HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Red Bull és a McLaren már Melbourne-re gyúrt a teszten

2012.03.03. 19:17 Real Simon says

Sergio Pérez jóvoltából a Sauber másodszor zárta a legjobb idővel a napot a téli tesztek során Barcelonában, de a szakembereket sokkal jobban érdekelte, hogyan muzskál a Red Bull és a McLaren, a Melbourne előtti utolsó fejlesztési csomaggal. 

Kobajasi múlt pénteki legjobb ideje után ma Sergio Pérez is élre röpítette a Saubert Barcelonában (Fotó: Sauber F1 Team)

A Formula-1-es csapatoknak két napja maradt arra, hogy kevés benzinnel, szuperlágy és lágy gumikon kipróbálják autóikat kvalifikációs beállítással, és a legtöbb istálló pontosan ezt tette szombaton, a Circuit de Catalunyán. Sergio Pérez érte el a legjobb időt a Sauber-Ferrarival, a mexikói 1:22,094-es köre a leggyorsabb, amit 2012-es autóval elértek a katalán pályán. A Toro Rosso pilótája, Daniel Ricciardo a versenyszimuláció mellett az időmérő edzésre szóló beállítást is kipróbálta, harmadik legjobb idővel zárta a napot, mindössze 61 ezreddel elmaradva a mexikóitól. A kiscsapatok tündüklésében talán az is közrejátszott, hogy egy órával a tesztnap vége előtt eleredt az eső Barcelonában, így már senki sem tudott javítani az eredményén. 

De ennél sokkal jobban érdekelte a szakembereket (és a közönség többségét) az, hogyan szerepel a jelentősen átalakított Red Bull RB8, illetve a McLaren MP4-27, amelyek a végleges, melbourne-i aerodinamikai specifikációt próbálták ki Barcelonában. 

Nico Rosberg a második legtöbb kört (129) teljesítette ma, csak Daniel Ricciardo ment ennél többet (Fotó: Mercedes AMG)

Jenson Button számára a csapat versenyszimulációt tervezett délelőtt, de egy makacs hidraulikai probléma miatt az angol több mint három órát vesztegelt a garázsban. Ebbe szerencsére beleesett az egyórás ebédszünet is, így a McLaren mérnökei délután fél 3-kor újra ki tudták küldeni Jensont. Az angol harmadik nekifutásra, szuperlágy gumikon 1:22,103-as kört futott, ami csupán 9 ezreddel maradt el Pérez legjobb idejétől. 

Button így értékelte rövid (44 körös), de tartalmas utolsó tesztnapját:
„Amikor a csapat új alkatrészeket hoz, mindig az a cél, hogy a lehető legtöbb kört tegyük meg vele, hogy össze tudjuk hasonlítani a korábbi megoldással. Ez ma sajnos nem sikerült. A délelőtti hidraulikai probléma miatt nem tudtunk sok időt tölteni a pályán. Délután sem volt könnyebb dolgunk, akkor az eső miatt. Sikerült néhány gyorskört futnunk, de a beállítási munkával nem igazán tudtunk haladni, az eső miatt. De abban a néhány körben, amennyit meg tudtam tenni az újdonságokkal, rögtön éreztem, hogy jobb lett tőlük az autó. Volt néhány terület, amelyeken javulnunk kellett, de tudtuk, hogy ha az új fejlesztések megérkeznek, minden jobb lesz. Remélem, holnap Lewisnak sikerül jobban kiismerni az újításokat.”

Jenson Button és versenymérnöke a hidraulikai hiba okozta kényszerszünetben (Fotó: McLaren)

Adrian Newey számos ponton módosította a Red Bull RB8 aerodinamikáját: a kocsi új első szárnyat, barge boardot kapott, a kipufogógáz hatékonyabb elvezetése (az alvázvégződés felé) érdekében pedig teljesen új csatornákat alakított ki. Utóbbi megoldás a szakemberek szerint leginkább a Sauber C31-ére emlékeztet, amelyről a red Bull főtervezője már a második teszt után nagy elismeréssel beszélt. 

Mark Webber a tesztnap végi nyilatkozataiban igyekezett kisebbíteni a Red Bull érdemeit, mondván, nagyon erős a konkurencia. De miután az ausztrál 70 kört tudott megtenni szombaton, gyakorlatilag problémamentesen, nem igazán számít, hogy 1:22,662 perces körével csak nyolcadikként zárt. Az RB8 nem egész hattized másodperces hátrányát az magyarázza, hogy Webber jórészt kemény gumikon, sok benzinnel körözött. A kvalifikációs futás – és a Red Bull valódi gyorsaságának megismerése – így Sebastian Vettelre marad, aki a tesztidőszak zárónapján vezetheti az RB8-ast.

Adrian Newey jelentősen átalakította a Red Bull RB8 hátsó részét. A konkurencia retteghet: a bajnokcsapatnál eddig minden tervszerűen alakul (Fotó: Sutton)

F1-es tesztelés, Barcelona. A 3. nap eredményei: 

1. Pérez (MEX) Sauber-Ferrari         1:22,094  (114 kör)
2. Button (GB) McLaren-Mercedes     1:22,103 +0.009” (44)
3. Ricciardo (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:22,155 +0.061” (131)
4. Massa (BRA) Ferrari                     1:22,413  +0.319” (122)
5. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:22,446  +0.352” (108)
6. Senna (BRA) Williams-Renault         1:22,480  +0.386” (111)
7. Kovalainen (FIN) Caterham-Renault 1:22,630  +0.536” (64)
8. Webber (AUS) Red Bull-Renault     1:22,662  +0.568” (70)
9. Rosberg (D) Mercedes               1:22,932  +0.838” (129)
10. Räikkönen (FIN) Lotus-Renault  1:25,379  +3.285” (43)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr794287079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása