Harmadik nekifutásra sikerült megvalósítania a Toyota versenycsapatának, amit sokan csak 2013-ban tartottak elképzelhetőnek: a TS030 Hybrid legyőzte a gyári Audikat a megbízhatósági-világbajnokság (WEC) Sao Pauló-i hatórás futamán.
A Toyota harmadik nekifutásra legyőzte az Audit a hibridhajtásúak háborújában (Fotó: Toyota Motorsport)
A Toyota csupán egy versenyautóval nevezett az FIA megbízhatósági-világbajnokság (WEC) idei negyedik versenyére, a Sao Pauló-i 6 órásra, de Nicolas Lapierre és Alexander Wurz így is megvalósította a japánok legmerészebb álmát: éles versenykörülmények között legyőzték az Audit. A 2011 februárjában megtartott Sebringi 12 órás óta ez az első alkalom, hogy nem a német gyártó nyert egy nemzetközi versenyt – akkor az Oreca csapat Peugeot 908 HDi-je diadalmaskodott.
Brazíliában a második és harmadik helyet szerezte meg az Audi. Lapierre a pole pozícióból indulva 10 másodperccel vezetett a Le Mans-ban győztes, 1-es rajtszámú Audi e-tron Quattro (Benoit Tréluyer, Marcel Fässler, André Lotterer) előtt, amikor kiállt az első tankolására. Amikor másfél óra elteltével Tréluyer is kihajtott a boxutcába, a Toyota Hybrid már több mint félperces előnnyel vezetett.
Wurz és Lapierre 2009 óta az első hosszútávú győzelmét ünnepelhette Sao Paulóban
„Fantasztikus győzelem ez a Toyota Hybrid csapat számára” – értékelt Nico Lapierre. „Elejétől fogva tudtuk, hogy az autó gyors, de miután vezettünk [majd kiestek – S.I.] Le Mans-ban, dolgoznunk kellett a megbízhatóságon. A silverstone-i dobogós eredményünk után tudtuk, hogy javítanunk kell az üzemanyag-fogyasztáson – és megcsináltuk! Alex (Wurz) remekül ment a kvalifikáción, megszerezte a pole-t, de a versenyen az volt a fő szempont, hogy kíméljük a gumikat. Az autó kezelhetősége végig hibátlan maradt, a hibridrendszer pedig óriási előnyt jelentett motorerőben.”
Az Audi jobbik egysége – a biztonsági autó pályára küldése következtében – a táv felénél körhátrányba került, és csak a verseny utolsó perceiben végrehajtott, rendkívül gyors tankolás tudta visszadobni őket a vezető körbe. A másik Audi – a nem hibridhajtással felszerelt R18 ultra – futott be harmadikként, 13 másodperccel lemaradva csapattársaiktól. Az Allan McNish, Lucas di Grassi és Tom Kristensen alkotta trió akkor esett vissza, amikor a nyolcszoros Le Mans-i győztes, Kristensen megpördült a Senna-S-kanyarban.
Az LMP1-es kategória privát indulói közül a Rebellion Racing Lola-Toyotái mentek a legjobban, Neel Jani és Nicolas Prost a negyedik helyen végzett, két teljes körrel megelőzve csapattársaikat, Andrea Belicchit és Harold Primat-t.
A Starworks csapat HPD-ARX (Acura) versenygépe dominált az LMP2-ben a korábbi gyári Peugeot-pilóta, Stéphane Sarrazin, valamint a GT-kategóriából feljebb lépő Enzo Potolicchio és Ryan Dalziel irányításával. A GT-Pro kategóriában az AF Corse istálló Ferrari 458 Italiája szerezte meg a győzelmet, Giancarlo Fisichella és Gianmaria Bruni jóvoltából. A kategória ezüstérmét az Aston Martin Vantage GTE szerezte meg, Darren Turner és Stefan Mücke vezetévésel.
Utolsó kommentek