
Leggyorsabb kör: 1:30,778 (173,738 km/h átlag) – Rossi, a 8. körben

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr114781275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása