HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kritizál a Ferrari volt főmérnöke: „Minden autó egyforma”

2013.02.24. 12:35 Real Simon says

A Ferrari ex-főkonstruktőre, Mauro Forghieri szerint „ha az összes F1-es autót fehérre festenék, nem tudnánk megkülönböztetni őket.” A veterán szakember elsősorban a Formula-1 szigorú technikai előírásait, az egyediség hiányát és a sportág túlszabályozottságát kritizálja.

Forghieri Alboreto Ferrari.jpgMauro Forghieri és Michele Alboreto 1984-ben. A kiváló olasz mérnök tervezte a Ferrari V6-os turbómotorját 

„Manapság az összes F1-es autó olyan, mint egy gokart. Ha mindet fehérre festenék, nem tudnánk megkülönböztetni őket, mind egyforma. (A tervezőknek) nincs szabadságuk, minden túl van szabályozva” – fakadt ki a modern versenyautó-építési filozófia ellen Mauro Forghieri, aki 1962 és 1987 között negyedszázadon át irányította a maranellói fejlesztéseket.

„Komolyan abszurd, hogy az összes F1-es mérnök egymást lesi. Amint egy új alkatrész megjelenik az autón, a következő héten már az összes többi autóra is felkerül. Ez régen nem így volt. Akkoriban, ha hiányzott egy szerszámunk, átmentünk a szomszéd garázsba a Lotushoz, és kölcsönkértük a legnagyobb ellenségünktől. Ez ma már elképzelhetetlen. Amikor legutóbb kilátogattam egy versenyre, folyton a belépőkártyámat kellett mutogatnom, ha el akartam jutni egyik helyről a másikra. A boxban a szomszéd garázsba se mehettem át” – kesereg a 78 éves Mester.

Niki-Lauda-and-Mauro-Forghieri.jpgNiki Lauda két, a Ferrari négy konstruktőr-vb-címet nyert a Forghieri által kifejlesztett 312T modellekkel a 70-es évek közepén

Régen Enzo Ferrari lakókocsit kölcsönzött, hogy kint lehessen és ehessen a pályán a saját embereivel. Forghieri: „Manapság a depó tele van hatalmas motorhome-okkal, amelyekben 150 emberre főznek, mint egy nagy étteremben. Nem tudom, hogy akkor, vagy most jobb-e az élet a paddockban. Akkoriban mi nem voltunk hozzászokva az ilyesmihez, mégis jól éreztük magunkat.”

Az olasz szakember nevéhez egyébként olyan mérföldkőnek számító újítások kötődnek, mint a klasszikus 312-es sorozat, a négy konstruktőr-vb-címet (1975, 1976, 1977, 1979) nyert 312T, vagy a Ferrari 12 hengeres boxermotorja és V6-os turbómotorja.

Ferrari F1 1970 garazs.jpgOlaszos puritanizmus: a Ferrari "garázsa" Mexikóvárosban, 1970-ben

Forghieri a minap mutatta be új könyvét a milánói Autoclassica kiállításon. A könyv a „La Ferrari secondo – Forghieri dal 1947 ad oggi” („A második Ferrari – Forghieri 1947-től napjainkig”) címet viseli.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr285101526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása