HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Hungaroringen debütálhat a Bridgestone még lágyabb szupergumija

2010.06.17. 22:59 Real Simon says

Rengeteg előzést, izgalmas jelenetet és beszédtémát szolgáltatott a múlt hétvégi Kanadai Nagydíj. A szakértők véleménye azonban egy dologban megegyezik: a gumik döntötték el az előzések, és ezeken keresztül a verseny sorsát.

A Bridgestone – tartva magát a tavaly óta követett elvhez, miszerint egy fokozatot kihagynak a futamok helyszínére szállított gumikeverékekben – Montrealban a szuperlágy és a médium (középkemény) abroncsokat kínálta a csapatoknak. A szuperlágy abroncsok nagyon hamar elkoptak: Nico Rosberg már a 6., Jenson Button pedig a 7. körben a depóba kényszerült. A futam első harmadában hasonló tendenciát mutattak a középkemény gumik is (Mark Webber a 14., Sebastian Vettel a 15. körben volt kénytelen lecseréltetni őket), később viszont, ahogy a pálya telítődött gumival, jelentősen javult a helyzet.

Noha a Bridgestone vezetősége nem állítja, hogy szándékosan készítettek ilyen „krémsajt-gumikat" a futamra, Hamasima Hirohide fejlesztési igazgató (a képen) azt ígéri, hogy a szezon hátralévő részében is mindent megtesznek, hogy hasonló izgalmakat generáljanak az abroncsok segítségével. „Ha el tudjuk érni azt, hogy a lágy keverékű gumikon ne képződjenek buborékok, még az idén előállunk egy új szuperlágy gumival. A prioritás természetesen továbbra is a biztonság. Semmi esetre sem szeretnék olyan abroncsokat látni, amelyek a buborékképződés révén balesetveszélyt idézhetnek elő” – nyilatkozta az Autosportnak a japán szakember.

Annyi biztos, hogy a japán gyártó a soron következő valenciai futamon is ugyanazt a két keveréket (szuperlágy és középkemény) veti be, amelyeket Kanadában is használtak a csapatok. „A pálya felülete tükörsima, emiatt a gumik nem deformálódnak, nehezen melegszenek fel üzemi hőfokra. A Kanadai Nagydíjon sokat tapasztaltunk, ezeket ki fogjuk elemezni, hogy tanuljunk belőlük” – nyugtatott meg mindenkit Hamasima szan.

Mivel Silverstone-ban és Hockenheimben nem valószínű, hogy bevetik a leglágyabb összetételű abroncsokat, jó esély van arra, hogy augusztus 1-re, a 25. Magyar Nagydíjra fog esni az "extra szuperlágy" gumik premierje. Kíváncsian várjuk!


4 komment

Címkék: hungaroring magyar nagydíj bridgestone montreal gumik kanadai gp szuperlágy

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr542211872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.06.18. 08:05:06

A végére lendülnek bele? :)) A FIA jól elhúzza a végső döntést, vagy csak altatja az érintetteket? Valahol azt olvastam, hogy Ecclestone egyik cége érdekelt az Avon Cooperben, és arra pályázik, hogy a háttérből behozza az F1-be. Gondolom azért a csapatoknak is lesz ehhez egy két szavuk.

Ismeretlen_100074 2010.06.18. 11:06:20

Én biztosan ott leszek a Hungaroringen, hogy idén is testközelből érezzem az égett gumi szagát :)

gardendesigner 2010.06.18. 11:21:05

Természetesen én is...:-)))

Ismeretlen_149536 2010.06.19. 15:19:19

Nehogy már a gumigyártó tegyen az itgalmas versenykért. A csapatok nem pont erre vannak kitalálva? A Bridgestone számára inkább szégyen, hogy ide jutott, nevetséges hogy 6 kör után már cserélni kellett.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása