HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Massa a versenybírákat, Hamilton magát kritizálja a Brazil GP után

2013.11.24. 21:56 Real Simon says

Felipe Massa kemény szavakkal kritizálta a Brazil Nagydíj versenybíráit, miután egy ártalmatlan vétség – a boxutca fehér záróvonalán való áthajtás – miatt megbüntették. Az indulatos brazil úgy érzi, ezzel elvették tőle a dobogóra állás esélyét az utolsó ferraris futamán. Lewis Hamilton eközben magát hibáztatja a Bottasszal történt ütközésért, de nem érti, hogyan történhetett az eset.

MASSA Last race for Ferrari_600.jpg

A Brazil Nagydíj 31. körében Felipe Massa elkövetett egy apró hibát: Ferrarija mind a négy kerékkel átlépte a boxutca bejáratát jelző fehér sávot. Versenymérnöke, Rob Smedley rádión keresztül figyelmeztette a brazilt, de már késő volt: a stewardok boxutcán áthajtásos büntetésre ítélték. „Ez hihetetlen" – mondta Felipe, miután Smedley közölte vele a rossz hírt. „Tényleg hihetetlen, hihetetlen, kedves FIA. Elfogadhatatlan" – tette hozzá Massa. Hogy nyomatékosítsa elégedetlenségét, a 35. körben, a boxutcából kifelé jövet kiintegetett a versenybírói torony felé.

Massát végül hetedikként intették le utlsó ferraris versenyén, de ha nincs a büntetés, negyedik lehetett volna. Sőt, harmadik, mivel – a brazil elmondása szerint – Fernando Alonso átengedte volna neki a dobogós pozíciót, ha Massa „olyan helyzetbe kerül“.

Massa a leintés után sem fogta vissza magát. „Remek versenyem volt, aztán egyszer csak kaptam egy büntetést, mert átvágtam a fehér vonalon a célegyenes elején. Nem csináltam semmi rosszat. Nem előztem meg más autókat a pályán kívül, nem tartottam fel senkit. Egyszerűen szégyen. Ezek az emberek (az FIA versenybírái) azt gondolják, bármit megtehetnek, mert hatalom van a kezökben. Ez inkább rájuk nézve szégyen, nem rám. Mindenki láthatta, hogy nem én voltam az egyetlen, aki elkövette ezt a vétséget."

Rajtutan MASSA WEBBER S_600.jpg

„Negyedik lehettem volna, sőt, talán harmadik, mert Fernando talán visszavett volna, hogy elmehessek mellette. Szóval, jobb eredményt is elérhettem volna, de így is nagyon érzelemdús futam volt" – tette hozzá Felipe.

Lewis Hamilton a 47. körben hibázott: összeütközött a Mercedest előzni készülő Valtteri Bottasszal, az angol defektet kapott, a Williams elvesztette a bal hátsó kerekét. A versenybírák Hamiltonra is áthajtásos büntetést szabtak ki, ennek következtében a negyedik-ötödik pozíció helyett csak kilencedikként intették le.

„Azt hiszem, én okoztam az ütközést – de egy lekörözöttel, aki megpróbálta visszavenni a körhátrányát. Nem tudom, pontosan hogy történt, vissza kell néznem az esetet" – mondta kissé zavarodottan a Mercedes pilótája. „Tényleg nem tudom megfejteni: balra mozdultam, ő kifékezett és összeértünk. Nyilvánvaló, hogy én csináltam rosszul valamit. Csak az zavar, hogy sok pontot vettem el a csapattól."

Nico Rosberg ötödik helyének köszönhetően a Mercedes így is megszerezte a konstruktőr-vb második helyét, 6 ponttal megelőzve az Alonso jóvoltából dobogón végző Ferrarit.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr95654373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása