Négy év szünet után a visszatérését fontolgatja a száguldó cirkuszba a Michelin. A francia gumigyártó utoljára 2006-ban szerepelt az F1-ben, de a FIA következő négy évre kiírt tenderére már nem adta be az ajánlatát, így 2007 óta a Bridgestone a Formula-1 kizárólagos gumipartnere.
A Michelin visszatéréséről szóló hírek – melyeket a francia gumigyártó kereskedelmi igazgatója, Jean-Dominique Senard is megerősített – azért meglepőek, mert a franciák annak idején sérelmezték, hogy az FIA előbb az F1-ben, majd a rali-világbajnokságon is a franciák érdekeivel ellentétes feltételeket szabott.
„Szóba kerülhet a Michelin visszatérése, de ahhoz egyértelmű feltételek kellenek. Számunkra az a legfontosabb, hogy a versenyabroncsainkkal meg tudjuk mutatni, mit tudunk nyújtani az autóiparnak“ – nyilatkozta Jean-Dominique Senard a Bloomberg gazdasági lapnak.
A WRC-ben 2008 óta a Pirelli a kizárólagos beszállító, noha a franciák BF Goodrich abroncsai a versenyeken sokkal jobbak voltak, mint az olasz gumik. A Bridgestone állítólag azért nyerte meg az F1-es beszállítói jogokat, mert éves szinten több tízmillió dollárt költöttek el a pályaszéli reklámokat értékesítő Allsport Managementnél, amelynek bevételeiből Bernie Ecclestone is részesedik.
A Michelin először 1978 és 1984 között szerepelt a száguldó cirkuszban (ez idő alatt három egyéni és három márka-vb-titulust szerzett), majd 2001-es visszatérésük után megnyerték a 2005-ös és 2006-os vb-címet a Renault-val.
Utolsó kommentek