Romain Grosjean másodszor futotta meg a leggyorsabb kört a barcelonai tesztelésen, így a Lotus francia pilótája az egyetlen, aki Jerezben és Barcelonában is duplázni tudott. Jenson Button több mint négy tizedes hátránnyal jött be másodiknak, de a puszta köridőknél sokkal többet mond, hogy Nico Rosberg és Fernando Alonso is több mint száz kört tett meg a Mercedesszel, illetve a Ferrarival. Tesztelésen a helyezéseknek nincs igazán jelentőségük.
Grosjean a rossz idő ellenére is mosolyt varázsolt a Lotus-rajongók arcára, idei negyedik legjobb tesztidejével
Romain Grosjean kétszer is a leggyorsabbnak bizonyult Jerezben, ma pedig másodszor is az élre repítette a Lotus-Renault-t a Circuit de Catalunyán. A francia tavalyhoz képest semmit sem veszített a sebességéből, a kellemetlenül hűvös, esős-szeles időben elért tesztelsőség pedig azt mutatja, hogy a Lotus E21 esőben is megállja a helyét.
Jenson Button nagyrészt a McLaren új fejlesztéseit hasonlította össze (back-to-back tesztelés) pénteken, de így is a második legjobb időt tudta felmutatni. Az utolsó barcelonai tesztelés második napja egyébként esőtől felázott pályán kezdődött, de a hideg szélnek köszönhetően az aszfalt felszáradt, így a pilóták a nap nagy részében száraz gumikon mehettek. Az eső csak az utolsó félórában tért vissza, amikor két kicsúszás (van der Garde/Caterham és Maldonado/Williams) miatt betartott piros zászló akasztotta meg a további fejlesztést.
Jenson Button szolid napot zárt a McLaren-Mercedesszel pénteken (Minden fotó: Daniel Reinhard / AMuS)
Pénteken visszaülhetett a Force Indiába Adrian Sutil, akit tegnap véglegesítettek a silverstone-i központú gárdánál. A 30 éves német 62 kört tett meg, és elmondása szerint "olyan volt, mintha egy percet sem töltöttem volna távol a Formula-1-től". A csapat mérnökei elégedettek voltak a német által közölt technikai információkkal.
Adrian Sutil a két héttel ezelőtti fél nap után ma egy egész tesztnapot kapott a Force Indiától
Nico Rosberg és Fernando Alonso zárta az utolsó két helyen a pénteki eredménylistát, de ők - a sauberes Hülkenberghez hasonlóan - versenyszimulációt teljesítettek, ami gyorsan elkopó gumikat, ezáltal kevésbé látványos köridőket eredményez. A Mercedes németje 120 kört tett meg, az Ezüstnyilak a 2013-as téli tesztek során ötödik alkalommal tudták túllépni a bűvös, százkörös határt.
A Ferrari új diffúzort és kipufogó-elrendezést próbált ki Alonso autóján, az új fejlesztésű első szárnyvégekről azonban visszaváltottak a régebbiekre. Holnap (szombaton) az olaszok ígérete szerint kipróbálják az új hátsó szárnyat is, amely már a Melbourne-ben használandó hátsó légterelő közvetlen elődje lesz.
F1-es tesztelés, Barcelona - 6. nap. Eredmények:
1. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:22,716 (88 kör)
2. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:23,181 (72 kör)
3. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:23,628 (75 kör)
4. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:23,743 (65 kör)
5. HÜLKENBERG (D) Sauber-Ferrari 1:23,744 (79 kör)
6. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:24,215 (62 kör)
7. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:25,483 (61 kör)
8. CHILTON (GB) Marussia-Cosworth 1:25,598 (75 kör)
9. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault 1:26,316 (48 kör)
10. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:26,655 (120 kör)
11. ALONSO (SPA) Ferrari F138 1:27,878 (102 kör)
Utolsó kommentek