Fernando Alonso és Felipe Massa révén kettős Ferrari-győzelemmel kezdődött a 2010-es F1-szezon Bahreinben. A dobogó alsó fokára Lewis Hamilton állhatott fel, míg a pole pozícióból indulva sokáig vezető Sebastian Vettelnek a negyedik hely jutott.
A Red Bull német pilótája a futam elején még utolérhetetlennek látszott, csakhamar 5 másodperc előnyt autózott ki a Massát a második kanyarban megelőző Alonsóval szemben. Az első kerékcserék után (Alonso 17. kör végén, Vettel és Massa egy körrel később frissített), a keményebb abroncsokon azonban a Ferrari tartani tudta a Red Bull tempóját, sőt, Alonso apránként "elcsipegette" Vettel korábbi fölényét, maga után húzva a csapatársát.
Hátrább Hamilton - a McLaren jobb kerékcseréjének köszönhetően - utat talált Nico Rosberg Mercedese mellett, és a negyedik helyet őrizte. Michael Schumachernek eközben a hatodik helyért őt támadó Jenson Buttont és Mark Webbert kellett figyelnie a visszapillantó tükörben. Button a verseny során többször is 1 másodpercen belülre került a hétszeres világbajnokhoz, Schumi azonban mindig képes volt egy kicsit rákapcsolni, így sakkban tartotta a McLaren vb-címvédőjét.
Az előzetes várakozásokkal szemben a mezőny túlnyomó része egyetlen kerékcserével teljesítette a távot, ami a rendkívül magas pályahőmérséklet (48 C-fok), illetve a tele tank miatt egyébként is gyorsabban kopó abroncsok miatt kifejezetten meglepetésnek számít.
Úgy tűnt, hogy Vettel a pole pozíció után a szezon első futamgyőzelmét is megszerzi, a 30. kör tájától kezdve azonban hirtelen csökkent a Renault-motor teljesítménye (vélhetően a kipufogó repedése miatt), ami az egyenesekben jelentősen lelassította az RB6-ost. A Ferrarik a 34. körre utolérték a kétségbeesetten menekülő németet, majd a 35. forduló végén Alonso könnyedén megelőzte a Red Bullt, és meg sem állt a győzelemig. Fél körrel később Massa is követte a spanyol példáját, gondoskodva a kettős Ferrari-diadalról.
A Red Bull lassulását látva a McLaren utasította Hamiltont, hogy kapcsoljon rá, és az angol csakhamar megelőzte Vettelt. A Mercedesnél úgy kalkuláltak, hogy Rosberg az utolsó előtti körben fogja utolérni a repedtfazék-hangú Red Bull-Renault-t, ami csakugyan meg is történt, de az MGP 001-ben nem volt elég szufla ahhoz, hogy Nico meg is előzze Vettelt. Ross Brawn új gárdájának így be kellett érnie az 5. és 6. hellyel a bemutatkozás alkalmából.
Alonso mai sikerével az első diadalát aratta a 2008-as Japán GP óta (összesen a 22-diket), és - Nigel Mansellhez és Kimi Räikkönenhez hasonlóan - megnyerte a legelső versenyét a Ferrarival. Minden elismerés megilleti Massát is, aki tavaly nyár óta először versenyzett élesben az F1-ben, és csak azért nem jelentett komolyabb veszélyt a spanyolra, mert a futam második felében - versenymérnöke, Rob Smedley utasítására - visszavett a tempóból, hogy biztosan elég legyen a benzinje a leintésig.
Hamilton harmadik és Button hetedik helye révén a McLaren-Mercedes a második helyet foglalja el a konstruktőr-vb-n, a Ferrari mögött és a Red Bull-Renault előtt.
A pontszerzőket Vitantonio Liuzzi (Force India) és Rubens Barrichello (Williams) tette teljessé. Az újonc pilóták közül egyedül Nico Hülkenberg (Williams, 14.) látta meg a kockás zászlót, míg a három újonc csapat hat autója körül csak Heikki Kovalainen Lotusa jutott el a célig.
A BAHREINI NAGYDÍJ végeredménye:
1. F. ALONSO (SPA) Ferrari 1:39:20,396 óra
2. F. MASSA (BRA) Ferrari + 16,099"
3. L. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 23,182"
4. S. VETTEL (D) Red Bull-Renault +38,799"
5. N. ROSBERG (D) Mercedes GP + 40,213"
6. M. SCHUMACHER (D) Mercedes GP + 44,163"
7. J. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes
8. M. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault
9. V. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes
10. R. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth
11. R. KUBICA (PL) Renault
12. A. SUTIL (D) Force India-Mercedes
13. J. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari
14. N. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth
15. H. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth
Utolsó kommentek