HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

WTCC: Michelisz örül, Wéber őrjöng az időmérő után

2012.05.05. 18:00 Real Simon says

Tarolt a Chevrolet a túraautó-világbajnokság (WTCC) időmérő edzésén, a Hungaroringen. A Zengő Motorsport két magyarja közül Michelisz Norbert teljesen elégedett volt a hatodik, illetve a második futamra szóló ötödik rajthellyel. Wéber Gábor roppant mérges volt magára, amiért nem hallgatott a szerelőire, nem cseréltette ki a BMW váltóját. Emiatt csak a 17. rajtpozíciót szerezte meg, de Alberto Cerqui büntetése miatt a 16. helyről indulhat vasárnap.

Michelisz elsőként a német RTL-nek nyilatkozott a számára jól sikerült időmérő edzés után, mintegy ötezer lelkes rajongója üdvrivalgása közepette (Fotó: SzC_blog)

Simon István (Hungaroring)

A Chevrolet teljes dominanciájának jegyében telt a WTCC időmérő edzése a Hungaroringen. A pole pozíciót az eddigi összes edzésen verhetetlen világbajnok, Yvan Muller szerezte meg, 1:54,503 perces idővel. A WTCC-ben a 13. pólusát bezsebelő francia mögött Rob Huff végzett (1:54,770), míg Alain Menu a Q2 utolsó percében biztosította be a Chevrolet teljes söprését (1:54,993).

 

A múlt heti, szlovákiai első futam győztese, Gabriele Tarquini (Lukoil SEAT) a negyedik időt autózta (1:55,074), a marokkói Mehdi Bennani (1:55,205) pedig – legjobb bmw-sként – ötödikként kezdheti meg vasárnap az első futamot. A magyarok közül Michelisz Norbert simán bejutott a Q2-be, míg Wéber Gábor sokáig meg volt győződve arról, hogy továbbjut, de akadozó váltója miatt végül a 17. rajthelyet szerezte meg.

 

A versenybírák kivizsgálták a ROAL csapat két pilótájának ügyét. A csalódást keltő 19. időt elérő Tom Coronel, valamint a 16. helyet megszerző Alberto Cerqui kocsijára a Q1 végén rácsatlakoztatták az elektronikus motorvezérlést is irányító laptopokat, ezért a stewardok 40 perccel a kvalifikáció vége után törölték mindkét pilóta összes időeredményét. Ez azt jelenti, hogy Wéber Gábor a 16. helyről rajtolhat vasárnap, a Hungaroringen.

 

Michelisz Norbert (#5 - Zengő BMW 320TC)

 

Miért vetted el a gázt az utolsó gyorskörödben, a Q2 végén?

Nem akartam már stresszelni a gumikat. Úgy éreztem, hogy maximum egytized másodpercet tudtam volna javítani, ami az 5. rajthelyet jelentette volna, de jelentősen nem tudtam volna előre jönni, ezért inkább hagytam.

 

Elégedett vagy az autóval?

- Elégedett vagyok, a csapat nagyon jól dolgozott. A második szabadedzés után azt gondoltam, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz (az időmérőn), de az első pillanattól kezdve látszott, hogy erőből benne leszünk a legjobb tízben, és ez volt a célunk.

 

Sokat állítottatok a BMW-n a szabadedzéshez képest?

- Minimálisat állítottunk rajta, vasárnapra (a versenyre) is nagyjából jó lesz ez a irány.

 

Még egy utolsó kerékcsere a Q2 közepén, és Norbi indul vissza a pályára, hogy megfussa 1:55,322-es körét, amely a hatodik rajthelyet jelentette a magyar sztár számára

 

A közönség most is lelkesen ünnepelt. Érezted a segítségüket úgy, mint tavaly ilyenkor?

- Tavaly egy picit elrontottam az időmérős körömet, de akkor és most is sokat segített a közönség buzdítása.

 

Volt rajtad nyomás?

- Éreztem egy pici nyomást, kellett találnom egy félórát az időmérő edzés előtt, amikor csak egyedül voltam. Csak a barátnőm, Johanna jött oda hozzám néhány puszira, Wéber Gabival beszéltünk pár szót, de egyébként kizártam a világot. Szeretem nyugisan tölteni ezeket a pillanatokat.

 

Mennyire tudtátok segíteni egymást a csapattársaddal?

- Megbeszéltük, hogy először én fogom „húzni” (felvezetni) Gabit, de túlságosan ráment az előtte haladóra, és úgy számoltam, hogy két kör alatt körülbelül 4 másodperces szünetet kellett volna hagyni. Az Alesiből (11-es kanyar) kifelé jövet már láttam, hogy Gabi túl közel van az előtte haladóhoz, ezért inkább lemaradtam. Azrán, a Q1 vége felé ismét közel kerültünk egymáshoz, de történt egy apró félreértés: ő már elvette a gázt, amikor én még próbálam támadni az első kanyar előtt, de nem lett belőle semmi gond.

 

Tavaly kissé túl optimista voltál a második futam rajtjánál, azon ment el a versenyed. Holnap jobban figyelsz majd erre?

- Abszolút – nagyon nem szeretném megismételni, ami tavaly történt a rajtnál! Teljesen az én hibám volt. Ha csak nem történik valami váratlan dolog, idén mindenképpen szeretném elkerülni, hogy már a rajtnál elbúcsúzzak.

 

A második futamon az 5. helyről rajtolhatsz. Hogy látod az esélyeidet?

- Éppen azt néztem, hogy Franz Engstleren kívül kizárólag elsőkerékhajtású autók indulnak majd előlem, úgyhogy nagyon bízom abban, hogy elcsíphetek egy dobogós helyezést. Elégedett vagyok a mai időmérő eredményével.


Zengő Zoltán (csapatvezető, Zengő Motorsport)


„Wéber Gabi 17. helyénél egy kicsivel jobbra számítottam, de csak ismételni tudom magam, amit már Norbiról is mondtam. Gábor ugyanazt az utat járja most be, amit tavaly Norbi. Ezt okozza a kevés teszt, a kilométerek hiánya. Hozzá kell szoknia az autóhoz, és ne felejtsük el, hogy ez a túraautó-világbajnokság, ahol minden versenyző nagyon jó. Norbi fenekében, kezében már egy évnyi tapasztalat van ezzel a BMW-vel, míg Gábornak még mindig szoknia kell. Meg kell küzdenie az autóval, azzal, hogy itthon vagyunk Mogyoródon, hogy töb tízezer ember szurkol neki. Remélem, vasárnap még többen leszünk és még jobb eredményt érünk el itt, a Hungaroringen!”

 

Zengő Zoltán az elsők között gratulált Michelisznek a kvalifikáció után (Fotó: SzC_blog)

 

Wéber Gábor (#27 - Zengő BMW 320TC)

 

Zengő Zoli egy kicsit félreismert, engem inkább felspannol, ha sok néző előtt versenyezhetek. Örülök Norbi sikerének és nagyon mérges vagyok magamra, mert nem engedtem, hogy a szerelőim váltót cseréljenek az időmérő edzés előtt. Totálisan biztos voltam abban, hogy bent vagyok a Q2-ben – 1:56,5-öt futottam, azt gondoltam, 1:56,9 kell majd a továbbjutáshoz – de nem így lett. Csak magamat okolhatom, nagyon bosszant. Még mindig nem teljesen olyan az autó, amilyennek szeretném, de miután átprogramoztuk a gázpedál karakterisztikáját és még néhány dolgot, kezd az én elképzeléseim szerint működni. Ez a BMW eléggé érzékeny, „hisztis” autó, ami azt jelenti, hogy nagyon keskeny az a határvonal, amikor igazán jól működik. De én olyan vagyok, hogy az ilyen csalódások után be tudom nyomni az agyamban a "reset" gombot, holnap tiszta fejjel indulok neki a versenynek. Tudom, hogy Thompson, D'Aste és Ng indul előlem – mindent megteszek, hogy egy jó rajttal megelőzzem őket. A többit meglátjuk.”

 

Wéber Gábor BMW-je a festői szépségű, akácvirág-illatban pompázó Hungaroringen (Fotó: SzC_blog)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr694490399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása