Megoszlanak a vélemények a hétvégi Európa Nagydíj leglátványosabb eseménye, Mark Webber salto mortaléjának okait illetően.
A Red Bull ausztrálja a verseny 10. körében, fékezés nélkül rohant bele hátulról Heikki Kovalainen Lotusába, miközben a pozícióját védő finn a 17-es kanyar külső íve felé terelgette a T127-est. A Red Bull felemelkedett, majd egy hátraszaltó után fejjel lefelé csúszott egy darabig az aszfalton, végül a talpára visszazökkenő kocsit a gumibálák fogták meg.
A Red Bull Racing telemetriájából kiderült, hogy Webber az ütközés pillanatában több mint 190 mérföld/órás (305 km/h) sebességgel haladt, gyakorlatilag fékezés nélkül rongyolt bele a Lotus hátuljába. Egy közepes méretű személyszállító repülőgép felszállási sebessége 150 mph (240 km/óra), így teljesen érvényesült az energiaital-gyártó szlogenje: „A Red Bull szárnyakat ad!”
Webber elbénázott rajtja és első köre után a 9. helyre esett vissza, majd be kellett iktatnia egy boxkiállást, hogy kicseréltesse sérült első légterelőjét. Emiatt esett vissza a Lotus mögé, amivel amúgy csak lekörözésekkor szokott találkozni. Most viszont Kovalainen a pozícióját védte, és miután a T127 aerodinamikailag sokkal kevésbé kifinomult, mint az RB6, a finn jóval korábban lépett a fékre a pálya leggyorsabb szakaszán, mint az ausztrál szokott.
„Először azt hittem, Heikki el akar engedni, azért fékez: 80 méterrel korábban fékezett, mint én tettem az előző körben. Nagyon meglepődtem, az új csapatok egyszerűen más kategóriában versenyeznek, mint mi” – elemezte a helyzetet Webber.
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner szerint „Markot nem lehet hibáztatni a balesetért. Ugyanakkor Heikkit sem hibáztatom – profi versenyző, aki egy sokkal lassabb kocsit vezetett.”
Mike Gascoyne, a Lotus technikai igazgatója azonban egyértelműen Webbert hibáztatja a balesetért. „Mark sokkal gyorsabb kocsija lévén utolérte Heikkit, akinek muszáj volt fékeznie a rendelkezésére álló [mechanikai] tapadás miatt. Ilyenkor mindig a hátulról érkező felelőssége, hogy biztonságosan oldja meg az előzést, és Mark nem így tett” – állítja a csípős nyelvéről híres „Rottweiler”.
Webbert láthatóan megrázta a hatalmas bukfenc, de szerinte a következő versenyre, Silverstone-ra teljesen rendbe jön. „Elég keményen nekiütődtem a cockpitnek, kicsit fáj még itt-ott, de nem kell aggódni. Ez ugyanaz a kasztni volt, amellyel nyertem Barcelonában és Monte-Carlóban, sok pole pozíciót szereztem vele és most is megvédett a nagyobb sérüléstől, úgyhogy összességében jó volt hozzám. Még csak a bajnokság felénél járunk, úgyhogy gyerünk, tovább!”
A baleset videója (angol kommentárral):
Utolsó kommentek