HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Rejtett forradalom a McLarennél: bemutatták az MP4-28-at

2013.01.31. 17:27 Real Simon says

A csapatalapító, Bruce McLaren előtti tisztelgés jegyében telt a McLaren MP4-28 bemutatója csütörtökön, Wokingban. A McLaren elmúlt 50 évét klasszikus versenyautókkal illusztrálták, majd Jenson Button és Sergio Pérez leleplezte az idei F1-es autót, amelynek legfőbb technikai újítása a Ferrari példáját követő, vonórudas első felfüggesztés.

VMM_McLaren MP4-28_JB_SP.jpg

Bruce McLaren 1963 szeptemberében alapította meg versenyistállóját, amely mára a Formula-1 második legeredményesebb csapatává vált. Ez előtti tisztelgésül egy McLaren M8D CanAm-versenygép és az 1995-ös Le Mans-i győztes McLaren F1 GTR mellett a csapat történetének legsikeresebb Formula-1-es masinái – az 1974-es M23 Cosworth, az 1988-as Mp4/4 Honda Turbo, az 1998-as MP4-13 Mercedes, valamint a 2008-as MP4-23 Mercedes – vonultak be a lepellel letakart új autó mellé a McLaren Technology Center (MTC) aulájába.

A látványos körítés után lépett az új versenyautó mellé Jenson Button és a csapat új szerzeménye, Sergio Pérez. Lewis Hamilton távozása után gyakorlatilag Button vált a McLaren első számú pilótájává (noha papíron mindkét versenyző egyforma bánásmódban részesül), míg a Saubertől érkezett Pérez az első mexikói pilóta a McLaren alkalmazásában.

McLaren MP4-28 F1fan.jpg

„Noha nagyon erősek voltunk a 2012-es idényben, különböző okok miatt nem tudtuk összehozni, hogy versenyben maradjunk a világbajnoki címért. Ez szeretnénk helyrehozni 2013-ban” – jelentette ki Button, elismerve, hogy a McLaren célja idén a világbajnoki cím. „Láttam, hogy a kollégáim milyen sokat dolgoztak ezen az autón, amely kiváló alapot jelenthet egy erős szezonhoz. Az M4-28 a legjobb versenygép, amit valaha éptítettünk. Alig várom, hogy beleülhessek (…). A téli tesztek során azért fogunk dolgozni, hogy a melbourne-i idénynyitóra golyóbiztossá tegyük az autó megbízhatóságát. Úgy vélem, az operatív oldalon is sokat tanultunk, fejlődtünk 2012-höz képest.”

Sergio „Checo” Pérez fesztelenül, lazán trécselt a mikrofonnal a kezében. Attól sem riadt vissza, hogy Buttont ugrassa, vagy éppen lecsapja a csapattársa által feldobott 'magas labdákat', sőt, egy alkalommal az 'új családomnak' nevezte a McLarent. „Nagyon fontos nap ez számomra, de igazából minden nap remek volt, amit idén a McLarennél töltöttem. Együtt dolgoztam a mérnökeimmel, hogy minél alaposabban felkészülhessek a 2013-as szezonra, és egy örömteli utazás volt, amíg megismerhettem ezt a nagyszerű szervezetet” – dicsérte új munkaadóját Sergio.

McLaren MP4-28 F1fan Back.jpg

„Pontosan tudom, milyen nagy feladat áll előttem. Már túl vagyok néhány intenzív felkészüléssel töltött héten, amit a mérnökeimmel és a szerelőimmel töltöttem. Kitanultam az új munkamódszereket, és persze az új autó működését is – amit, persze, igazából majd a hatnapos tesztelés során fogok megismerni. Hatalmas kihívás, de jól érzem itt magam.”

A ceremóniára meghívott mintegy 150 vendég jelentős részét érdekelte volna, hol van Paddy Lowe technikai igazgató, amit az elmúlt hetekben összefüggésbe hoztak a Mercedes F1-es csapatával? Martin Whitmarsh csapatvezető azt válaszolta a brit F1-es szakíróknak: „Paddy ebben az évben még biztosan velünk marad. Hogy utána mi lesz, az egyelőre képlékeny.”  Whitmarsh hozzátette, hogy Lowe saját döntésére maradt távol az F1-es bemutatótól, mivel nem kívánta kellemetlen helyzetbe hozni a kollégáit.

McLaren MP4-28 front susp.jpg

Technikai értelemben kívülről kevés, a felszín alatt annál több változás ment végbe a McLarennél. Ennek az az oka, hogy 2014-ben teljesen új motorokra (1.6 literes, V6-os "kisturbókra") vált a száguldó cirkusz, így aki teheti, csak annyit változtat a tavalyi modelljén, ami feltétlenül szükséges a versenyképesség megőrzéséhez. A McLaren sportigazgatója, Jonathan Neale elmondta: "Az jelentette a dilemmát számunkra, hogy vajon a szabályrendszer utolsó évében konzervatívok maradjunk, vagy kipróbáljunk valami teljesen újat? Mi az arany középutat választottuk. Az új autó magában hordoz némi kockázatot, de mindent jól kikalkuláltunk." 

Az MP4-28 orra magasabban kezdődik, mint a tavaly modellé (hasonlóan a 2010-es MP4-25 orrához), és öblösebb lett a motorburkolat. Átalakították az oldaldobozok formáját (a hűtőlevegő-beömlőnyílást), valamint a kocsi hátsó részét a kipufogócsonkok környékén. A legkomolyabb változtatás azonban az eddigi nyomórudas megoldást felváltó vonórudas (pull-rod) első felfüggesztés, ami eleve lehetővé (és szükségessé) tette a kocsi orrának felemelését. Ezt a megoldást 2012-ben a Ferrari alkalmazta, azelőtt legutóbb a 2001-es Minardin volt megfigyelhető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr465055342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása