Idegtépő csata végén Fernando Alonso legyőzte Sebastian Vettelt a Szingapúri Nagydíjon. Webber és Hamilton a 37. körben, a safety car kiállása után ütközött, ami a véget vetett a McLaren-pilóta versenyének, míg az ausztrál bejött harmadiknak.
A Ferrari és a Red Bull pilótája a második safety car kiállása után (az utolsó 24 körben) egymástól „lopta el” a leggyorsabb versenyköröket, gondoskodva arról, hogy a verseny mindvégig izgalmas maradjon.
Az említett második biztonsági periódust követően történt a verseny legbizarrabb ütközése is. Lewis Hamilton jó lendületet vett a restart után, és megpróbált elmenni Mark Webber mellett a harmadik helyért. Webber azonban – a lekörözött, Lucas di Grassi tétovázását kihasználva – visszatámadott, és a 12-es kanyar előtt későn fékezve, belső íven próbálta visszaszerezni a pozícióját. A két világbajnoki esélyes acsarkodásának ütközés lett a vége, Hamilton a pálya szélére gurulva megállt, míg Webber kocsija sértetlen maradt, és boldogan haladt tovább a 3. helyen.
Jenson Button szinte észrevétlenül hozta be a McLarent a negyedik helyre, ez azonban 12 ponttal gyarapította a saját kontóját, ami jelenleg a vb ötödik helyére elég. Nico Rosberg futott be az ötödik helyen a Mercedesszel, megelőzve Rubens Barrichellót, aki egész hétvégén stabil teljesítményt nyújtott.
Két biztonsági autós periódus tarkította a versenyt. Először a harmadik körben hajtott be a pályára az AMG Mercedes SLS, amikor Tonio Liuzzi összekoccant Heidfeld Sauberjával, és a Force India bal hátsó kereke kifordult a helyéről. A safety car négy körön keresztül tartotta a mezőnyt, ezalatt a mezőny többsége beállt friss gumikért, a vb-esélyesek közül azonban csak Webber döntött a friss abroncsok mellett. Ennek köszönhetően a verseny első harmadában sokat előzött, majd amikor a táv közepénél a két McLaren-Mercedes szuperlágy gumijai elkoptak, Webber átvette a harmadik helyet.
Másodjára a 33. körben jött be a biztonsági autó, amikor a látványosan, de sok hibával autózó Kobajasi elvesztette az irányítást kocsija fölött, és nekiment a híd lábának, Bruno Senna pedig takarásból belerohant az álló Sauberba. Felipe Massa - aki az utolsó rajthelyről egy korai kerékcserével tört egyre feljebb - kishíján szintén belement az álló autókba, de sikerült elrántania a kormányt és bejönni a pontszerzők közé.
Vettel egy ideig kivárt, majd a futam hajrában mindent egy lapra feltéve támadta Alonsót, hogy hibára késztesse a spanyolt. Fernandót azonban ezen a napon képtelenség volt kibillenteni az egyensúlyából. Hiba nélkül, precízen versenyzett, nem hagyott előzési esélyt a Red Bull-pilótának a safety car-periódusok után, így megérdemelten szerezte önmaga és a Ferrari negyedik idei diadalát.
A három nagycsapat mögött ádáz csata folyik a konstruktőr-vb 4. helyéért a Renault és a Mercedes GP között. Robert Kubica ugyan nem tudta megelőzni Nico Rosberg Ezüstnyilát, de a legjobb úton volt egy stabil hatodik hely felé, amikor defektet kapott. A lengyel emiatt újabb kerékcserére kényszerült, de a friss gumikon "felzabálta" a mezőnyt, és visszaverekedte magát a hetedik helyre, Barrichello mögé.
A verseny után Adrian Sutil 20 másodperces időbüntetést kapott a versenybíróságtól, mert - mint kiderült - az első körben levágta a hetedik kanyart, amivel jogtalan előnyhöz jutott. A német pilóta így a nyolcadikról a 10. helyre csúszott vissza az eredménylistán - azaz, csak csúszott volna! A Force India ugyanis a Williams panaszára válaszul feljelentette Nico Hülkenberget egy másik kanyarátvágásért, aminek szintén egy 20 mp-es büntetés lett a "jutalma".
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
60 kör = 309,316 km
1. ALONSO (SPA) Ferrari 1:57:53,579 (157,422 km/h)
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 0,293
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 29,141
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes +30,384"
5. ROSBERG (D) Mercedes + 49,394"
6. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 56,101"
7. KUBICA (PL) Renault + 1:26,559
8. MASSA (BRA) Ferrari + 1:53,297
9. SUTIL* (D) Force India-Mercedes + 2:12,416
10. HÜLKENBERG* (D) Williams-Cosworth + 2:22,791
11. PETROV (RUS) Renault + 1 kör h.
12. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
13. SCHUMACHER (D) Mercedes + 1 kör h.14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
15. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 3 kör h.
* Kanyarátvágásért 20 mp időbüntetést kapott
Leggyorsabb kör: 1:47,976 - Alonso (Ferrari)
A vb állása 15 futam után:
1. Webber 202 pont - 2. Alonso, 191 - 3. Hamilton, 182 - 4. Vettel, 181 - 5. Button, 177 - 6. Massa, 125 - 7. Rosberg 122 - 8. Kubica, 114 - 9. Sutil, 49 - 10. Schumacher, 46 (...)
Konstruktőrök:
1. Red Bull-Renault, 383 pont - 2. McLaren-Mercedes, 359 - 3. Ferrari, 316 - 4. Mercedes, 168 - 5. Renault, 133 - 6. Force India-Mercedes 62 - 7. Williams-Cosworth 57 - 8. Sauber-Ferrari, 27 - 9. Toro Rosso-Ferrari, 10 - 10. Lotus Racing, Hispania és Virgin Racing, 0 p.
Utolsó kommentek