HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Záporoztak a gyorskörök, de Hamilton utolérhetetlen

2013.03.02. 18:00 Real Simon says

Több edzésszimuláció mellett egy versenyimitációra is futotta az F1-es téli tesztek 11. napján Lewis Hamiltonnak, de az angol délelőtti idejét senki sem tudta megközelíteni. A Mercedes új szerzeménye ezzel új 2013-as pályacsúcsot állított fel Barcelonában. Felipe Massa délután a 2. helyre javított a Ferrarival, megelőzve a nap meglepetésemberét, Adrian Sutilt a Force Indiával. Szinte mindenki az idei leggyorsabb körét futotta szombaton, öten mentek 100 kör fölé.

Hamilton Merc2 actionD7 r600.jpg

Talán a ragyogó napsütés tette, Lewis Hamilton mindenesetre elemében volt szombaton Barcelonában, a téli tesztelés utolsó előtti napján. A Mercedes angolja már reggel az élre állt, és idejéből folyamatosan faragva végül 1:20,558 percen állította meg a stoppert, a lágy abroncsokon. A Mercedes W04 sokkal gyorsabb és hosszú távon is jobb autónak tűnik, mint a tavalyi autó volt, így lassan elcsitulnak azok a hangok, amelyek Hamiltont kárhoztatták a csapatváltás miatt.

A 2008-as világbajnokot egyedül Felipe Massa tudta megközelíteni a Ferrarival, a brazil most először próbálta ki a Ferrarit szuperlágy (piros) Pirelli gumikon a katalán pályán. Felipe végül hét tizeddel elmaradt az angol idejétől, de 1:21,266 perces körével így is 6,3 másodperccel szárnyalta túl saját maga eddigi legjobbját, amit csütörtökön állított fel. Mindez egyszerre volt köszönhető a napos, kellemesen meleg időnek, a szuperlágy abroncsoknak és a lassan gumival telítődő aszfaltnak.

Massa Ferrari front D7_r600.jpg

Adrian Sutil fejlődését kisebb technikai problémák hátráltatták, az első két órában nem is futott értékelhető időt. Ezt követően azonban a Force India-Mercedes magához tért és a német az ebédszünet előtt már a harmadik helyen állt, Hamilton és Massa mögött. Habár a délutáni versenyszimuláció során a Force India abroncsai a szokásosnál nagyobb kopást mutattak (ez lekövethető volt a köridők drasztikus romlásából), Sutilnak végül sikerült megtartania a harmadik helyet a nap végén.

A Williamsnél több új aerodinamikai fejlesztés nem ért oda reggel a pályára, Pastor Maldonado emiatt csúszással kezdte a programot. A venezuelai végül 34 kört tudott megtenni (viszonyításul: Hamilton 117, Sutil 109 fordulót tett meg ma), ennek ellenére a negyedik legjobb időt regisztrálta, ami joggal töltheti el bizakodással a grove-i gárdát. Délután Valtteri Bottas vette át az FW35 pilótaülését, a finn újonc az ötödik legjobb időt autózta, 0,16 másodperccel elmaradva Maldonado mögött.

Sutil action Force D7_r600.jpg

Érdekesen alakult a Lotus szombati napja. Miután reggel kiderült, hogy Kimi Räikkönen gyomorrontás miatt kénytelen a hotelben maradni és pihenni, a gárda új tesztpilótája, Davide Valsecchi ült be az E21-be délelőtt. A tavalyi GP2-es bajnok azonban a 17. körében hibázott, kicsúszott a pályáról, ezzel idejekorán befejeződött a szereplése. Ebédidőre aztán megérkezett a pályára Romain Grosjean (aki egy szponzori kötelezettség miatt péntek este Párizsba repült, ma reggel onnan tért vissza), aki délután visszaült az autóba és meg sem állt 46 forduló teljesítéséig. Grosjean mostanra már úgy ismeri a Lotust, akár a tenyerét – kérdés, hogy a Barcelonában eddig csak két napot tesztelő Räikkönen le tudja-e dolgozni a kényszerpihenő miatt elszenvedett hátrányát?

Webber RBR action D7_r600.jpg

Délután hat csapat  a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Force India, a Sauber és a Caterham  is versenyszimulációt futott, nem csoda, hogy az ő pilótáik közelítették meg vagy szárnyalták túl a 100 körös határt. Különösen értékes tapasztalatokkal gazdagodott a Caterham újonca, Giedo van der Garde, aki életében először vezetett F1-es autót ilyen sokat egy huzamban.

Van der Garde Caterham D7_r600.jpg

F1-es tesztelés, Barcelona – 7. nap.
Eredmények:
1. HAMILTON (GB)       McLaren-Mercedes     1:20,558 (117 kör)
2. MASSA (BRA)          Ferrari F138               1:21,266 (94 kör)
3. SUTIL (D)                 Force India-Mercedes  1:21,627 (109 kör)
4. MALDONADO (VEN) Williams-Renault        1:22,305 (34 kör)
5. BOTTAS (FIN)           Williams-Renault        1:22,468 (31 kör)
6. GUTIÉRREZ (MEX)    Sauber-Ferrari            1:22,553 (99 kör)
7. WEBBER (AUS)       Red Bull-Renault        1:22,658 (59 kör)
8. PÉREZ (MEX)           McLaren-Mercedes     1:22,694 (101 kör)
9. VERGNE (FRA)        Toro Rosso-Ferrari      1:23,223 (114 kör)
10. GROSJEAN (FRA)  Lotus-Renault             1:23,380 (46 kör)
11. VALSECCHI (ITA)   Lotus-Renault             1:23,448 (16 kör)
12. BIANCHI (FRA)       Marussia-Cosworth     1:24,028 (74 kör)
13. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault 1:24,235 (126 kör)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr195113448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása