Még csak három csapat – a Mercedes, a Ferrari és a McLaren – mutatta be 2010-es versenyautóját, de máris puskapor van a levegőben. A Ferrari köreiben keletkezett gyanakváshullám kiváltó oka a konkurensek újfajta diffúzora – az az alvázvégződés, amely már 2009-ben is sok vádaskodásra adott alapot.
A Ferrarinak tavaly nem nagyon akaródzott beletörődni abba, hogy az FIA a szezon elején engedte a Brawn, a Williams és a Toyota számára a duplafedeles diffúzorok használatát. Még jobban fájt az olaszoknak, amikor a szövetség tavaly áprilisban szentesítette a szerintük a szabályok szellemiségével ellentétes alvázvégződés alkalmazását.
Aldo Costa, a Ferrari főkonstruktőre a minap kijelentette, hogy a többi csapat idei megoldása „közel áll a szabályszerűség határához”, amivel azt sugallta, hogy ez az év sem kezdődik majd békésen. Costa aggodalmai arra is utalhatnak, hogy Ferrari ismét egy konzervatív megoldást dolgozott ki az F10-re.
Tény, hogy a McLaren MP4-25 bemutatóján szinte csak oldalról lehetett fényképezni a magas dobogóra állított masinát, a hátsó traktusról még csak véletlenül sem készülhettek felvételek. A wokingi gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe azonban meg van győződve arról, hogy az általuk alkalmazott diffúzormegoldás teljesen szabályos.
„Szerintünk egyértelmű a szabályozás, nincs szükség tisztázásra. Néhány kérdésben kikértük az FIA illetékeseinek a véleményét is, és úgy véljük, hogy ez a fajta kommunikáció a többi csapat számára is járható út lenne.” Lowe hozzáfűzte: „Sokkal nyugodtabb szezonkezdést remélünk, mint amilyen a tavalyi volt, ez tükrözi ugyanis a csapatunk hozzáállását.”
A Ferrarinál azonban továbbra is nyugtalanok. „Tavaly köztudottan egy igen kényelmetlen helyzetbe kerültünk, és még most is úgy gondoljuk, hogy a dupladiffúzor illegális. De talán most mégis új lendületet vesz ez a történet” – mondta Costa. A Scuderia vezető aerodinamikai mérnöke, Nikolas Tombazis szerint „a dupladiffúzor egy sor kísérletezésnek nyit utat, ami nekünk komoly fejfájást okoz.”
Az olasz sajtó szerint a Mercedes nem véletlenül használt egy tavalyi Brawn-kocsit a csapat új színezésének bemutatására. Ezzel akarták ugyanis elkerülni, hogy meg kelljen mutatni az új diffúzort, amely – mint az tavaly kiderült – győzelem és vereség kérdésében döntött. A Mercedes GP csak a hétfőn kezdődő valenciai tesztelésen mutatja be a valódi 2010-es autóját, hasonlóan a McLarenhez, a Sauberhez és a Renault-hoz.
Utolsó kommentek