Nick Wirth bejelentette, hogy cége, a Wirth Research állja a Virgin VR-01 átépítésének költségeit. A jelentős átalakítást az tette szükségessé, hogy a csapat rájött: az alulméretezett benzintank miatt kocsijai nem tudnák befejezni a versenyeket. (Ez a "veszély" egyébként eddig nem fenyegette az újonc istállót: Bahreinben a 17., Melbourne-ben a 42. körre mindkét kocsi elvérzett.)
Wirth Ausztráliában azzal magyarázta a szükségesnél kisebb kapacitású benzintank használatát, hogy amikor a csapat 2009 derekán beadta a jelentkezését erre az idényre, még más dimenziókról szólt a fáma. Ráadásul tavaly októberben, a Brazil Nagydíj idején megtartott csapatvezetői technikai egyeztetésen ismét módosították a benzintartály dimenzióit.
"Mi vagyunk a csapat kasztnibeszállítói, így miénk a felelősség. Ehhez a kérdéshez semmi köze a motorpartnernek, vagy az üzemanyag-beszállítónknak. Épp ezért nem fogjuk kiszámlázni a többletköltségeket a csapatnak" - mondta Wirth az Autosport magazinnak. Mivel azonban a Virgin új kocsija csak az európai szezon nyitányára, Barcelonára készül el, a narancs-feketéknek még legalább két versenyt (Malajzia, Kína) ki kell húzniuk a jelenlegi konstrukcióval.
A Virgin Racing technikai igazgatója megjegyezte, hogy ha takarékosabb üzemmódra váltanának - ahogyan azt a hosszútávú versenyeken szokták -, akkor ki lehetne húzni az egész versenyt a jelenlegi tank kapacitásából. "Vannak [üzemanyag-takarékos] technikák, amelyeket megtanultunk a sportkocsi-versenyeken, de az nem autóversenyzés. Mi azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk" - tette hozzá harciasan.
Na igen, de ahhoz előbb egy megfelelő versenyautót kell építeni...
Utolsó kommentek