Michael Schumacher kocsijának hátulja a Maláj Nagydíj 10. körében megbicsaklott, és a német a verseny feladására kényszerült. Ezek a tények, amelyek már az élő közvetítés alatt kiderültek. Norbert Haug csapatvezető később azt nyilatkozta a német RTL-nek, hogy a hétszeres világbajnok kiesését a bal hátsó kerékanya kilazulása, illetve elvesztése okozta. Eddig világos. De mitől lazult ki a kerék fő rögzítőcsavarja?
Schumacher sepangi kiesése hasonlít Sebastian Vettel melbourne-i esetéhez, amikor is a Red Bull a vizsgálatok szerint azért szánkázott ki egyenesen a kavicságyba az Ascari-kanyarnál, mert „megszűnt a kapcsolat a fékezett kerék és a tengely között”. Magyarul: meglazult a bal első kerékrögzítő anya. Ugyanaz a hiba, mint most Schumachernél.
„Sajnos a hátsó kerékre szerelt biztonsági mechanizmus nem tartotta elég sokáig a helyén az anyacsavart. Ez kétszer olyan nehézzé teszi a hiba okának feltárását” – nyilatkozta a Mercedes GP technikai igazgatója, Ross Brawn. „Láttuk a telemetriából, hogy a kerék rövid időre megakad, Michael pedig erős vibrációt érzett hátulról. A kocsinak ezt a részét még jobban fel kell szerelnünk érzékelőkkel, és a közelmúlt adatait még egyszer alaposan át kell vizsgálni, hátha találunk néhány kapaszkodási pontot” – véli Brawn. Nehezíti a vizsgálat lefolytatását, hogy a leesett anyacsavar nem került vissza a csapathoz. Vélhetően valamelyik maláj pályaőr felkapta, és hazavitte ajándék gyanánt.
A Mercedesnél arra gyanakodnak, hogy az okozhatta a kerékanya leválását, hogy Schumacher meglehetősen agresszívan támadta a baleset helyszíne (Genting-kanyar) előtt lévő szegélyköveket, és a rázkódástól kilazult a csavar. Az Auto, Motor und Sport című német szaklap információi szerint viszont a szegélykőre hajtás nem az előzménye, hanem a következménye volt a csavar kilazulásának.
Reméljük, hogy Ross Brawn emberei hamarosan kielemzik a helyzetet, és közzé is teszik, mire jutottak ezzel a rejtélyes technikai hibával kapcsolatban.
Utolsó kommentek