HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

F1: Ki miért választotta a rajtszámát?

2014.01.12. 17:21 Real Simon says

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyta az F1-es pilóták által kiválasztott rajtszámokat. Az SzC_blog utánanézett, ki miért választotta éppen azt a számot, amely végigkíséri őt hátralévő pályafutása során.

Ligier-1979-depailler-R600.jpg

A 2014-re tervezett, nem technikai jellegű szabályváltoztatások közül a legnormálisabb felvetés az volt, hogy az F1-es pilóták mostantól kapjanak állandó rajtszámokat. Amerikában ez régóta bevett szokás: a NASCAR királya, Dale Earnhardt szinte egész pályafutása során a 3-as számot használta, a közönség így könnyen be tudta azonosítani kedvencét, függetlenül attól, milyen csapattal vagy autóval állt rajthoz. Noha Gilles Villeneuve esetében nem volt tudatos a 27-es rajtszám használata (a Ferrari választotta ki a 27-est és a 28-ast), a kanadai legendájával összenőtt ez a figura, pedig csak két utolsó szezonjában, 1981-ben és '82-ben használta.

5 - Sebastian Vettel
A németnek világbajnoki címvédőként idén még az 1-es számot kell használnia, de választása az 5-ösre esett. Köztudott, hogy Sebastian otthonosan mozog az F1 múltjában, statisztikáiban, ezért eshetett választása az általa is nagyrabecsült Nigel Mansell által híressé tett 5-ösre. Ezen kívül gokartos korában és a Formula BMW-sorozatban is használta ezt a rajtszámot.

3 – Daniel Ricciardo
A Red Bull új szerzeménye egyértelműen megindokolta választását a Twitteren: „Azért választottam a 3-ast, mert gokartos koromban ez volt életem első rajtszáma, emellett rajongója voltam Dale Earnhardtnak is." Ricciardo máris "DR3"-ként hivatkozik magára, ami arra utal, hogy saját brandet szeretne kiépíteni a 3-as szám felhasználásával. 

4 – Max Chilton
A Marussia szombaton (január 11-én) jelentette be, hogy 2014-ben is számít Chilton szolgálatara. Az angol két nappal később a 4-es rajtszámot választotta magának.

6 - Nico Rosberg
A Mercedes németje szintén a Twitteren adott magyarázatot választására, nem is egyet. „Király, a 6-os számot kaptam F1-es karrierem hátralevő részére! Ez a jövendőbelim és az apám szerencseszáma is egyben, remélem, nálam is működni fog!“ Keke Rosberg a 6-os számú Williams-Forddal lett világbajnok 1982-ben. A focikedvelő Rosberg más sportágakban is jártas rajongói emlékeztetnek, hogy a német labdarúgó-válogatott is hat nemzetközi tornagyőzelmet aratott eddig: 3 világbajnoki és 3 Európa-bajnoki sikert.

7 – Kimi Räikkönen
A frissen a Ferrarihoz igazolt finn nem cifrázta túl a 7-es rajtszám magyarázatát a Scuderia honlapján. „Nincs különösebb sztori a választásom mögött. Tavaly is ezt a számot használtam [a Lotusnál] és nem láttam okát, miért kellene ezen változtatnom. Szeretem, és ennyi épp elég, nemde?“

8 – Romain Grosjean
A Lotus franciájának a 8-as a szerencseszáma, ráadásul példaképe, Alain Prost is ezt használta első mclarenes szezonjában, 1980-ban. „Igen, igen, igen! Megkaptam az első választásomat, a 8-ast!“ – ujjongott a Twitteren. Az FIA minden pilótától három számot kért be, azt kellett beírniuk elsőnek, amelyiket a legjobban szeretnék. Romainnak teljesült a kívánsága.

11 – Sergio Pérez
A McLarentől elbocsátott, pályafutását a Force Indiánál folytató mexikói annak ellenére nem reagált a 11-es számra, hogy aktív twitterező. Ez a szerencseszáma, amit tavaly Monacóban a bukósisakján is megjelenített: egy jelképes rulettgolyó a 11-es számon állt meg. Második sauberes szezonjában, 2012-ben (amikor három dobogós helyezést szerzett) a 15-ös rajtszámot viselte, ezért kissé meglepő, hogy nem azt választotta a mexikói.

13 – Pastor Maldonado
A Williamstől a Lotushoz átszerződött venezuelai választását érezzük a legvagányabbnak. Egyrészt, mert a hetvenes évek óta senki sem merte bevállalni a „szerencsétlen 13-ast“, másrészt, mert egyfajta görbe tükörnek, öniróniának is felfoghatjuk ezt az autótörőként elhíresült Maldonadótól. A 13-as rajtszámtól egyébként 1926 óta óta rettegnek az autósportban, amikor a Delage csapat két versenyzője is halálos balesetet szenvedett néhány hónapon belül, ezzel a rajtszámmal. A Formula-1-ben kétszer is volt már 13-as versenyautó: az 1963-as Mexikói Nagydíjon a helyi kedvenc, Moisés Solana BRM-jén díszelgett, 1976-ban pedig egy hölgy, Divina Galica próbálta meg kvalifikálni a 13-as Surtees-Fordot a Brit Nagydíjra – sikertelenül.

14 – Fernando Alonso
A spanyol már tavaly karácsony előtt, a Santander bank sajtórendezvényén beszélt kiválasztott rajtszámáról. „A 14-es mindig szerencsét hozott nekem, egészen 1996. július 14-e óta, amikor 14 éves koromban megnyertem a gokart-világbajnokságot a 14-es számú gokarttal. Meglátjuk, hogy az F1-ben is szerencsét hoz-e nekem!“ A magyar rajongók számára Talmácsi Gábor motorversenyző tette kedvessé a 14-es rajtszámot.

17 – Jules Bianchi
(Nincs információ)

19 – Felipe Massa
A Ferraritól a Williamsre váltó brazil ezt a rajtszámot használta 2001-ben, amikor megnyerte az Euro F3000-es bajnokságot. Ez a siker utat nyitott számára a száguldó cirkuszba.

20 – Kevin Magnussen
A McLaren újonca a 20-as számú Dallara-Renault-val nyerte meg tavaly a World Series by Renault 3.5 bajnoki címét.

21 – Esteban Gutiérrez
A 21-es a Sauber mexikói reménységének a szerencseszáma. „#21EG #MyLuckynumber“ – írta a Twitteren.

22 – Jenson Button
A McLaren rangidőse ezt a rajtszámot használta 2009-ben, amikor megnyerte a világbajnoki címet a Brawn-Mercedesszel.

25 – Jean-Eric Vergne
A Toro Rosso franciája a 25-ös számmal versenyzett a WSR 3.5 bajnokságban, amikor második lett 2011-ben. Ezen kívül egyik egyik példaképe, Patrick Depailler a 25-ös számmal versenyzett a francia nemzeti csapatnál, a Ligier-nél 1979-ben.

26 – Danyiil Kvjat
(Nincs információ)

27 – Nico Hülkenberg
Hülkenberg az egyik legszerencsésebb: a többiek vagy nem akarták, vagy nem merték bevállalni Gilles Villeneuve legendás rajtszámát – ő igen, és nyert! A Force Indiához egy év kitérő után visszatalált német a tehetsége, gyorsasága és vagánysága okán méltó a 27-es rajtszám viselésére.

44 – Lewis Hamilton
Hamilton általában a 44-est használta gokartos korában, így ezt szerecseszámaként kezeli.

77 – Valtteri Bottas
A legprofibb választás: a Williams pilótája máris a hivatalos rajtszáma beépítésével írja a nevét (BO77AS). A finn így kommentálta az örömhírt a Twitteren: „Örömmel hallom, hogy megkaptam a dupla hetest – alig várom, hogy kezdődjön a szezon! #Val77eri #BO77AS 2014 #F1“

99 – Adrian Sutil
A Force Indiától a Sauberhez érkezett német a létező legmagasabb kétjegyű számot választotta. A 99-essel versenyzett a kanadai CART-pilóta, Greg Moore, aki egy tragikus versenybalesetben vesztette életét Fontanában, 1999-ben. Sutil csak ennyit írt ki a Twitterre: „#99“.

A Caterham még nem nevezte meg 2014-es versenyzőit, így a rajtszámaikat sem ismerjük.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr595754611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real Simon says 2014.01.12. 18:06:21

@abognarviktor: Köszönjük az értékes plusz infókat! :)

2014.01.15. 19:32:14

Elnézést, kedves f1cirkusz.blog.hu!
Csak szeretnék egy picit "belejavítani" a szövegbe. Sergio Pérez 2012-ben nem a 11-es rajtszámot viselte, hanem a 15-öst. (Di Resta viselte abban az évben a 11-est.)
Amúgy nagyon érdekes és hasznos cikk, csak ezen az egy dolgon megakadt a szemem. :)
További szép estét!
OliF1 Videó

Real Simon says 2014.01.16. 18:51:27

@OliF1 Videó: Kedves @OliF1! Köszönjük a hozzászólást - teljesen jogos, Pérez valóban a 15-ös rajtszámmal ment 2012-ben a saubernál. Javítottuk a hibát! (külön köszönet az udvarias jelzésért - példaértékű a mai, "névtelenül beugatós" komment-világban... :))

2014.01.17. 17:53:10

@Real Simon says: Nagyon szívesen, kedves f1cirkusz.blog.hu! További szép estét! :)
OliF1 Videó
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása