HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Spanyol GP: Senki sem veszi komolyan az élről induló Mercedeseket

2013.05.11. 21:28 Real Simon says

Nico Rosberg és Lewis Hamilton rajtolhat az első rajtsorból a Spanyol Nagydíjon, a többiek mégsem tartják őket komoly ellenfélnek. Az Ezüstnyilaknak ugyanis csak az edzéstempójuk erős, a futamon rendszerint bajban vannak a gyorsan elkopó gumik miatt. A győzelemre Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso pályázik eséllyel – ők ebben a sorrendben indulnak holnap a Mercik mögül.

F12013GP05ESP_ROSBERG_r600.jpg

Egyre egyértelműbben beigazolódni látszik Helmut Marko és Toto Wolff korábbi félelme: a győzelmek sorsát idén nem a nyers tempó, sokkal inkább az dönti el, hogy ki mennyire tud vigyázni a gumikra a versenyen. Barcelonában a Pirelli a két legkeményebb keveréket, a közepeset és az új keményet kínálja a csapatoknak – de ezek sem elég tartósak ahhoz, hogy három kerékcsere alatt lehessen teljesíteni a 66 körös, 307 kilométeres versenyt. A világbajnok, Sebastian Vettel úgy nyilatkozott az időmérőn elért harmadik ideje után: „Három vagy négy kerékcserére számítok holnap, a versenyen. Ha valaki megcsinálja kettőből, megeszem a sapkámat!” Nem leveszi, megeszi.

A Q1-et és a Q2-t Lewis Hamilton zárta a legjobb idővel, de a Mercedes időmérő edzéseken érzékelhető fölényét az bizonyította leginkább, hogy Nico Rosberg – a legjobb idő birtokában – még tovább tudott faragni a köridején a Q3 végén. Nico mögé Hamilton hozta be másodiknak a 10-es rajtszámú Ezüstnyilat. „Óvatosan készülünk a holnapi futamra, mert vasárnap tényleg nehéz napunk lesz. Nekem a végére nem maradt két szett a közepes gumikból, ami pedig segített volna – de Nico ma egyszerűen gyorsabb volt.”

SPAIN-GP_ROSBERG dedi_600.jpg

Rosberg ezzel – közvetlenül Szahír után – megszerezte idei második, pályafutása harmadik pole pozícióját, mégsem tűnt magabiztosnak a versenyt illetően. „Az kell, hogy legyen a célunk, hogy jobban menjünk a versenyen, mint korábban, ami Lewis szahíri ötödik helyét jelenti. Tudom, hogy egy kicsivel jobbak leszünk, mint Bahreinben, de kétlem, hogy versenyben lehetünk a győzelemért, vagy akár a dobogós helyekért.” Hasonlóan nyilatkozott Hamilton is: „Azt hiszem, általában szenvedni fogok a futamon. Alaposan át kell tanulmányoznom a telemetriát ma este, és át kell gondolnom, hogyan fogom tudni csökkenteni a gumikopást – de ez komoly problémát jelent majd. Nagyon nehéz dolgom lesz a versenyen.”

Ha a szombaton fölényeskedő Mercedes-pilóták is előre temetik az esélyeiket, nem csoda, hogy az ellenfeleik sem tartják őket komoly riválisoknak. Kimi Räikkönen, aki a negyedik legjobb időt autózta ma Barcelonában, így fogalmazott: „A Mercedes külön kategóriát képviselt az időmérő edzésen. De a korábbi futamok alapján láthatjuk, hogy a versenyen rendszerint visszaesik a teljesítményük. Ezért a Lotus és a többiek – a Red Bull és a Ferrari – megpróbáljuk nyomás alatt tartani őket, amennyire csak lehet.” Kimi egyébként 2013-ban csak Sanghajban szerepelt jobban a kvalifikáción, ahol a második rajtrácsról indulhatott, így minden esélye megvan arra, hogy a győzelemért csatázzon Vettellel.

Vettel RBR quali SPA13_600.jpg

A háromszoros világbajnok megjegyezte, hogy megint tanult valami újat. „Elégedett voltam a harmadik szektorral, mert a múltban ez volt a gyenge pontom Barcelonában. Pár év elteltével mondhatom, hogy jobban megértettem az utolsó néhány kanyart. Ennek főként azért örülök, mert pénteken és ma délelőtt nem voltam megelégedve az autóval az utolsó szektorban. A számok azt mutatják, hogy minél előrébbről rajtolsz [ezen a pályán], annál nagyobb esélyed van a győzelemre, de holnap meglátjuk, mire lesz elég ez a harmadik pozíció.”

Megzavarta a Ferrari felkészülését, hogy a gárda technikai igazgatója, Pat Fry az időmérő edzés után kórházba került, mivel a csapat orvosa vakbélgyulladást állapított meg a panaszai alapján. Fernando Alonso 1:21,218 perces eredménnyel az ötödik rajtkockát szerezte meg, míg Felipe Massa a hatodik időt érte el (1:21,219 – egy ezreddel maradt el a spanyoltól!). Csakhogy a brazilt öt rajthelyes büntetéssel sújtották a versenybírák, mivel feltartotta Mark Webber Red Bullját a Q2-ben. „Az autót jó vezetni, ez volt a maximum, amit ki tudtunk hozni belőle” – értékelt Fernando, akinek ez lesz a tizedik hazai nagydíja. „Tiszában vagyunk vele, hogy a versenyen sokkal jobb a temnk, mint az edzésen, úgyhogy ki kell várni a versenyen kínálkozó lehetőségeket – mert lesznek! Jó rajtra lesz szükségem, egy tiszta első körre, majd egy jó stratégiára, mert nagyon erős gumikopásra számítunk. De magabiztos vagyok. A kocsi jó, és számunkra hagyományosan a vasárnapok a legerősebbek, így nem látom okát, miért ne végezhetnénk a dobogón?”

F12013GP05ESP_Ferrari_r600.jpg
Massa büntetésének köszönhetően Romain Grosjean (Lotus) a hatodik, Mark Webber a hetedik helyről rajtolhat – mindketten hibáztak a legjobbnak ígérkező edzéskörükben. Sergio Pérez továbbjutása a Q3-ba kisebb fajta csoda az alaposan átdolgozott McLarennel, pláne, ha azt vesszük, hogy Jenson Button csak a 14. időre volt képes. „Az elmúlt napok nagyon nehezen teltek, végig problémáim voltak a szabadedzéseken, úgyhogy ezek után bejutni a Q3-ba nagyszerű eredmény – igazán nem számítottunk rá! Roppant elégedett vagyok, hiszen mindent kisajtoltam az autóból. A versenyből is szeretnénk kihozni a lehető legtöbbet – ha ez is sikerül, teljesen elégedettek lehetünk” – nyilatkozta Checo.

F12013GP05ESP_PEREZ_r600.jpg

Említésre méltó még a két Toro Rosso-pilóta remek teljesítménye: Daniel Ricciardo – Massa büntetésének is köszönhetően – a tizedik, míg Jean-Eric Vergne a 12. rajthelyről vághat neki vasárnap a Spanyol Nagydíjnak.

Spanyol Nagydíj, Circuit de Catalunya, Barcelona

Az időmérő edzés végeredménye:

#

versenyző

autó

Q1

Q2

Q3

kör

1

Nico Rosberg

Mercedes

1:21.913

1:21.776

1:20.718

12

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1:21.728

1:21.001

1:20.972

12

3

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1:22.158

1:21.602

1:21.054

12

4

Kimi Räikkönen

Lotus-Renault

1:22.210

1:21.676

1:21.177

17

5

Fernando Alonso

Ferrari

1:22.264

1:21.646

1:21.218

12

6

Felipe Massa*

Ferrari

1:22.492

1:21.978

1:21.219

12

7

Romain Grosjean

Lotus-Renault

1:22.613

1:21.998

1:21.308

16

8

Mark Webber

Red Bull-Renault

1:22.342

1:21.718

1:21.570

12

9

Sergio Pérez

McLaren-Mercedes

1:23.116

1:21.790

1:22.069

13

10

Paul di Resta

Force India-Mercedes

1:22.663

1:22.019

1:22.233

17

11

Daniel Ricciardo

Toro Rosso-Ferrari

1:22.905

1:22.127

14

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso-Ferrari

1:22.775

1:22.166

12

13

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:22.952

1:22.346

12

14

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:23.166

1:22.355

9

15

Nico Hülkenberg

Sauber-Ferrari

1:23.058

1:22.389

13

16

Esteban Gutiérrez*

Sauber-Ferrari

1:23.218

1:22.793

15

17

Valtteri Bottas

Williams-Renault

1:23.260

9

18

Pastor Maldonado

Williams-Renault

1:23.318

9

19

Giedo v. der Garde

Caterham-Renault

1:24.661

6

20

Jules Bianchi

Marussia-Cosworth

1:24.713

6

21

Max Chilton

Marussia-Cosworth

1:24.996

6

22

Charles Pic

Caterham-Renault

1:25.070

6

* Feltartásért 5-5 rajthely büntetés Massának és Gutiérreznek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr245295955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása