Sebastian Vettel nyerte a csatát (megszerezte a pole pozíciót), de Mark Webber nyerte a háborút Silverstone-ban. A futamgyőztes ausztrál azonban – ahogy azt tőle megszokhattuk – nem tett lakatot a szájára és nem takargatta az érzéseit a verseny után. „Nem rossz egy kettesszámú pilótától, ugye?” – kérdezte nem kevés malíciával a 34 esztendős Webber, aki Barcelona és Monte-Carlo után idén az első pilóta lett, aki három elsőséget szerzett.
Webber zokon vette, hogy a Red Bull a kvalifikációra átengedte az ő kocsijára szánt új első szárnyat Vettelnek, miután a német megtörte a sajátját. Azt nyilatkozta: „sosem írtam volna alá újabb egy évre a Red Bullhoz, ha tudom, hogy így bánnak velem.”
A csapat vezetője, Christian Horner továbbra sem ismeri el, hogy kiemelt bánásmódban részesítenék Vettelt, és továbbra is hisz abban, hogy el lehet boronálni az ellentéteket a két „kakas” között. Szakemberek azonban – köztük e sorok írója – a világbajnoki hajsza kiélesedésével egyre kevesebb esélyt látnak erre.
„Mark Webber a negyedik szezonját tölti a csapatunk pilótájaként. Tisztában van az erőfeszítések nagyságával, amelyeket a csapat tett azért, hogy két élvonalbeli autót tudjon kiállítani. Mark ezt bárki másnál jobban tudja. Csapattagként megtette a maga részét a vasárnapi sikerért – hasonlóan a csapat többi tagjához” – dicsérte az ausztrált Horner.
A csapatfőnök azt is kilátásba helyezte, hogy le fognak ülni a két pilótával, hogy tisztázzák a Silverstone-ban kialakult feszült helyzetet. (Ezt mintha már hallottuk volna egy hónappal ezelőtt, a Török Nagydíj után…)
Újságírói kérdésre, amely azt firtatta, vajon megbánta-e, hogy átadták Vettelnek Webber új első szárnyát, Horner azt válaszolta: „Nem, hiszen mi egy csapat vagyunk. Olyan helyzetben találtuk magunkat ezzel a szárnycserével, amilyenben nem szerettük volna – elkerülhetetlen, hogy a garázs azon része, amelyet ez hátrányosan érint, nem volt maradéktalanul elégedett. Nagyon rövid idő, talán 25 perc állt a rendelkezésünkre, hogy döntsünk a kvalifikáció előtt. Adrian [Newey, főtervező] nagyon szorgalmazta, hogy próbáljuk ki az új alkatrészt, hogy tovább tudjuk fejleszteni, ezért meghoztunk egy döntést. Ha a következő futamokon hasonló helyzetben találjuk magunkat, akkor is ennek a logikája mentén fogunk cselekedni” – szögezte le Horner.
A kérdés az, melyik versenyző javára? Horner szerint mindig annak a pilótának kell élveznie egy új alkatrész előnyeit, aki előkelőbb helyen áll a bajnokságban.
„A legsportszerűbb módja annak, hogy ezt eldöntsük, hogy az adott verseny előtt melyik versenyzőnk áll jobb helyen a bajnokságban. De ha a következő versenyen hasonló helyzetbe kerülünk, őszintén remélem, hogy nem kell ilyen döntést hoznunk, mert nem csak egy alkatrészünk lesz.”
Horner is elismeri, hogy Webber nem kettes számú pilótának szerződött le a Red Bullhoz. "Mark tisztában van vele, milyen sokat tett a csapat azért, hogy a két pilóta közötti testsúlykülönbséget egyensúlyba hozza. Továbbra is szerződés köti a Red Bullhoz, és mi olyan kocsit bocsátunk rendelkezésére, amellyel az élen autózhat, nagydíjakat nyerhet és versenyben lehet a világbajnoki címért. Nagyon kétlem, hogy mindezt csak úgy feladná.”
Közben Webber és Vettel is azt szorgalmazza, hogy üljenek le és beszéljék meg a problémákat. Még mielőtt a McLaren kiénekli a sajtot az egymással acsarkodó RBR-pilkóták szájából...
Utolsó kommentek