A csapatfőnököket kritizálta Michael Schumacher, miután azok a szerdai tanácskozásukon úgy határoztak, nem osztják két részre a mezőnyt a szombati időmérő edzés első szakaszában. Schumacher – több versenyzőtársával együtt – attól tart, hogy az egyszerre a pályán köröző 24 kocsi miatt a „nagyok” nem, vagy csak nehezen tudnak majd tiszta kört futni.
Mind a 24 versenyző azt javasolta a csapatvezetőknek, hogy osszák két 10 perces szakaszra a Q1-et, és egyszerre csak tizenkét autó legyen a pályán. A csapatfőnökök azonban szerdán visszautasították ezt a javaslatot, amit a hétszeres világbajnok nem fogadott kitörő örömmel.
„Néhány csapatfőnök úgy gondolta, inkább a káoszra szavaz, hátha a saját csapata profitálhat belőle, ahelyett, hogy egy rendes, tiszta kvalifikációnk legyen. De ha már így alakult, bele kell törődnünk, és majd meglátjuk, ki látja ennek hasznát, vagy éppen kárát” – mondta a Mercedes GP pilótája.
„A mai mezőny szorosabb, mint régebben volt. Régebben normálisnak számított, hogy öt-hat másodperc különbség van az első és az utolsó kocsi között. Most viszont sokkal több autó versenyez egymással [az élen], közel egyforma képességekkel” – véli Schumi.
Amikor még ennél is több kocsi nevezett a versenyekre, a monacói szervezők húzták meg a 24 autós határt, mondván, ennél több autó nem fér el biztonságosan a szezon legrövidebb (mindössze 3,340 km-es) pályáján. Ha a pálya hosszát visszaosztjuk a résztvevők számával, kiderül, hogy ha az összes kocsi a pályán lesz, egy-egy autó előtt csak 139 méter szabad hely marad. Ez még egy olyan pályán is komoly hátrányt jelenthet, ahol az elöl haladó autó által keltett turbulencia kevésbé befolyásolja a mögötte haladó menettulajdonságait.
Utolsó kommentek