HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Robert Kubica-interjú

2010.03.31. 09:07 Real Simon says

Az Ausztrál Nagydíj a rengeteg akcióról marad sokáig emlékezetes, de a legnagyobb meglepetést kétségkívül Robert Kubica ragyogó második helye okozta a sokak által lesajnált Renault-val. A lengyel tudja, hogy kiugró eredményéhez a rendkívüli körülmények is hozzájárultak. Mi viszont tudjuk, hogy ha nem ő ült volna abban a kocsiban, a Renault aligha ünnepelt volna dobogós helyezést...

Robert, a melbourne-i második helyed bizonyára feledtette veled a bahreini csalódást…
R.K.: Azt hiszem, mondhatjuk, hogy tökéletes verseny volt, kitűnő eredmény a csapat számára. Jól rajtoltam, eléggé könnyedén vettem a dolgokat az első kanyarban, nehogy megint olyan helyzetbe keveredjek, mint Bahreinben [ahol Mark Webber füstfelhőjétől elvakítva a második kanyarban ütközött az újonc Hülkenberggel – a szerk.]. Aztán a korai kerékcserémnek köszönhetően sikerült még néhány helyet előrelépnem – itt szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek a nagyszerű munkáért. A verseny hátra lévő része arról szólt, hogy egyenletesen menjek és ne hibázzak, ami a lágy abroncsok leépülése, meg a változó pályaviszonyok miatt nem volt könnyű feladat. Ötven kört húztam le a lágy gumikon, nem volt könnyű magam mögött tartani a gyorsabb kocsikat.  

Kívülről rendkívül akciódús versenyt láttunk – milyen volt belülről?
R.K.: Számomra eléggé egyhangú volt a verseny, a boxkiállás után ugyanis csak az egyenletes köridőkre és a gumik megóvására kellett odafigyelnem. Jót csatáztam Hamiltonnal és Massával, de azt hiszem, az előzések, balesetek túlnyomó része mögöttem történt.

Mennyit javult az R30-as az új fejlesztések hatására?
R.K.: Ezt még mindig nehéz megmondani, hiszen az Albert parki pálya teljesen más, mint a szahíri volt. Természetesen érzékelhető némi előrelépés, elégedett vagyok az autó egyenletességével és azzal, hogy könnyű vezetni. Ugyanakkor még mindig vannak területek, ahol fejlődnünk kell, hogyha egyenrangúak akarunk lenni a topcsapatokkal. A melbourne-i futam a változékony időjárás miatt rendkívüli versenynek számított, és ugyan nagyon örülök, hogy a dobogón végeztem, realistán kell felmérni a teljesítményünket. Az ilyen szokatlan versenyek elég ritkák, ezért keményen kell dolgoznunk, hogy minden egyes futamon a dobogós helyekért csatázhassunk.

Ha előre nézünk a hétvégi sepangi versenyre, ezen a pályán a közepes- és nagysebességű kanyarok vannak többségben. Mit gondolsz, hogy fog menni ott a Renault R30?
R.K.: Nehéz lenne megmondani, hiszen még csak két futamon vagyunk túl. Nem gondolom, hogy ez lenne az ideális versenypálya számunkra, ugyanakkor Ausztráliában bebizonyosodott, hogy a kocsi jobban teljesít melegben, vagyis a malajziai hőség segítségünkre lehet. Sepang egy nehéz pálya, sok-sok különböző kanyarral, az aszfalt szélessége pedig arra csábítja a pilótákat, hogy keményen beletapossanak a gázba, hogy keressék a limitet. Mostanában ezek a gyors kanyarok már nem jelentettek akkora kihívást [mint régebben], de azt gondolom, hogy a tele tankos indulás miatt idén megint nehezebb dolgunk lesz. Ezen kívül mindig van esély egy trópusi viharra, és miután a verseny megint késő délután rajtol, könnyen lehet, hogy újabb esős verseny vár ránk.

Forrás: formula1.com

Szólj hozzá!

Címkék: interjú renault robert kubica ausztrál gp maláj gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr412211733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása