Egyfajta amerikai DTM-bajnokság beindítását tervezi a GrandAm és a NASCAR sorozat vezetősége – jelentették be ma egy New York-i sajtótájékoztatón. Az Audi máris közölte: készen áll arra, hogy részt vegyen az amerikai DTM-ben az Audi RS5 DTM versenyautóval. Hasonlóan pozitívan áll az új sorozathoz a BMW, amely szintén évtizedek óta versenyez az Újvilágban.
Az Audi boldogan küldené csatába Amerikában is a Német Túraautó Bajnokságban induló RS5 DTM-et (Fotó: Audi)
A Német Túraautó Bajnokságot (DTM) szervező ITR két évvel ezelőtt kötött megállapodást az All-Japan GT-sorozat szervezőivel, melynek értelmében a 2014-es DTM-szabályok szerint épített versenyautók részt vehetnek Ázsia legerősebb túraautós bajnokságában. A New Yorkban ma (szerdán) bejelentett szándéknyilatkozat hasonló terveket vázol fel az Egyesült Államokban. Az ITR célja, hogy az ázsiai, az amerikai és az európai technikai szabályzat egységesítésével szélesebb platformot kínáljon a DTM-ben szereplő csapatoknak a nemzetközi versenyzésre.
Az Audi jelenlegi DTM-versenyautója, az RS5 DTM apró változtatásokkal akár már most indulhatna a GrandAm-sorozatban (ahol jelenleg az R8 GrandAm típussal versenyeznek). A BMW négy évvel ezelőtt kifejezetten az Amerikai Le Mans-sorozatba (ALMS) fejlesztette ki az M3-ast, amelynek egyik változata a DTM-ben, a másik a GrandAm-ben versenyez. Két német gyártó tehát akár már holnaptól el tudna indulni a legjelentősebb amerikai bajnokságban, ám a sorozat kiírására a szervezők legkorábban 2015-ben, vagy 2016-ban látnak esélyt.
A BMW 2009 óta versenyez az ALMS-sorozatban a Rahal-Letterman Racing által felkészített M3-asokkal, ami a DTM-versenyautó alapját is adja
„A mai bejelentésnek köszönhetően a jövőben lehetőségük lesz arra, hogy az Audi RS5 DTM-et ne csak Európában, hanem Ázsiában és Észak-Amerikában is versenyeztessük, prémium bajnokságokban. Globális vállalatként ez érdekli az Audit” – jelentette ki Wolfgang Dürheimer, az Audi Fejlesztési Tanácsának tagja.
Az Audi több mint 30 éve versenyez Észak-Amerikában. Az 1980-as évek közepén háromszor nyerték meg a Pikes Peak-i hegyiversenyt a Quattro S4-gyel. A négykarikás márka 1988-ban Hans-Joachim Stuck révén megnyerte a TransAm-bajnokságot, majd 1989-ben az Audi 90 Quattro dominált az IMSA-GTO-ban. 2000-től nyolc éven át az Audi nyerte az ALMS bajnoki címét (a Le Mans-i autókkal), idén januárban pedig az R8 Grand-Am nyerte a Daytonai 24 órás viadalt. Március közepén az Audi R18 e-tron quattro a márka tizenegyedik győzelmét aratta a sebringi 12 óráson.
Hans-Joachim Stuck 1988-ban megnyerte a bajnokságot ezzel a 275 lóerős Audi 200 TransAm Quattróval
Utolsó kommentek