Elbukott a Ferrari, a Lotus és a Force India ellenállásán a Pirelli újfajta, tartósabb hátsó gumijainak bemutatkozása. Az olasz gyártó Silverstone-ban szerette volna bevezetni strapabíróbb keverékét. A tesztelésnek szánt Kanadai Nagydíjon nem tudták rendesen tesztelni azokat a sok eső miatt, a csapatok egyöntetű támogatásának elmaradása pedig végképp betette a kaput.
A Red Bull annak ellenére támogatta volna a Pirelli új keverékeinek bevezetését, hogy mindkét vb-pontversenyt vezeti (Fotók: Active Pictures/Jiri Krenek)
Már a Mercedes emlékezetes tiltott gumitesztje is azért jött létre a Spanyol Nagydíj után, hogy kipróbálják a Pirelli új keverékeit. Ismeretes: Barcelonában több alkalommal előfordult, hogy a gumi futófelülete levált a karkaszról, ami potenciálisan balesetveszélyes helyzetet idézett elő.
Az olaszok erre reagálva kifejlesztettek egy új közepes és kemény keveréket, melynél a hátsó abroncsok szerkezetét karbonszálakkal erősítették meg. Az FIA lehetőséget adott arra, hogy a csapatok Montrealban kipróbálhassák és adatokat gyűjthessenek az új keverékekről, de a pénteki és szombati, jellemzően esős idő nem tette lehetővé a megfelelő tesztelést. Ezért a Pirelli a június végi Brit Nagydíjra halasztotta az új abroncsok első éles bevetését – ami mégis meghiúsult.
Mivel az FIA nem látott közvetlen balesetveszélyt a karkasz barcelonai leválásában, a tíz F1-es istálló egyöntetű beleegyezésére lett volna szükség ahhoz, hogy szezon közben gumikeveréket cserélhessen az F1 kizárólagos beszállítója. A pontversenyben vezető Red Bull, valamint a gumikkal hadilábon álló Mercedes támogatta is a változtatást. Azok a csapatok viszont, amelyeknek autói eddig jól futottak eddig az eredeti keverékeken, nem kívántak változtatni. Az új gumik bevezetése végül elbukott a Lotus, a Ferrari és a Force India ellenállásán. A Pirelli ennek ellenére változtatásokat vezetett be a gumik gyártási módjában, hogy így tegyék tartósabbá az abroncsokat.
A Lotus köszöni szépen, teljesen elégedett az eredeti keverékekkel. Räikkönen E21-ese bánik a legjobban a gumikkal
A Pirelli közben kiadta a következő három versenyen használandó keverékek listáját. Eszerint a Brit Nagydíjon, Silverstone-ban a közepes és a kemény; a nürburgringi Német Nagydíjon a lágy és a középkemény; a július végi Magyar Nagydíjon pedig – meglepő módon – ismét a közepes és a kemény keveréket kínálják majd a csapatoknak. Ez lesz az első alkalom a Pirelli beszállása óta, hogy a kemény keveréket fogják használni a Hungaroringen.
Utolsó kommentek