Ahogy a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh már a verseny estéjén sejtette, nem gumidefekt, hanem a kocsi bal első felnije és a gumi közé beékelődött kavics okozta Lewis Hamilton kiesését a Spanyol Nagydíjon.
"Ahogy a verseny után fejtegettük, nem gondoltuk, hogy gumi defekt miatti leengedése, vagy gumihiba okozta volna a balesetet, mivel a bizonyítékok azt mutatták, hogy a felni hibásodott meg, az vezetett a gumi leeresztéséhez" - fogalmazott Whitmarsh a McLaren által szervezett videokonferencián.
"Már vizsgáljuk a felni hibáját. Lehet, hogy [a pályán heverő] törmelékkel függ össze, de az is előfordulhat, hogy a kerékanya kilazulása tett lehetővé némi vibrálást. Annyit tudunk, hogy a felnivel történt a hiba, amit feltehetően emberi mulasztás okozott. Ez vezethetett a gumi leeresztéséhez és a balesethez."
A dolog pikantériája, hogy a McLarennel három éven belül harmadszor történt meg ez a banális hiba, ebből kétszer ugyanazon a pályán! 2007-ben Hamilton jobb első kerekébe szorult kavics a Nürburgringen a kvalifikáción, ezért nagy sebességgel a gumibálák közé vágódott.
2008-ban ugyanitt, Barcelonában Heikki Kovalainen vágódott nagy erővel a gumifalnak a verseny 22. körében. Akkor a finn elharapta a nyelvét és rövid időre eszméletét vesztette - most Hamilton megúszta sérülés nélkül.
Csak az elvesztett 18 pontot nem adja vissza senki.
Utolsó kommentek