HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kettős győzelemmel tért vissza a Ferrari Bahreinben

2010.03.14. 15:34 Real Simon says

Fernando Alonso és Felipe Massa révén kettős Ferrari-győzelemmel kezdődött a 2010-es F1-szezon Bahreinben. A dobogó alsó fokára Lewis Hamilton állhatott fel, míg a pole pozícióból indulva sokáig vezető Sebastian Vettelnek a negyedik hely jutott.

A Red Bull német pilótája a futam elején még utolérhetetlennek látszott, csakhamar 5 másodperc előnyt autózott ki a Massát a második kanyarban megelőző Alonsóval szemben. Az első kerékcserék után (Alonso 17. kör végén, Vettel és Massa egy körrel később frissített), a keményebb abroncsokon azonban a Ferrari tartani tudta a Red Bull tempóját, sőt, Alonso apránként "elcsipegette" Vettel korábbi fölényét, maga után húzva a csapatársát.

Hátrább Hamilton - a McLaren jobb kerékcseréjének köszönhetően - utat talált Nico Rosberg Mercedese mellett, és a negyedik helyet őrizte. Michael Schumachernek eközben a hatodik helyért őt támadó Jenson Buttont és Mark Webbert kellett figyelnie a visszapillantó tükörben. Button a verseny során többször is 1 másodpercen belülre került a hétszeres világbajnokhoz, Schumi azonban mindig képes volt egy kicsit rákapcsolni, így sakkban tartotta a McLaren vb-címvédőjét.

Az előzetes várakozásokkal szemben a mezőny túlnyomó része egyetlen kerékcserével teljesítette a távot, ami a rendkívül magas pályahőmérséklet (48 C-fok), illetve a tele tank miatt egyébként is gyorsabban kopó abroncsok miatt kifejezetten meglepetésnek számít.  

Úgy tűnt, hogy Vettel a pole pozíció után a szezon első futamgyőzelmét is megszerzi, a 30. kör tájától kezdve azonban hirtelen csökkent a Renault-motor teljesítménye (vélhetően a kipufogó repedése miatt), ami az egyenesekben jelentősen lelassította az RB6-ost. A Ferrarik a 34. körre utolérték a kétségbeesetten menekülő németet, majd a 35. forduló végén Alonso könnyedén megelőzte a Red Bullt, és meg sem állt a győzelemig. Fél körrel később Massa is követte a spanyol példáját, gondoskodva a kettős Ferrari-diadalról.

A Red Bull lassulását látva a McLaren utasította Hamiltont, hogy kapcsoljon rá, és az angol csakhamar megelőzte Vettelt. A Mercedesnél úgy kalkuláltak, hogy Rosberg az utolsó előtti körben fogja utolérni a repedtfazék-hangú Red Bull-Renault-t, ami csakugyan meg is történt, de az MGP 001-ben nem volt elég szufla ahhoz, hogy Nico meg is előzze Vettelt. Ross Brawn új gárdájának így be kellett érnie az 5. és 6. hellyel a bemutatkozás alkalmából.

Alonso mai sikerével az első diadalát aratta a 2008-as Japán GP óta (összesen a 22-diket), és - Nigel Mansellhez és Kimi Räikkönenhez hasonlóan - megnyerte a legelső versenyét a Ferrarival. Minden elismerés megilleti Massát is, aki tavaly nyár óta először versenyzett élesben az F1-ben, és csak azért nem jelentett komolyabb veszélyt a spanyolra, mert a futam második felében - versenymérnöke, Rob Smedley utasítására - visszavett a tempóból, hogy biztosan elég legyen a benzinje a leintésig.

Hamilton harmadik és Button hetedik helye révén a McLaren-Mercedes a második helyet foglalja el a konstruktőr-vb-n, a Ferrari mögött és a Red Bull-Renault előtt.

A pontszerzőket Vitantonio Liuzzi (Force India) és Rubens Barrichello (Williams) tette teljessé. Az újonc pilóták közül egyedül Nico Hülkenberg (Williams, 14.) látta meg a kockás zászlót, míg a három újonc csapat hat autója körül csak Heikki Kovalainen Lotusa jutott el a célig.

A BAHREINI NAGYDÍJ végeredménye:

1. F. ALONSO (SPA) Ferrari  1:39:20,396 óra
2. F. MASSA (BRA) Ferrari     + 16,099"
3. L. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 23,182"
4. S. VETTEL (D) Red Bull-Renault +38,799"
5. N. ROSBERG (D) Mercedes GP  + 40,213"
6. M. SCHUMACHER (D) Mercedes GP + 44,163"
7. J. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes
8. M. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault
9. V. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes
10. R. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth
11. R. KUBICA (PL) Renault
12. A. SUTIL (D) Force India-Mercedes
13. J. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari
14. N. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth
15. H. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth

 

 

 

 

9 komment

Címkék: verseny ferrari hamilton alonso massa mclaren mercedes végeredmény szahír bahreini gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr92211706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_152981 2010.03.14. 16:31:24

Az eredményt elnézve tökéletes a kezdés :) Persze Ferraris szempontból :) Bár a motor csere azért ott lebeg és szó sincs fölényről vettel és Hamilton is gyors. Egy futam után telitankos szabályra azt mondom katasztrófa, nem is teli tank miatt hanem az egy kerékcsere miatt. Ugyanis azt nézni hogy aki nyomná versenyezre arra rászólnak hogy figyelj a guira lassíts az eléggé lehangoló és unalmassá teszi a versenyeket. Lehet hogy jobb lett volna a kötelező két kerékcsere.

Ismeretlen_148360 2010.03.14. 16:39:30

Az egyetlen kerékcsere engem is (mindenkit) meglepett, bevallom, én legalább 3 pitstoppal számoltam! És ha ezt így meg tudták csinálni a 48 fokos aszfalton, miért cserélnének többször a többi pályán? OKé, Barcelona, Silverstone sokkal "dörzsölősebb" - ott akár két kerékcserét is láthatunk per kocsi :( Szomorú előjelek, de még csak egy futamon vagyunk túl!

Ismeretlen_152981 2010.03.14. 17:06:33

Azt is megállapíthatjuk hogy a Bridgestone is jelesre vizsgázott a gumikkal :) Azért remélem ezen változtatnak valahogy most az egyszer az Fia szorgalmazhatná a két kerékcserét kötelezően. Lehet hogy más pályákon jobb lesz a helyzet és az is lehet hogy ez a finomkodás csak az első futamnak tudható be, de azért jobb lenne nyílt harcot látni :)

gardendesigner 2010.03.14. 18:41:16

Lehet, hogy ezután jönnek majd a szuper lágy, és a még lágyabb gumik

Ismeretlen_148360 2010.03.14. 19:37:08

Rossz hírem van: ez volt a szuperlágy. Az első 10-ből 9-en szuperlágyon rajtoltak, azzal mentek 17-18-19 kört. Hihetetlen annak tükrében, hogy Hamilton pénteken 4-5 kör alatt rongyosra koptatta őket.

gardendesigner 2010.03.15. 09:41:22

Én úgy értettem, hogy jön a szuperlágy, ami ezután majd a kemény lesz, és a még lágyabb, ami már szinte folyik :)

Ismeretlen_149536 2010.03.16. 22:47:32

Életem legunalmasabb futama lett volna, de az elmúlt évek török és Valenciai futamai még talán ezt is alulmúlták. Lesz ez még jobb is... sokkal rosszabb nem lehet. :)

Ismeretlen_148360 2010.03.17. 09:09:51

Azu Albert Parkban sokkal jobb lesz a McLaren (hagyományosan), és talán a Mercerdes is rá tud tenni egy-két lapáttal. Teljesen más a pálya jellege, többet számít a versenystratégia, közelebb lesz egymáshoz az élmezőny. Pozitív gondolkodással lehet bevonzani a pozitív eredményt. :)

Ismeretlen_152981 2010.03.17. 15:29:48

Akkor hozok egy Ferraris pozitív gondolotatot is :D a Ferrari is fejlesztésekbe kezdett, illetve javítani kell hűtésen is :) Melbourneben talán tényleg látunk pár izgalmat is :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása