Újabb puzzle került a helyére a 2010-es F1-es pilótafelállások nagy kirakójátékában. Peter Windsor, a US F1 Team alelnöke (a csapat motorja) és Cristina Fernández de Kirchner, argentin elnökasszony jelentette be a Buenos Aires-i elnöki palotában, hogy José-María López lesz a csapat egyik pilótája 2010-ben.
A bejelentés nem számít meglepetésnek, tekintettel arra, hogy már tavaly november óta tudunk a tárgyalásokról. A megállapodást azonban csak most sikerült tető alá hozni, miután az argentin kormány – nem titkoltan országimázs-építő céllal – hajlandó volt 3 millió dollárral megtoldani a szponzorok által összedobott 2,5 millió dolláros nevezési díjat.
López 1983. április 26-án született Rio Terceróban, Argentínában. 2001-ben mutatkozott be a Formula Renault Európa-kupában, amelyet 2002-ben negyedikként zárt. Párhuzamosan részt vett az olasz F-Renault-bajnokságban, ahol négy győzelemmel bajnok lett, megelőzve a Renault idei F1-es menőjét, Robert Kubicát. Sikereinek köszönhetően – Kubica, Heikki Kovalainen és Lucas di Grassi mellett – „Pechito” is tagja lett a Renault Driver Development Programnak. De miután a GP2-sorozatban nem ment neki annyira, mint korábban (csak egy győzelmet aratott, 2005-ben Barcelonában) kikerült az F1-es pilótaülés esélyeseinek köréből. Ezért is lepődött meg López azon, hogy a US F1 érdeklődött iránta.
A Facebook- és Twitter-hozzászólások alapján az argentin pilóta leszerződtetése nem aratott osztatlan sikert a csapat rajongói körében. A főleg (észak-)amerikai rajongótábor sokkal szívesebben látott volna egy amerikai pilótát a „nemzeti gárda” színeiben. (Ez persze még mindig lehetséges, Jonathan Summertont, Graham Rahalt és Marco Andrettit tartják esélyesnek a fennmaradó helyre.) Windsor azonban pontosan felmérte, hogy egy spanyolajkú latin-amerikai versenyző a lehető legjobb befektetés. Közép- és Dél-Amerikában 570 millió ember él, így a US F1 licences termékek eladása, valamint a López iránti óriási médiaérdeklődés hatalmas bevételekkel kecsegtet.
López leszerződtetése után – aki egyébként a 24. argentin születésű F1-es pilóta, és olyan nagyságok nyomdokaiba lép, mint az ötszörös világbajnok Juan-Manuel Fangio, a Ferrari első GP-győzelmét megszerző José-Froilán González, vagy az 1981-es vb-ezüstérmes Carlos Reutemann – már csak két hely vár betöltésre a 2010-es rajtlistán: a US F1, illetve a Campos Meta második számú ülése.
Utolsó kommentek