Miközben a Red Bull, a McLaren és a Ferrari a vb-címért harcol, a mezőny végén ugyanilyen ádáz csata folyik a három újonc istálló között. A Lotus, a Virgin és a Hispania a konstruktőr-vb 10. helyére pályázik, az utolsó pozícióra, amelynek megszerzője megkapja a részét Bernie Ecclestone nagy húsosfazekából.
A konstruktőri 10. helyet jelenleg a Lotus Racing birtokolja, köszönhetően annak, hogy Heikki Kovalainen tizenharmadikként futott célba az Ausztrál Nagydíjon. A Lotus a szezon eddigi részében jelentősnek mondható, körönként 2-4 tizedmásodperces előnyben volt újonc kategóriatársaival szemben. De a maláj-brit istállónál tisztában vannak vele, hogy elég egy őrült verseny, ahol az eső, a sok baleset, vagy a safety car felborítja a papírformát, és a Virgin, meg a HRT máris előrukkolhat egy jobb eredménnyel.
Míg Mike Gascoyne technikai igazgató már a Magyar Nagydíj előtt leállította idei versenygépe, a T127 fejlesztését, hogy a 2011-es masinára koncentrálhasson, Nick Wirth (Virgin) és Geoff Willis (Hispania) folyamatosan azon dolgozik, hogyan tudná apró finomításokkal még gyorsabbá és versenyképesebbé tenni a kocsikat. A Virgin eddigi legjobb eredménye egy 14. hely (di Grassi érte el Malajziában), de az igazi veszélyt Timo Glock jelenti, aki tavaly második lett Szingapúrban a Toyotával, és Gascoyne szerint „mindig ügyesen lecsap a kínálkozó lehetőségekre”. Di Grassi dolgát nehezíti, hogy a hátra lévő öt futamból négyen át kell engednie a kocsiját az új tesztpilótának, Jerome d’Ambrosiónak, ami különösen a brazil számára ismeretlen pályákon (Szingapúr, Korea) jelent hátrányt. Pláne úgy, hogy a belga GP2-es menő leszerződtetése miatt még jobban kell bizonyítania Lucasnak, mint eddig.

Erről álmodik a Virgin: Glock Kovalainen előtt Monzában. Minden helyezés számít! (Fotó (c) xpb)
A Hispania F1 Team eddigi legjobb eredményét az a Karun Chandhok érte el (14. lett Melbourne-ben és Monte-Carlóban), akit Hockenheim óta mellőz a csapata. Helyette a futamonként 1,3 millió dollárt fizető Jamamoto Szakon tekergeti a kormányt, akit Bruno Senna eddig épphogy csak sakkban tudott tartani. Ez semmiképp sem Senna kiválóságát dicséri – szakértők szerint a brazilnak sokkal fölényesebben kellene vernie japán csapattársát. A HRT egyedüli előnye a Virginnél nagyobb végsebessége, de a Lotus mellett ezzel még mindig nem rúgnak labdába.
A Virgin Racing több aerodinamikai újítással készül a hátra lévő öt versenyre, miközben abban bíznak, hogy (különösen Szingapúrban és Interlagosban) esni fog, és ki tudják majd használni a biztonsági autós periódusokat a felzárkózásra. „Az edzésen még csak-csak ki tudjuk használni a technikai eszközeinket, de ha elrontom a rajtot, és a Lotusok elém kerülnek, versenytempóban esélyem sincs megelőzni őket” – értékeli a helyzetet Glock.
A konstruktőri 10. hely tehát még kiadó – ez az utolsó pozíció, amelynek birtoklója részesedik Bernie Ecclestone kasszájából a 2011-es anyagi és utazási támogatások formájában. Az „árnyék-világbajnokság” Szingapúrban folytatódik, ezen a hétvégén.
Utolsó kommentek