A Williams F1-es csapata által kifejlesztett energiatároló hibridrendszert fogja használni legsikeresebb sportkocsijában a Porsche. Az első hibridhajtású Porsche 911 GT3 márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be.
A Williams eredetileg a Formula-1-es kocsihoz fejlesztette ki a hibridrendszert (KERS), 2009 folyamán. A rendszer a többi csapat megoldásától eltérően lendkerékkel tárolta, majd adta tovább a fékezéskor keletkezett energiát. A grove-i székhelyű istálló sajtóközleményéből az is kiderül, hogy a Williams tovább kívánja fejleszteni a hibridrendszert stratégiai partnerével, a katari kormány által működtetett Science and Technology Parkkal.
A Porsche az években komoly sikereket ért el Le Mans-ban és az amerikai Le Mans-sorozatban (ALMS), a 911 GT3R sorozatban nyeri a GT2-es kategóriát. Míg az Audi a dízelmotorokban lát fantáziát, addig a Porsche – a nagy gyártók közül elsőként – a hibridmeghajtásban látja az autóversenyzés jövőjét. Nagy az esélye, hogy az F1-es futamok legrégibb betétprogramjának, a Porsche Szuperkupának a versenyein is bemutatkozik a hibrid GT3R a 2010-es szezonban.
Utolsó kommentek