HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Visszavonul Loeb, a WRC Schumacherje

2010.09.23. 15:55 Real Simon says

A 2011-es lesz Sébastien Loeb utolsó szezonja a rali-világbajnokságon. Ezt maga a zsinórban hetedik világbajnoki címének begyűjtésére készülő Citroën-pilóta jelentette be egy francia lapnak adott interjúban.

A Paris Match riporterének kérdésére, hogy valóban visszavonul-e jövőre a Citroën világsztárja azt válaszolta: „Kétségtelenül, igen.”

„Úgy érzem, épp elég kockáztattam már, nem szeretnék többet bevállalni. Most már csak a sportág iránti lelkesedésem motivál” – tette hozzá Loeb, akinek szándékát már abból sejteni lehetett, amikor nemrég csak egy évre hosszabbított szerződést a csapattal.

Sébastien Loeb 2001-ben megnyerte a Junior WRC-bajnoki címet, majd 2002-ben, a Német-ralin aratta első világbajnoki futamgyőzelmét egy Citroën Xsara WRC-vel. Az egykori válogatott tornász azóta is hű maradt a francia márkához, amelynek autóival 2004 óta megszakítás nélkül nyeri a világbajnoki címeket.

Ha jól szerepel a hétvégi Francia-ralin – amire az előző évek alapján minden esélye megvan –, Loeb idejekorán megszerezheti 7. világbajnoki koronáját, ami példátlan a világbajnokság történetében.

Előtte a finn Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen holtversenyben tartotta a rekordot, négy-négy világbajnoki címmel.

Sébastien Loeb / Daniel Elena, Finn-rali, 2009 (Fotó (c) Citroën/McKlein)

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr442318264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2010.09.23. 17:07:39

Loeb nagyon ügyes. De ez már messze-messze van attól a mezőnytől, ami mind Kankkunen, mind Mäkinen idejében volt...

RAH-66 2010.09.23. 17:52:36

@Tomchy:
Nem igaz. Seb már 2003-ban is a mezőnyben volt, akkor amikor McRae, Makinen, Sainz, Burns, Gronholm, Solberg is ott volt...és verte őket első teljes szezonjában. Nézz utána. Pedig Sainz és McRae a csapattársai voltak, de nem volt esélyük. Az meg, relatív, hogy mi számít erős mezőnynek...a maiak nyugodj meg, hogy simán vernék Kankkunenéket, egyszerűen sokkal stabialbbak a versenyzők. 10-20 éve minden 2. versenyen törték az autót, manapság ez már sokkal ritkább. Sebastien Loeb pedig mindenidők egyik legnagyobbja, ha nem a legnagyobb...úgy az autóversenyzők között, legyen az pálya vagy rali.

RAH-66 2010.09.23. 17:56:59

@RAH-66:
Kár, hogy viiszavonul, mert így nem lesz 91 győzelme, mint Schumachernek, pedig már bíztam benne, hogy ő lesz mindenidők legsikeresebb autóversenyzője, de VB-címben remélhetőleg ő lesz a No1.
Amúgy meg Seb Ogier átveszi a helyét nagyvalószínűséggel, és remélhetőleg 2011 év végére a Citroen már a Lancia és a Ford előtt lesz, mint a legsikersebb márka, alig 10 év alatt...

RAH-66 2010.09.23. 18:02:52

@RAH-66:
Sorry, Solberget nem, de a többieket igen.

Kókler Róbert 2010.09.23. 18:13:04

Ugyanmár a régiek...Loeb a legnagyobb ez nem kérdés!

gjokkel 2010.09.23. 18:31:18

Azért azt tegyük hozzá, hogy Seb nagyjából 55 kiló, Elena meg 45. Olyan súlyelosztású autót tudtak csinálni velük, hogy pusztán ez 0.5 - 1.0 mp előnyt adott nekik KILOMÉTERENKÉNT.

2-More 2010.09.23. 18:35:38

@RAH-66:

Azt ne is vegyük figyelembe, hogy a technika mennyit fejlődött azóta, meg mennyivel lettek maguk a pályák sterilebbek, ugyebár. Meg azt, hogy az egy dolog, hogy Loeb ügyes, de se neki nincs érdemben ellenfele, se a kocsijának, amióta minden értelmes csapat elhúzta a belét a WRCből.

Kicsit más lehetett anno úgy versenyezni, hogy lehetett akármennyi pénze egy csapatnak, egyes dolgok, anyagok, megoldások, egyszerüen nem léteztek, amik most simán rendelkezésre állnak.

Az meg, hogy stabilabbak a versenyzők, ja, lehet, mert valszeg Loebnek a vasárnapi verseny után nem kellet visszaállni az esztergapad mögé reggel 8tól délután 4ig, hogy utána meg feküdjön a kocsi alatt éjfélig, mindezt azért hogy szombaton megint el tudjon indulni.

RAH-66 2010.09.23. 19:00:50

@2-More:

" a technika mennyit fejlődött" igen és ezzel párhuzamosan nőtt az átlagsebesség is a gyorsaságikon. Jóval nagyobb a tempó manapság.

"Loeb ügyes, de se neki nincs érdemben ellenfele, se a kocsijának, amióta minden értelmes csapat elhúzta a belét a WRCből."

A régiek sem lennének ellenfelei, erre azt tudom mondani. Mi az, hogy értelmes csapat, Subaru, Mitsu, Lancia? Audi, Peugeot? Fiat??? Hagyjuk már A Subaru és a Mitsu és hát a Peugeot is a Citroen megjelenésével már nem volt érdemi tényező. A Fiat meg az IRC-ben sem sokra vitte, A Peugeot és a Skoda belépésével.

Egy szó, mint száz nem kéne a csapat és Seb érdemeit elvitatni, még ha nem is a kedvenced. Egyszerűen a legjobb munkát ők végezték mióta a WRC éra létezik.

Azt ne mondd már, hogy a WRC-sztároknak anno "esztergálni kellett", ilyen szinten ez már nem a sufnituningról szól és szólt, ez nem magyar rali.

RAH-66 2010.09.23. 19:05:36

@2-More:
Értelmetlen csapatnak titulálni a Viry-Chatilloni Citroen Racinget és a Cumbria-ban székelő M-Sportot elég nagy értelmetlenség...sokkal profibbak, mint az eddig létező bármilyen rali-csapat. Meg kell nézni a létesítményeikről egy videót...

2-More 2010.09.23. 19:12:23

Jóval nagyobb tempót mondjuk azért az a huncut fizika rendesen tudja korlátozni. Nem vitatom, gyorsabbak, de nem nagyságrendekkel. Az, ahol iszonyatosan gyorsak voltak, annyira, hogy az ember már kevés volt hozzá, az a B csoport volt 25 éve.

A régiek ha egy s más miatt nem hullanak ki, ki csámpáskodás, ki lóvé, ki a sok baleset miatt, akkor nem lenne az, hogy maradt a citrom, és pont. Épp ez a gond. Hogy nincs másik értelmes csapat.

Régeik lehet, hogy a mostani techikával nem lennének ellenfelei, sőt, valószinű, bár ezt ugye nem lehet meghatározni, dehogy a korabeli technikán ülve akármelyik öreg elkalapálná, az hétszentség, hiába vannak közel s túl a hatvanon.

Erre meg azt tudom mondani, hogy nem lehet összemérni a kettőt. Iszonyatosat fejlődött a techika, ma már másképp, máshogy kell helytállni, mint anno.

Sose tudhatod, mikor milyen sufnituning lehetett, vagy kinek mit kell/kellett csinálni. Korabeli videókon azért látszik, mi ment amikor pl Vatanen alól kihullott a skót rallin a hátsó diffi, vagy hogy patkolják az eleje-hátulja lebontott RS200asokat az út szélén.

RAH-66 2010.09.23. 19:27:26

@2-More:
Bármennyire is meglepő, de a B-csoportos autók tempója messze elmarad egy mai WRC-étől, (km-ként több másodperc, ami a rallyban sok, ) egyszerűen a kezdetleges gumik, futómű és elektronika miatt, bár hozzáteszem a mai mechanikus diffiktől a pár éve betiltott elektronikus diffik azért még fejlettebb megoldást kínáltak. Azt a nemritkán 500 lóerőt nem tudták átvinni a talajra és ez a nagy dolog a mai rallyautókon, hogy szinte minden körülményre kifejlesztettek már gyorsasági-programot.

"Sose tudhatod, mikor milyen sufnituning lehetett, vagy kinek mit kell/kellett csinálni. Korabeli videókon azért látszik, mi ment amikor pl Vatanen alól kihullott a skót rallin a hátsó diffi, vagy hogy patkolják az eleje-hátulja lebontott RS200asokat az út szélén."

Hát ezt mondom, hogy akkoriban még az autók is széthullotak, manapság nem is emléxem mikor volt technikai hibája vkinek. Ez azért mutatja a felkészültséget is. Seb Loeb viszont szerintem akkor sem hibázott volna annyit,mint a régiek egyszerűen sokkal higattab (köszönhetően a tornában szerzett koncentrációs képességének). A régiek talán látványosabban közlekedtek, de az még attól messze nem olyan gyors, mintha pontosan kvázi látványtalanul megy vki.
Seb Loeb ezentúl ne felejtsük el, hogy nem rossz pályaautós sem, (Le Mans-i 2. hely a Pescaroloval anno, meg elég jó F1-es tesztidők). Szerintem messze a legkompletteb autóversenyző.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2010.09.23. 19:28:49

Untam Loeböt, mármint, hogy folyton nyer, de sajnálom, hogy abbahagyja. A vitához annyit tennék hozzá, hogy azt azért lássuk be, hogy nem ugyanaz, ha két gyári csapat megy, mintha öt menne. McRae és Sainz is túl volt már fénykorán, amikor Loeb csapattársai voltak. Loeb nagyon jó, talán a legjobb, de sikereit felnagyítja ez a szitu. Ha megnézitek, Ogier az évad közepe óta mindig előtte végez murvás versenyeken, ez segít a helyes perspektívában szemlélni a dolgokat.

Matryx 2010.09.23. 19:32:35

A mostani pályák sterilek a régiekhez képest. a mostani verdák meg tele vannak biztonsági cuccokkal. Régi quattrók, 205ösökm Renault 5 turbók messze messze jobb súly/lóerő arányúak voltak. Még akkor is ha az alapot tényleg igazi kocsik adták és nem egy csővázkeretben ültek sok sok műanyaggal körülvéve. Nem lehet összehasonlítani. Régiek is királyok voltak a mostaniak is azok. Mindenki a saját korában. Le a kalappal minden rali világbajnok előtt. Volt akinek könnyebb volt volt akinek küzdős volt. Arra meg hogy most ki a király ott van a "Race of Champions"

RAH-66 2010.09.23. 19:46:35

@Matryx:
A "Race of Champions" -t igazából nem lehet komolyan venni, mint ahogy nem is teszik azt. Elmennek utána bulizni, kb. arról szól...jó móka, de nem komoly versenyszituáció.

A B-csoportos autóknak meg talán még kevesebb köze volt az utcai autókhoz, mint a maiaknak nézd meg az általad említett T16-ot és a korabeli utcai verzióját...ég és föld. Nem véletlenül hívták Forma 1 az erdőben-nek a Group B-t. A tervezők viszonylagos szabadkezet kaptak, szinte minden téren.
Az meg, hogy a pálya steril, az mi, hogy odafigyelnek, hogy ne halljon meg 2-3 futamonként egy néző v. versenyző, ez inkább ésszerűség.

"A mostani pályák sterilek a régiekhez képest. a mostani verdák meg tele vannak biztonsági cuccokkal." Nem véletlenül asszem.

RAH-66 2010.09.23. 19:50:15

@Putz Patrik:
Én asszem, hogy idén nem akarja megnehezíteni úgy a dolgot magának Loeb, mint tavaly, amikor Hirvonen-t közel engedte magához. Inkább mindig a pontszerzésre törekszik, aztán aszfalton perceket ad majd Ogier-nek...
Amúgy az Új-Zélandi 2. nap nekem elég meggyőző volt Loeb-től, hogy murván is a ki a legjobb:) Olyat még nem láttam, amit akkor művelt...Egyyszerűen nem fog már kovkáztatni, úgyis meglesz a 7.

Tomcy 2010.09.23. 20:02:45

Kíváncsi lennék hogy mivel menne Loeb ha a citroennek is ki kellett volna adni egy összkerekes turbós kocsit mint annó a subarunak meg a micunak meg a toyotának és minden más gyártónak aki indulni akart!
Még összkerekes citrom sincs, sőt 2.0 turbó se!
Ez a szánalom inkább.

Az meg hogy Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen gyengébb volt azt nem hiszem, akkor más gumik voltak, nem voltak ennyire agyonbiztosítva a pályák, sokkal veszélyesebb volt akkor, és tempóban nem hiszem, hogy a sokkal erősebb kocsik lassabban mentek volna...
Amúgy Burnst nem tudta megverni és ha szegénynek nem jön a betegsége akkor nem így állna a világ sem.

RAH-66 2010.09.23. 20:05:19

@gjokkel:
:D
Igen...ezért dönt mindig jól a gumiválasztásnál, ezért nem tudják megverni aszfalton 5 éve, ezért verte meg a finneket hazai pályán és a svéd ralin, ne röhögtesd már ki magadat. Dőreségre, vall ezzel magyarázni a dolgot.
Minimum tömege van minden autónak...de Hirvonen sem egy vastag gyerek ha már az optimális súlyelosztást boncolgatjuk.

RAH-66 2010.09.23. 20:13:01

@Tomcy:
Mi köze a Loebnek ahhoz, hogy a Citroen nem ad ki utcai 2 literes turbós motort, atyavilág...ne hidd, hogy nem tudnának egyszerűen más az üzletpolitikájuk.

Pedig elhiheted nyugodtan nézd meg a Monte-Carlo Rallyt, ami Makinen egyik kedvenc versenye volt asszem zsinórban 5-ször nyerte, aztán jött Loeb...
Más gumik...ÉS?
De lefelé szálló ágban volt Tommi, mondd azt, vagy mégjobb, hogy Solberget favorizálta a Prodrive...nevetséges.

RAH-66 2010.09.23. 20:15:33

Nekem meggyőző az a videó, ahol megkérdeztek egy csomó Rally VB-t, hogy ki mindenidők legnagyobbja, kivétel nélkül mindenki Loeb-öt mondta, asszem ők megtudják ezt ítélni jobban, mint itt bárki.

akiak 2010.09.23. 20:16:58

Loeb kimagaslik a többiek közül, ugyanúgy mint F1-ben anno Schumacher, vagy a MotoGp-ben Rossi...

jaja, Hirvonen se az a nagydarab csávó :)
duen.hu/fotoalbum_preview.php?album_id=2097&image_id=1298109

Co2 2010.09.23. 20:18:10

RAH véresen komolyan véded Loeb-öt mint valami pit bull :)
Loeb király ez tény! Én is elismerem nincs is kérdés felőle. Én pl. nagy Mcrae, Makinen fun vagyok, de ők igazán nem egy időben voltak teljesítményük csúcsán, szerintem se! 2003 nem annyira mérvadó már, statisztika alapján igen lehet, ott vannak a táblázatok igazad van, egy csapatban voltak azonos autókkal! 2002-ben 5 olyan verseny volt ahol Mcrae és Loeb is indult és célba ért 4x a skót volt jobb helyen, ennyivel jobb volt akkor a fóka mint a xara 1 évvel később meg a xara lett sokkal jobb a ford meg ennyivel rosszabb? Na mindegy ne falj fel, igazat adok én is, Loeb egy zseni, de hogy ennyire mindenkor és mindenki felé helyezzük én nem tenném ezt meghagyom neked! Béke veled! ;)

RAH-66 2010.09.23. 20:20:33

@akiak:
Erről van szó.
Még Agostini is azt mondja, hogy Rossi a legnagyobb, F1-ben lehet vitatkozni, hogy Schumacher munkamorálját profizmusát vagy Senna tehetségét nézzük...

RAH-66 2010.09.23. 20:25:26

@Co2:
Védem mivel, annyi baromságot összehordanak róla, hogy az már nekem kínos, csökkentve az érdemeit. Pedig szerintem örülni kéne, ha ilyen sportteljesítményeket láthat az ember, nem fikázni mindig és kifogásokat keresni. Egyébként meg egy szimpatikus ember is,sztárallürők nélkül amellett, hogy világsztár.

RAH-66 2010.09.23. 20:29:34

@Co2:
Ja védem, mert egyesek olyan baromságokat is összehordanak, hogy az már fáj. Lehet így élik ki, magukat, hogy kedvenceik csak a porát ették Loebnek éveken át...:)))

Nemtudom miért nem lehet elismerni ilyen sportteljesítményeket, inkább örülni kéne, hogy láthattuk, végigkövethettük a karrierjét egy legendának.

Amellett, hogy világsztár, meg egy szimpatikus ember, mindenféle sztárallüröktől mentes, normális arc.

ave 2010.09.23. 20:30:56

Loeb a legnagyobb. Sajnalom, hogy kibasztak vele, es nem tesztelhetett F1-et komolyabban.
Rallyt tenyleg felesleges tovabb csinalnia, 7x nyerni ez valami elkepeszto. A valaha volt legjobb rallis, nincs ketseg.

szamuraly 2010.09.23. 20:31:42

Nem is baj ha eltűnik nem egy túl nagy alak! Nincsenek már akkora adok-kapok mint Tommi és Carlos közt voltak. Csak egy csinált figura! Hová lettek mellöle a tehetségesebbek? Markko Martin, Freddy Loix, François Duval. Vagy az idősebbek akik félrelettek állítva? Harri Rovanpera, Gilles Panizzi Láttam egy videót abból az időkből amikor kezdte Xsara-val edzésen egy lassítónál egy szalma bálát 6 full gázon vert telibe semmi fékkel amatőr hiba volt. Ez a sportág is csak egy "show" lett.

RAH-66 2010.09.23. 20:35:05

@szamuraly:
Savanyű a szőlő...?
Martin, Loix, és Duval, mint a tehetségesebbek. Ember, te a Holdon élsz?

equium 12345 2010.09.23. 20:37:17

nem vagyok nagy rallis de.

egyszer nyerhet valaki szerencsevel.
masodszor is osszejohet veletlen.
talan meg harmadszor is becsuszhat.

de konyorgok Loeb HETSZER nyert ZSINORBEN!!!

persze mindig vannak akik masnak drukkolnak de azert az a minimum, hogy elismerjek Loeb egy kurva jo pilota

szamuraly 2010.09.23. 20:56:16

@RAH-66: Úgy látom egy Loeb fann vagy! Igen tud az ürge valamit, de akkor sem akkora alak, hogy legenda legyen és az egekig lehessen marasztalni! Nem élek a holdon csak amióta ezt a vízhordó törpét nyomatják nem nagyon érdekel és nem nézem, de már rég voltam versenyen is.

Balu az Alfás 2010.09.23. 21:16:47

Én nem igazán szeretem Schumachert se, és Loeböt se.
De megnézem őket, és örülök a sikereiknek is, mert szerintem ilyen A BÜDÖS ÉLETBEN NEM LÁTOK MEGINT.

Hogy hétszeres világbajnok legyen bárki is, az nagyon komoly dolog.
Lehet, hogy évtizedek múlva sem (sőt, lehet hogy már a Mi életünk alatt sem) jön össze hasonló bravúr seniknek.

Fangio rekordját is csak 50 év múlva döntötte meg Schumi.

tiramiska 2010.09.23. 21:29:57

Szerintem, azért ezek a wb győzelmek mögött nincs akkora teljesítmény, mint a régebbi wb győztesek között. MInden tiszetletem mellet.

misinator 2010.09.23. 21:34:21

Ha jól emlékszek, Schumi mondta azt, hogy - talán Fangio kocsiját vezetve? - hogy azok a gépek vezethetetlen szörnyek voltak.
NEM lehet összehasonlítani az egyes korok versenyzőit!
Más technika, körülmények, szocializáció.
Tipikus "mi lenne, ha" helyzet az, hogy mondjuk mennyire lett volna eredményes Loeb a B-csoport korában?
Lehet, hogy semennyire, lehet, hogy Röhl, vagy Michele Mouton megette volna reggelire.
Nem lehet megtudni.
Neki együtt álltak - állnak a csillagok:
Igazából nincs konkurens márka, típus, versenyző - MOST.
S EZ találkozott a tehetségével, stabil teljesítményével.
Ennyi.

Ui:
Egy Portugál ralin mert volna rohanni a nézők között, mint pl.
Röhl!?

Nem remegett volna meg a keze?

Ugye, hogy nem lehet összehasonlítani!

Balu az Alfás 2010.09.23. 21:50:22

@misinator:

Természetesen nem szabad / lehet őket összehasonlítani.
De attól függetlenül nekem tetszik az összhatás. Tudni, hogy az az alak ott a dobogó tetején a jelenkori Best.

Ha már Fangio-ról sikerült "lemaradnom" :)

misinator 2010.09.23. 21:59:39

@Balu az Alfás: :-)
Én így voltam Sumival minden sumáksága ellenére.
Tisztában voltam vele, hogy ilyen nincs minden évtizedben. Kicsit védem, de volt benne annyi kitartás, hogy a csak a nevéből élő Ferrarinál volt türelme és ereje kivárni, hogy a csúcsra jussanak. Pedig simán benne volt a pakliban, hogy a Toyota Canossa-járását mutatják meg - pár évvel korábban.

tiramiska 2010.09.23. 22:01:36

Én, azért örülök hogy anno figyelhettem Tomi, Carlos, Colin, Richard, Juha ténykedését! Sosem felejtem el, amikor kereszbe komámmal vártuk a közvetítéseket.... Ők azok, akik miatt megszerettem ezt a sportot, nekem a 90-es évek az aranykorszak! Értük én is vérre mennék! :)

atiz 2010.09.23. 22:03:01

@misinator: igen, ezt en is igy latom, hogy a kiugro teljesitmenyeknel (agostini, schumacher vagy most s. loeb) nagy szerepe van a korulmenyeknek is. na meg annak a tenynek, hogy ezek a korulmenyek mennyire passzolnak ossze a pilota tulajdonsagaival.

de az is igaz, hogy fiktiv osszehasonlitasokat tenni, hogy loeb hogy ment volna egy gruppe B kocsival, vagy hogy rossi mennyire tudott volna lepest tartani egy agostinivel, teljesen ertelmetlenek.

ja, es loeb-ot en is sajnalom, bar szerintem az is kozrejatszhat a dontesenel, hogy egyszeruen nem erez kihivast tovabb a sportban. Mondjuk en mar azota nem latok benne semmi erdekeset, miota szegeny Burns elment..

misinator 2010.09.23. 22:06:22

@Balu az Alfás: Fangio-ról olvastam még gyerekként:
Elaludt a szállásán a verseny reggelén. Kocsiba vágta magát a szakadó esőben /vágod, se radiál gumi, se ABS.../, amikor is kihajtott elé egy teherautó...
Ellenőrzött csúszásba víve az autót, keresztben csúszott - amíg egy pár centire megállt a teherautó előtt.
Annak kiszólt a sofőrje /szinte látom magam előtt a szereotípiát; szőrös, atlétás, borostás olajos alkarú köpcös kopaszodó fószer, mint a Félelem bére című filmben/:

Mit képzelsz, te vagy Fangio?

Szinte hallom a válaszát:-)))

misinator 2010.09.23. 22:12:25

Hová lett a hozzászólásom!?
És démonhill???

arconfosom 2010.09.23. 22:12:35

Én biztos vagyok benne, hogy Loeb a legjobb versenyző, de nem érdekel

Egyszerűen arctalan az ember

Magic Marcus nagy arc, menet közben is poénkodik :D

MacCrash szintén hallhatatlan,fantasztikusan látványosan autózott

Kankunnen szintén

Valakik írta, hogy a Citroen beérheti a Lanciát... Ez is bizonyítja, hogy ma egy csapat VB cím lószart sem ér!
Az olasz márka 25 évig versenyben volt olyanok kitűnő autók kőzőtt , mint Audi Quattro, Peugeot 205, Renault Maxi, Toyota Celica GT4, Subaru Legacy, Ford Sierra

Nem volt olyan év, hogy csak két márka osztozzon a pontokon!

Össze sem lehet hasonlítani őket
A Citroen hihetetlen szerencsés, a Lancia meg megdolgozott érte. Keményen!

2010.09.23. 22:18:09

Nem akarom elvitatni Loeb zsenialitását, mert egy kiváló autóversenyző, a ma aktívak közül minden bizonnyal a legnagyobb, de mégiscsak más volt a hangulata a dolognak mikor mondjuk egy dohányzó, szemüveges, erősen pocakos finn (Timo Salonen) beült a több mint 500 lóerős kis bádogdobozába és olyanokat ment hogy mindenki csak fogta a fejét, világbajnokká is avanzsálódott aztán. Ehhez képes a mai kisportolt fitt rally pilóák kicsit más életvitelt és szemléletet képviselnek. Nem mondom hogy ez baj, hiszen szándékosan és céltudatosan a jobb eredmény érdekében teszik, de kicsit kezd steril sporttá vállni a WRC. Persze a rally amatőrebb szintjein még mindig nem kell feltétlen légtornászi tehetség a jó eredményekhez hála Istennek.

misinator 2010.09.23. 22:18:25

@misinator: HAT perc kellett, hogy megjelenjen...

atiz, tiramiska:
én meg azt sajnálom, hogy legszebb éveimben - 70-es évek vége, 80-as évek végig - nem volt itthon - se - jurósport, se internet:-(

Istenem, Fiat Abarth 131, Lancia Delta, Audi Quattro stb, stb. Meg az akkori ászok...

Röhögjetek ki, de ha kimegyek a borsodi ralikra, a Historic kocsikért megyek ki; pedig csak 40 éves vagyok...

miskagyerek 2010.09.23. 22:20:37

Nem érdemes marakodni, ki a legnagyobb. Főleg eltérő korokból való zsenik fölött. Mintha Puskás öcsi és Messi között kellene dönteni. Más kor, más technika, más tempó. Az viszont biztos , Loeb egy kivételes egyéniség, nem törődik túlságosan a púderes dicsőséggel, meg hogy neki van a legtöbb, legnagyobb. Maga dönt magáról. Mégpedig jól.Közben meg elég jól elszórakoztatott pár millió embert. Nagy fazon.

tiramiska 2010.09.23. 22:22:16

:) Amikor egy N-es Mitsu agyonverte a wrc-ket..... ;)

Goyo 2010.09.23. 23:44:05

Az egyetlen dolog, amivel támadni lehet Loeb-öt szerintem, az a veszély. 30 évvel ezelőtt sokkal veszélyesebb volt ez a sport, mint ma, és nem lehet megítélni, hogyan hatott volna ez rá.

Beszarás, amit művel, egyébként.

GiXXXer 2010.09.24. 01:33:52

@Goyo: Nem tudom, te voltál e már wrc-n? A szünetben historic autók mennek, köztük igen sok B csoportos autóval. És tudod mi a durva? Az hogy ezeket ma egy N-es autóval verik, a Citroenekhez képest más-már szánalmasan lassúak! Mert a Citromok kib. gyorsak. Németben két kamerával voltunk, abból az egyik fix állványon, szépen össze lehet vágni, és kíváncsiságból összenéztünk sok mindenkit. Emelkedőn egy 150 m-es szakaszon egy jó autónyit kapott Ogier-től (ő volt az alap), Solberg az egy évvel idősebb kocsiban is már fél autónyival le volt maradva, bár nyerte azt a szakaszt, tényleg fenomenálisan vette mind az 5 kanyart, amit láttunk.

Loeb előtt medig minden tiszteletem, gyk. maxi riszpekt!

Bár eddig is Sebastien-nek szurkoltam, csak az ifjabbiknak. Főleg a tavalyi Monte óta!

GiXXXer 2010.09.24. 01:35:30

ami kimaradt: Latvala kapott egy autónyit. Van Elyik a '08-as Subaruval jó 10 m-rel le volt maradva a fenti távon!

ekutya 2010.09.24. 01:43:03

Tommi Makinen egy szar autóval lett világbajnok 4 évig zsinorban, és ha nem olyan szerencsétlen akkor a mégszarabb WRC Lancerrel is megszerzi az ötödiket. Loeb jól vezet, de kijelenteni hogy a legjobb volt... hát ti tudjátok.

jpmjpm 2010.09.24. 05:42:12

@Tomchy: A messzét hogy érted? Loeb elöttük jár vagy mögöttük? Mert szerintem sokkal elöttük.

Ezek az autók brutál gyorsak azokhoz képest, főleg a kanyarokban.

victor vacendak 2010.09.24. 06:18:15

Loeb egy olyan éra bajnoka, mikor minden igazi egyéniség már kihalóban volt (sajnos néhányan szó szerint). Egy olyan korszaké, mikor gyári csapat sem volt a Citroenen és a Fordon kívül igazán. Szóval Loeb csak az elmúlt 7 év legnagyobb pilótája. Ennyi.

2-More 2010.09.24. 09:57:19

Akkor kérdem én, ha a Loeb kocsijának nincs köze az utcai változathoz, akkor mi is a különbség a B csoporthoz képest? Csöndben jegyzem meg, ott is a Quattro egy átalakitott szériamodell volt, az igaz jóval komolyabban mint egy sima rallyautó, de akkor is az volt, az S4, a T16 meg az R5 maxi volt aminek nem volt köze csak az alakjában a Deltához, 205höz meg R5öshöz.
Mármint olyan értelemben, hogy azért anno a FIA elég komolyan megkurmányolta pl a Lanciát, amikor kiadtak egy 5 ezres sorozatot a Deltából csak azért, hogy be tudják tolni a WRCbe, jóval nagyobb turbóval mint a szériaváltozatot? Most meg van két csapat, a szériamodellhez közesincs autóval, és örvendezünk hogy van egy 7x világbajnok? Múltkor néztem egy nem túl régi felvételt, csont egyforma autók ugyanazon az asztfaltemelkedőn, hopp elugrik a levegőbe 1,5 métert, kopp, gázelvétel nélkül megy tovább, sehol egy ember, csak pár lézengő a szalagkorlát mögött 10 méterrel. Ez azért kicsit más tészta ahhoz képest, amikor az öreg Walt a tömeg közepén úgy kanalazza össze lapjáról a Quattrot tökig a porban, másik 6-8 olyan csapattal lihegve a háta mögött, akik ugyanugy öntötték bele a horror pénzeket, meg olyan pilótákkal akik az ördögtől se féltek, nemhogy attól hogy odaverik a taligát valamihez vagy valakihez.

The Good Boy 2010.09.24. 12:40:26

én csak annyit tennék hozzá, hogy az utolsó évben, amikor még nem Loeb nyert (2003-ban), az volt az első teljes szezonja, ahol az idény-nyitót rögtön megnyerte, és csak azért nem lett abban az évben vb, mert a csapat azt az utasítást adta, hogy nem kockáztathatja a csapat vb címet, ezért nem nyomhatta az utolsó gyorson! Ha akkor nem húzzák vissza a csapatnál a gyeplőt, akkor Petter nem lenne egyszeres vb (amit sajnálnék, mert az egyik örök kedvencem Burns, McRea, Sainz és Martin mellett).
Egyébként 2003-ban ha jól emlékszem 2 futammal a vége előtt Burns holtversenyben a második helyen állt 2-3 ponttal lemaradva, két futammal a vége előtt Sainz mögött. Csak az a fránya rák...
A másik pedig a mi kis zsenink, Asi. Mindig kíváncsi lettem volna rá, mit tudna elérni egy csúcs géppel egy vb-n. Mert itthon megmutatta párszor, hogy A és N géppel is meg tudja verni a wrc-ket (az idén pedig a végelszámolásnál is ott van!). Tudom volt, amikor nem teljesen tisztán szerepelt (pl. Savaria ralin sem biztos, hogy véletlen volt az elvett győzelem, meg sokszor érdekesen kezelte a lassítókat, meg az edzéslehetőségeket). De a legnagyobb arc a magyar mezőnyben, aki szerintem egy top géppel a vb-n is ott lenne futamonként az állandó pontszerzők között!

miami vice 2010.09.24. 15:26:34

en vagyok a legjobb,ps3 GT5.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása