Ötödik csapatként a Renault F1 Team is bemutatta 2010-es pilótáit és versenygépét (pontosabban, csak a színezését) vasárnap Valenciában. A nem is olyan rég sokkal szebb napokat megélt francia-brit istálló új csapatfőnökkel, két kelet-európai versenyzővel (Robert Kubica, Vitalij Petrov), új technikai vezetéssel és egy forradalminak nem nevezhető autóval vág neki a 2010-es szezonnak.
Tavaly év végén sorra távoztak a franciáktól a korábbi sikerek kovácsai, Flavio Briatore, Pat Symonds és Fernando Alonso, de egyikük elvesztése sem fájhatott annyira, mint a főszponzor ING-é, amely évi 35 millió eurót pumpált a csapatba. Ennek pótlására a Renault még december közepén eladta a csapat többségi tulajdonrészét a mexikói származású luxemburgi üzletembernek, Gérard Lopeznek, akinek cége, a Genii Capital egyebek mellett a Skype és a GP2-ben szereplő DAMS istálló tulajdonosa.
Az R30-as az új technikai igazgató, Bob Bell irányításával készült el, ám a vasárnapi bemutatón még a 2009-es masina átalakított verzióját tárták az újságírók elé. Feltűnő változást egyelőre csak a kocsik színezése jelent: a Renault – az újrakezdés jeleként – visszatért a sárga-fekete színkombinációhoz, amelyet az 1970-es évek végén viseltek a francia kocsik, amikor a turbómotort meghonosították az F1-ben. A kasztnit továbbra is az angliai Enstone-ban, a motort a Párizs melletti Viry-Châtillonban fejlesztik majd.
A DAMS-tól december elején a Renault-hoz érkezett Eric Boullier arról beszélt, hogy az R30-cal vissza akarnak térni a régi sikerekhez, de nincs megszabott határidő ennek elérésére. „Én azonban meglehetősen merész célokat tűztem a csapatom elé. Minden mérnök arról álmodik, hogy a Formula-1-ben dolgozzon, és én nem akarom elszalasztani ezt a lehetőséget. Hangsúlyozom, nincs nyomás rajtunk, csak a belső motivációnk, hogy a tőlünk telhető legjobban végezzük a munkánkat“ – mondta a 36 éves csapatvezér.
Kubica leszerződtetése november óta ismert, és a szakértők jóslata is bevélt, amikor Vitalij Petrovot jelölték a kettes számú pilótaülésbe. A tavalyi GP2-sorozat ezüstérmese lesz az első orosz, aki bemutatkozhat a száguldó cirkuszban. (Szergej Zlobin 2002-ben a Gazprom jóvoltából Minardi-tesztpilótai szerződéshez jutott, egy utcai bemutatón kívül azonban nem jutott szerephez.) Petrov 16 millió eurót hoz a csapat kasszájába szponzorai, a Lukoil és a Red Bull jóvoltából.
Az előzetes híreknek megfelelően a Renault a kínai Ho-Pin Tungot jelölte meg tartalékpilótának, ám a hivatalos bemutatón kiderült, hogy a francia GP2-es pilóta, Jerome d’Ambrosio, valamint az Aston Martin csapatával a megbízhatósági versenyeken sikeres cseh Ján Charouz is tesztelheti majd az R30-at idén. Vagy ha nem, legalábbis jól jönnek a Renault utcai parádéin...
Utolsó kommentek