Nico Rosberg és Lewis Hamilton rajtolhat az első rajtsorból a Spanyol Nagydíjon, a többiek mégsem tartják őket komoly ellenfélnek. Az Ezüstnyilaknak ugyanis csak az edzéstempójuk erős, a futamon rendszerint bajban vannak a gyorsan elkopó gumik miatt. A győzelemre Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso pályázik eséllyel – ők ebben a sorrendben indulnak holnap a Mercik mögül.
Egyre egyértelműbben beigazolódni látszik Helmut Marko és Toto Wolff korábbi félelme: a győzelmek sorsát idén nem a nyers tempó, sokkal inkább az dönti el, hogy ki mennyire tud vigyázni a gumikra a versenyen. Barcelonában a Pirelli a két legkeményebb keveréket, a közepeset és az új keményet kínálja a csapatoknak – de ezek sem elég tartósak ahhoz, hogy három kerékcsere alatt lehessen teljesíteni a 66 körös, 307 kilométeres versenyt. A világbajnok, Sebastian Vettel úgy nyilatkozott az időmérőn elért harmadik ideje után: „Három vagy négy kerékcserére számítok holnap, a versenyen. Ha valaki megcsinálja kettőből, megeszem a sapkámat!” Nem leveszi, megeszi.
A Q1-et és a Q2-t Lewis Hamilton zárta a legjobb idővel, de a Mercedes időmérő edzéseken érzékelhető fölényét az bizonyította leginkább, hogy Nico Rosberg – a legjobb idő birtokában – még tovább tudott faragni a köridején a Q3 végén. Nico mögé Hamilton hozta be másodiknak a 10-es rajtszámú Ezüstnyilat. „Óvatosan készülünk a holnapi futamra, mert vasárnap tényleg nehéz napunk lesz. Nekem a végére nem maradt két szett a közepes gumikból, ami pedig segített volna – de Nico ma egyszerűen gyorsabb volt.”
Rosberg ezzel – közvetlenül Szahír után – megszerezte idei második, pályafutása harmadik pole pozícióját, mégsem tűnt magabiztosnak a versenyt illetően. „Az kell, hogy legyen a célunk, hogy jobban menjünk a versenyen, mint korábban, ami Lewis szahíri ötödik helyét jelenti. Tudom, hogy egy kicsivel jobbak leszünk, mint Bahreinben, de kétlem, hogy versenyben lehetünk a győzelemért, vagy akár a dobogós helyekért.” Hasonlóan nyilatkozott Hamilton is: „Azt hiszem, általában szenvedni fogok a futamon. Alaposan át kell tanulmányoznom a telemetriát ma este, és át kell gondolnom, hogyan fogom tudni csökkenteni a gumikopást – de ez komoly problémát jelent majd. Nagyon nehéz dolgom lesz a versenyen.”
Ha a szombaton fölényeskedő Mercedes-pilóták is előre temetik az esélyeiket, nem csoda, hogy az ellenfeleik sem tartják őket komoly riválisoknak. Kimi Räikkönen, aki a negyedik legjobb időt autózta ma Barcelonában, így fogalmazott: „A Mercedes külön kategóriát képviselt az időmérő edzésen. De a korábbi futamok alapján láthatjuk, hogy a versenyen rendszerint visszaesik a teljesítményük. Ezért a Lotus és a többiek – a Red Bull és a Ferrari – megpróbáljuk nyomás alatt tartani őket, amennyire csak lehet.” Kimi egyébként 2013-ban csak Sanghajban szerepelt jobban a kvalifikáción, ahol a második rajtrácsról indulhatott, így minden esélye megvan arra, hogy a győzelemért csatázzon Vettellel.
A háromszoros világbajnok megjegyezte, hogy megint tanult valami újat. „Elégedett voltam a harmadik szektorral, mert a múltban ez volt a gyenge pontom Barcelonában. Pár év elteltével mondhatom, hogy jobban megértettem az utolsó néhány kanyart. Ennek főként azért örülök, mert pénteken és ma délelőtt nem voltam megelégedve az autóval az utolsó szektorban. A számok azt mutatják, hogy minél előrébbről rajtolsz [ezen a pályán], annál nagyobb esélyed van a győzelemre, de holnap meglátjuk, mire lesz elég ez a harmadik pozíció.”
Megzavarta a Ferrari felkészülését, hogy a gárda technikai igazgatója, Pat Fry az időmérő edzés után kórházba került, mivel a csapat orvosa vakbélgyulladást állapított meg a panaszai alapján. Fernando Alonso 1:21,218 perces eredménnyel az ötödik rajtkockát szerezte meg, míg Felipe Massa a hatodik időt érte el (1:21,219 – egy ezreddel maradt el a spanyoltól!). Csakhogy a brazilt öt rajthelyes büntetéssel sújtották a versenybírák, mivel feltartotta Mark Webber Red Bullját a Q2-ben. „Az autót jó vezetni, ez volt a maximum, amit ki tudtunk hozni belőle” – értékelt Fernando, akinek ez lesz a tizedik hazai nagydíja. „Tiszában vagyunk vele, hogy a versenyen sokkal jobb a temnk, mint az edzésen, úgyhogy ki kell várni a versenyen kínálkozó lehetőségeket – mert lesznek! Jó rajtra lesz szükségem, egy tiszta első körre, majd egy jó stratégiára, mert nagyon erős gumikopásra számítunk. De magabiztos vagyok. A kocsi jó, és számunkra hagyományosan a vasárnapok a legerősebbek, így nem látom okát, miért ne végezhetnénk a dobogón?”
Massa büntetésének köszönhetően Romain Grosjean (Lotus) a hatodik, Mark Webber a hetedik helyről rajtolhat – mindketten hibáztak a legjobbnak ígérkező edzéskörükben. Sergio Pérez továbbjutása a Q3-ba kisebb fajta csoda az alaposan átdolgozott McLarennel, pláne, ha azt vesszük, hogy Jenson Button csak a 14. időre volt képes. „Az elmúlt napok nagyon nehezen teltek, végig problémáim voltak a szabadedzéseken, úgyhogy ezek után bejutni a Q3-ba nagyszerű eredmény – igazán nem számítottunk rá! Roppant elégedett vagyok, hiszen mindent kisajtoltam az autóból. A versenyből is szeretnénk kihozni a lehető legtöbbet – ha ez is sikerül, teljesen elégedettek lehetünk” – nyilatkozta Checo.
Említésre méltó még a két Toro Rosso-pilóta remek teljesítménye: Daniel Ricciardo – Massa büntetésének is köszönhetően – a tizedik, míg Jean-Eric Vergne a 12. rajthelyről vághat neki vasárnap a Spanyol Nagydíjnak.
Spanyol Nagydíj, Circuit de Catalunya, Barcelona
Az időmérő edzés végeredménye:
# |
versenyző |
autó |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
kör | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1:21.913 |
1:21.776 |
1:20.718 |
12 |
|||
2 |
1:21.728 |
1:21.001 |
1:20.972 |
12 |
|||
3 |
1:22.158 |
1:21.602 |
1:21.054 |
12 |
|||
4 |
1:22.210 |
1:21.676 |
1:21.177 |
17 |
|||
5 |
1:22.264 |
1:21.646 |
1:21.218 |
12 |
|||
6 |
1:22.492 |
1:21.978 |
1:21.219 |
12 |
|||
7 |
1:22.613 |
1:21.998 |
1:21.308 |
16 |
|||
8 |
1:22.342 |
1:21.718 |
1:21.570 |
12 |
|||
9 |
1:23.116 |
1:21.790 |
1:22.069 |
13 |
|||
10 |
1:22.663 |
1:22.019 |
1:22.233 |
17 |
|||
11 |
1:22.905 |
1:22.127 |
14 |
||||
12 |
1:22.775 |
1:22.166 |
12 |
||||
13 |
1:22.952 |
1:22.346 |
12 |
||||
14 |
1:23.166 |
1:22.355 |
9 |
||||
15 |
1:23.058 |
1:22.389 |
13 |
||||
16 |
1:23.218 |
1:22.793 |
15 |
||||
17 |
1:23.260 |
9 |
|||||
18 |
1:23.318 |
9 |
|||||
19 |
1:24.661 |
6 |
|||||
20 |
1:24.713 |
6 |
|||||
21 |
1:24.996 |
6 |
|||||
22 |
1:25.070 |
6 |
|||||
* Feltartásért 5-5 rajthely büntetés Massának és Gutiérreznek
Utolsó kommentek