HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Michelin kerülhet a Bridgestone helyére 2011-től

2010.02.13. 16:35 Real Simon says

Négy év szünet után a visszatérését fontolgatja a száguldó cirkuszba a Michelin. A francia gumigyártó utoljára 2006-ban szerepelt az F1-ben, de a FIA következő négy évre kiírt tenderére már nem adta be az ajánlatát, így 2007 óta a Bridgestone a Formula-1 kizárólagos gumipartnere.

A Michelin visszatéréséről szóló hírek – melyeket a francia gumigyártó kereskedelmi igazgatója, Jean-Dominique Senard is megerősített – azért meglepőek, mert a franciák annak idején sérelmezték, hogy az FIA előbb az F1-ben, majd a rali-világbajnokságon is a franciák érdekeivel ellentétes feltételeket szabott.

„Szóba kerülhet a Michelin visszatérése, de ahhoz egyértelmű feltételek kellenek. Számunkra az a legfontosabb, hogy a versenyabroncsainkkal meg tudjuk mutatni, mit tudunk nyújtani az autóiparnak“ – nyilatkozta Jean-Dominique Senard a Bloomberg gazdasági lapnak.

A WRC-ben 2008 óta a Pirelli a kizárólagos beszállító, noha a franciák BF Goodrich abroncsai a versenyeken sokkal jobbak voltak, mint az olasz gumik. A Bridgestone állítólag azért nyerte meg az F1-es beszállítói jogokat, mert éves szinten több tízmillió dollárt költöttek el a pályaszéli reklámokat értékesítő Allsport Managementnél, amelynek bevételeiből Bernie Ecclestone is részesedik.

A Michelin először 1978 és 1984 között szerepelt a száguldó cirkuszban (ez idő alatt három egyéni és három márka-vb-titulust szerzett), majd 2001-es visszatérésük után megnyerték a 2005-ös és 2006-os vb-címet a Renault-val.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr492211653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_149536 2010.02.13. 20:14:51

Nagyon örülnék neki. A Bridgestone az arctalan pénzgyár. A Micheline minőségben végig jobb volt az F1-ben nála. Én örülnék ha vagy ők, vagy a GoodYear jönne vissza. Egyébként miért kell kizárólagosság? Még egy bizonytalansági faktor lenne legalább.

robi 2010.02.16. 10:11:27

"miért kell kizárólagosság" pénz, pénz, pénz hihetetlen mennyiségű reklámidő, média megjelenést jelent az f1 ha megfigyeled még ost is mindenhol frankón kiírják hogy a kocsik milyen gumikkal mennek holott már évek óta mndenki azzal megy na és ilyen sok befektett mani után egyik gyártó se szeretné azt látni hogy egy másik gumis jobbat gyárt inkább még ráfizetnek x%-ot és biztos ők a befutók az a + x% meg börni bácsinak nagyon jól esik szerintem sokan nem veszik figyelembe mikor f1 ről beszélgetnek, hogy ez lagalább akkora reklám biznisz mint amekkora sport, sőt... ezért nem indig a sport érdekében születnek a döntések, hanem néha párhuzamosan mellette

Ismeretlen_148360 2010.02.17. 09:05:03

Az biztos, hogy az F1 egyszerre nagyon komoly pénzgyár (marketing-eszköz) és sport. Nem lehet különválasztani a kettőt. Ha az én gumigyáram lenne az F1 kizárólagos beszállítója, kirúgnám az egész marketing-osztályt, ha nem "csöpögne" mindenhonnan ez az üzenet, az ÉN márkám (tévé, újságok, képek). A Michelin hozzáállása 2006-ban annyiban volt szimpatikus, hogy inkább kiszálltak, mint hogy kizárólagos beszállítók legyenek, mert megszűnt a versenyhelyzet. Most viszont, hogy se az F1, se a WRC nem maradt meg nekik, érzik a hiányát. A Bridgestone kivonulása ideális helyzetet teremtett a visszatérésre.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása