A Maranello környékén leesett nagy hó miatt sajtó és a vendégek kizárásával, kizárólag az interneten mutatta be idei versenygépét a Ferrari. Nikolas Tombazis új alkotása még Luca di Montezemolo elnök szerint is „csúnyácska” lett, de Alonso és Massa szerint ez mit sem számít, ha a kocsi gyors lesz.
A Ferrari emberemlékezet óta először helyszíni közönség nélkül mutatta be az F2012-t, csak az interneten (minden fotó (c) Ferrari Media)
A Maranello környékén (és egész Európában) uralkodó hideghullám és havazás miatt a sajtó és a VIP vendégek kizárásával, kizárólag az interneten mutatta be idei versenygépét a Ferrari. Emiatt visszafogottra sikeredett a leleplezési ceremónia is, amelyen csak a két pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa, a csapatfőnök, Stefano Domenicali és egy moderátor vett részt. Luca di Montezemolo elnök videoüzenettel köszöntötte a világhálón bekapcsolódó érdeklődőket.
A Ferrari négy év után visszatért a 2000-es évek java részében követett elnevezéshez: az idei versenygépet ismét F2012-nek hívják. Az autó háromnegyed része a tavalyi F150 Italia evolúciója, de az orrkiképzése követi az új szabályok által megkövetelt, lépcsős trendet. (Az első tengely vonaláig 625 mm lehet az autó magassága, az első keréken túlnyúló orr-rész magassága viszont legfeljebb 550 mm lehet, biztonsági okokból.). Mi tagadás, a 15 cm-es törés és a „baltával faragott”, szögletes első szárnytartó rész miatt az új Ferrari finoman szólva nem tartozik az olaszok legszebb alkotásai közé. De ez – a jelek szerint – nem zavarja különösebben a csapat húzóembereit.
„Hallani lehetett olyan véleményeket, hogy az autó ronda, de be kell vallanom, hogy én elfogult vagyok vele szemben, nem osztom ezt a véleményt” – fogalmazott Nikolas Tombazis, a Ferrari aerodinamikai vezetője. „Én már hozzászoktam az orron lévő töréshez. Az autó többi része viszont a részletekre való odafigyelés eredménye. Végeredményben azt gondolom, hogy egy ronda autó sosem nyer, a szép autók szoktak nyerni. Éppen ezért el kell hinnem, hogy ez egy gyönyörű autó, és majd az első néhány verseny után vizsgáljuk meg újra ezt a kérdést.”
Fernando Alonso diplomatikusan fogalmazott az F2012 kinézetével kapcsolatban: „Ez a kocsi teljesen másképpen néz ki, mint a két elődje [a spanyol 2010 óta versenyez a Scuderiánál], amelyeknek a leleplezésén itt voltam. Harmadik évadomra készülök a Ferrarival, és ugyanazzal az elszántsággal és szándékkal futok neki a szezonnak, mint a korábbi években. Remélem, hogy eredményesek leszünk, de nagyon kemény csatára számítok. A Ferrari mindig a dobogóra tör, annak is a tetejére. Meg vagyok győződve arról, hogy ez egy jó év lesz számunkra” – mondta Alonso.
Felipe Massa pontosan tudja, hogy ha az idén lejáró szerződése után is a Scuderiánál szeretne maradni, idén többé-kevésbé rendszeresen meg kell vernie Alonsót. A brazil ezért elsősorban szövetségest lát az új masinában, amit a pénteki bemutatón „agresszívnak” nevezett.
„Nagyon agresszívan néz ki az autó, pont olyan, amilyennek megálmodtam. Ebbe a kocsiba a Ferrari összes szakemberének az ötleteit belesűrítették. Teljes mértékig megbízom az autóban és a csapatban, biztos vagyok benne, hogy az elejétől fogva remek szezonunk lesz. Az egész csapat számára nagy kihívást jelent majd ez az idény” – mondta Massa.
Stefano Domenicali csapatfőnök is bevallotta, hogy nem tartja túl szépnek az F2012-t, de hozzátette: ez semmit sem számít a versenypályán. „Személy szerint nem tartom túl csinosnak az autót, de ennek semmi jelentősége sincs az F1-ben. Az ilyen megoldásokat a technikai előírások diktálják számunkra, mi csak annyit tehetünk, hogy [ezeket figyelembe véve] a lehető legtöbbet hozzuk ki a kocsiból. Ahogy Montezemolo elnök úr fogalmazott, nem igazán számít, hogy szép vagy csúnya. A legfontosabb, hogy hogyan teljesít a pályán.”
A Ferrari jövő kedden kezdi meg a tesztelést Jerezben. Az első két napon Felipe Massa, a második kettőn Fernando Alonso vezetheti az F2012-t.
Utolsó kommentek