A múlt heti jerezi tesztelés egyik érdekes kérdése az volt, vajon melyik újonc istálló vizsgázik jobban az első éles bevetésén, a Lotus, vagy a Virgin? Nos, a négy tesztnapból háromszor a Virgin pilótái, Timo Glock, illetve Lucas di Grassi futottak jobb köridőt, de így sem biztos, hogy a Virgin áll jobban az újoncok csatájában.
A Virgin VR-01-et ugyanis sorozatos hidraulikai és aerodinamikai problémák hátráltatták, ami miatt összesen csak 144 kört tudtak megtenni a piros-fekete versenyautók. (Összehasonlításul: Jarno Trulli egyedül az utolsó napon ennyit tett meg a Lotusszal…)
„Jellempróbáló héten vagyunk túl” – mondta a Virgin technikai igazgatója, Nick Wirth. „Mindent elkövetünk az egész tesztelést beárnyékoló hidraulikai problémák kijavítása érdekében, de a helyszínen velünk lévő alkatrészekkel ez egyszerűen nem volt lehetséges. A probléma oka, hogy a kocsiból folyamatosan folyt az olaj, ezért nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit terveztünk” – mondta Wirth.
A Virgin ezért most azt tervezi, hogy a szahíri pályára szánt aerodinamikai alkatrészek tesztelése helyett további megbízhatósági próbákat fognak futni a csütörtökön kezdődő utolsó hivatalos tesztelésen, Barcelonában. „Ezen a héten szerettük volna kipróbálni a bahreini pályára szánt aerodinamikai fejlesztéseinket, ám most fontosabb, hogy a megbízhatóság javítására koncentráljunk. A [Jerezben tapasztalt] gondjaink ellenére pozitívum, hogy komoly verseny-előkészítő munkát tudtunk végezni. Elégedettségre ad okot, hogy minimális fejlesztéssel és beállítás-változtatásokkal is jól vizsgázott a kocsi, főleg azt figyelembe véve, hogy mindig meglehetősen sok üzemanyaggal voltunk kint a pályán” – szögezte le Nick Wirth.
Utolsó kommentek