A jó előre beharangozott internetes autóbemutató ugyan technikai okokból elmaradt (nem kuncogni, a Ferrari szerverével is voltak bajok a múlt héten…), de a Virgin Racing honlapján ma megjelentek az első képek a VR-01-ről, a csapat idei versenygépéről. Ezzel John Booth és Richard Branson csapata lett az első az újoncok közül, amely megmutatta magát a nyilvánosságnak.
A csapat színei (neon-narancs és sötétszürke) erősen emlékeztetnek a 2006-os Midland F1 színezésére. A Nick Wirth cége, a Wirth Research által tervezett VR-01 érdekssége, hogy a jelenlegi trendekkel ellentétben egy percet sem töltött szélcsatornában; tetejétől a talpáig számítógépen tervezték (CFD-technológia).
„Szerencsésnek mondhatom magam, hogy az F1 legjobb tervezőmérnökeivel dolgozhattam együtt, ezért pontosan tudom, mi kell ahhoz, hogy egy csapat sikeres legyen” – mondta Wirth, aki 1994/95-ben saját csapatát, a Simteket próbálta sikerre vezetni (sikertelenül), majd a Benettonnál dolgozott.
„Ha megnézzük, hogy a többi csapat mit ért el a hagyományos tervezési módszerekkel, nem meglepő, ha nagyfokú szkepticizmust tapasztalunk a mi CFD-alapú megközelítésünkkel szemben. De a sportág, amibe most belépni készülünk, nagyon komoly változásokon megy keresztül, miközben szembe kell néznie a kőkemény gazdasági realitásokkal. A költségmegszorítások idején a konvencionális dolgok túlságosan drágák, viszont a szükség az innováció, a fejlődés legfőbb mozgatórugója. Meggyőződésem, hogy a mi digitális alapokon nyugvó tervezési megközelítésünk – hogy a CFD-alapú tervezést a legmagasabb fokra fejlesszük – utat mutathat a Formula-1 jövője felé” – fogalmazott Wirth.
„Komoly versenyistálló vagyunk, komoly ambíciókkal, ezért nem akarunk rohanni, még mielőtt megtanulnánk járni” – utalt Wirth arra a felfogásra, hogy a Virgin Racing fokozatosan akarja megvetni a lábát a száguldó cirkuszban. „Először is az a célunk, hogy az autóink megbízhatóan, biztonságosan és hatékonyan fussanak. Csak azután megyünk rá a teljesítmény fokozására, a számítógép-szimulációs tesztprogramunk segítségével” – mondta Wirth.
A csapat két pilótája a Toyotától érkezett Timo Glock, illetve a 2008-as GP2-sorozat ezüstérmese, a brazil Lucas di Grassi lesz.
Utolsó kommentek