Múlt hétvégén rendezték meg az angolok legrangosabb autós eseményét, a Goodwood Festival of Speed-et. Az „istenek kertipartijaként” emlegetett háromnapos rendezvényen évről évre felsorakoznak a legnagyobb autógyártók és a leghíresebb versenyautók – két napra megelevenedik az autó- és motorsport múltja. (VV)
A rangos fesztivált 1993-ban keltette életre egy brit nemesi család sarja, Charles Henry Gordon-Lenox (közismert nevén Lord March), akinek még a nagyapja építette a birtok reptere körül futó versenypályát. Maga a Goodwood Race Circuit egyébként 1948 és 1966 között üzemelt. Később ezt renováltatta az unoka, aki azóta évente kétszer maga köré gyűjti a legnagyobb márkák képviselőit. A Goodwood Festival of Speed általában június végén vagy július elején, a Goodwood Revival pedig hagyományosan szeptemberben zajlik.
A March-birtok Dél-Angliában, Brighton közelében, Nyugat-Sussex grófságban fekszik.
A rendezvény idejére a gróf lezárja birtokának egy dombján átvezető országút egy szakaszát, és ezen a másfél kilométeres, szalmabálákkal körbevett pályán vonulnak fel a különleges sportkocsik, a világ legodaadóbb gyűjtőinek féltett kincsei, és nem mellesleg számos csodálatosan felújított, régi F1-es versenyautó.
A szervezők minden évben kiemelnek egy-egy jelentős évfordulót, amely a hétvége programjainak vázát képezi.
Idén az Alfa Romeo megalapításának 100. évfordulója mellett a Formula-1 60. születésnapja került középpontba. Ez alkalomból több mint ötven legendás F1-es versenygép utazott a népszerű helyszínre, és velük együtt természetesen számos jelenlegi és egykori pilóta is tiszteletét tette a bemutatón.
A Red Bull Racing ezt az ünnepi alkalmat ragadta meg arra, hogy technikai igazgatóját, Adrian Neweyt egy különleges ajándékkal lepje meg. Az elmúlt évek sikereiben főszerepet játszó szakember ajándéka a tavalyi RB5-ös versenyautó volt, melyet Newey természetesen rögtön ki is próbált a hétvégén.
A Goodwoodi Fesztiválon résztvevő legendás Formula-1-es csapatok legendás versenyautóinak felsorolása helyett beszéljenek inkább a képek – természetesen a teljesség igénye nélkül.
Alfa Romeo 182 Turbo (1982) - Andrea de Cesaris
Lotus 72E - Cosworth (1973) - Emerson Fittipaldi
McLaren Mp4/2C - TAG Porsche Turbo (1986) - Jenson Button
Toleman TG183 - Hart (1983)
McLaren MP4/8 - Ford Zetec-R (1993) Bruno Senna
Ligier JS11 - Cosworth (1979)
Tyrrell P34/2 - Cosworth (1977)
Tyrrell 006 - Cosworth (1973) - Jackie Stewart
Lotus 49 - Cosworth (1967)
Maserati 250F (1953-1958)
Williams FW08 - Cosworth (1982) - Derek Daly
Lotus 79 - Cosworth (1978)
Williams FW11B - Honda Turbo (1987)
"Red Five" - Nigel Mansell 1987-es Williams-Hondája
Egy másik 5-ös, Mario Andretti 1978-as Lotusán
Minden kép (c) f1fanatic.co.uk
Utolsó kommentek