HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Alonso duplázott a szingapúri éjszakában

2010.09.26. 16:32 Real Simon says

Idegtépő csata végén Fernando Alonso legyőzte Sebastian Vettelt a Szingapúri Nagydíjon. Webber és Hamilton a 37. körben, a safety car kiállása után ütközött, ami a véget vetett a McLaren-pilóta versenyének, míg az ausztrál bejött harmadiknak.

A Ferrari és a Red Bull pilótája a második safety car kiállása után (az utolsó 24 körben) egymástól „lopta el” a leggyorsabb versenyköröket, gondoskodva arról, hogy a verseny mindvégig izgalmas maradjon.

Az említett második biztonsági periódust követően történt a verseny legbizarrabb ütközése is. Lewis Hamilton jó lendületet vett a restart után, és megpróbált elmenni Mark Webber mellett a harmadik helyért. Webber azonban – a lekörözött, Lucas di Grassi tétovázását kihasználva – visszatámadott, és a 12-es kanyar előtt későn fékezve, belső íven próbálta visszaszerezni a pozícióját. A két világbajnoki esélyes acsarkodásának ütközés lett a vége, Hamilton a pálya szélére gurulva megállt, míg Webber kocsija sértetlen maradt, és boldogan haladt tovább a 3. helyen.

Jenson Button szinte észrevétlenül hozta be a McLarent a negyedik helyre, ez azonban 12 ponttal gyarapította a saját kontóját, ami jelenleg a vb ötödik helyére elég. Nico Rosberg futott be az ötödik helyen a Mercedesszel, megelőzve Rubens Barrichellót, aki egész hétvégén stabil teljesítményt nyújtott.

Két biztonsági autós periódus tarkította a versenyt. Először a harmadik körben hajtott be a pályára az AMG Mercedes SLS, amikor Tonio Liuzzi összekoccant Heidfeld Sauberjával, és a Force India bal hátsó kereke kifordult a helyéről. A safety car négy körön keresztül tartotta a mezőnyt, ezalatt a mezőny többsége beállt friss gumikért, a vb-esélyesek közül azonban csak Webber döntött a friss abroncsok mellett. Ennek köszönhetően a verseny első harmadában sokat előzött, majd amikor a táv közepénél a két McLaren-Mercedes szuperlágy gumijai elkoptak, Webber átvette a harmadik helyet.

Másodjára a 33. körben jött be a biztonsági autó, amikor a látványosan, de sok hibával autózó Kobajasi elvesztette az irányítást kocsija fölött, és nekiment a híd lábának, Bruno Senna pedig takarásból belerohant az álló Sauberba. Felipe Massa - aki az utolsó rajthelyről egy korai kerékcserével tört egyre feljebb - kishíján szintén belement az álló autókba, de sikerült elrántania a kormányt és bejönni a pontszerzők közé.

Vettel egy ideig kivárt, majd a futam hajrában mindent egy lapra feltéve támadta Alonsót, hogy hibára késztesse a spanyolt. Fernandót azonban ezen a napon képtelenség volt kibillenteni az egyensúlyából. Hiba nélkül, precízen versenyzett, nem hagyott előzési esélyt a Red Bull-pilótának a safety car-periódusok után, így megérdemelten szerezte önmaga és a Ferrari negyedik idei diadalát.

A három nagycsapat mögött ádáz csata folyik a konstruktőr-vb 4. helyéért a Renault és a Mercedes GP között. Robert Kubica ugyan nem tudta megelőzni Nico Rosberg Ezüstnyilát, de a legjobb úton volt egy stabil hatodik hely felé, amikor defektet kapott. A lengyel emiatt újabb kerékcserére kényszerült, de a friss gumikon "felzabálta" a mezőnyt, és visszaverekedte magát a hetedik helyre, Barrichello mögé.

A verseny után Adrian Sutil 20 másodperces időbüntetést kapott a versenybíróságtól, mert - mint kiderült - az első körben levágta a hetedik kanyart, amivel jogtalan előnyhöz jutott. A német pilóta így a nyolcadikról a 10. helyre csúszott vissza az eredménylistán - azaz, csak csúszott volna! A Force India ugyanis a Williams panaszára válaszul feljelentette Nico Hülkenberget egy másik kanyarátvágásért, aminek szintén egy 20 mp-es büntetés lett a "jutalma".

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

60 kör = 309,316 km

1. ALONSO (SPA) Ferrari 1:57:53,579 (157,422 km/h)
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 0,293
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 29,141
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes +30,384"
5. ROSBERG (D) Mercedes  + 49,394"
6. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 56,101"
7. KUBICA (PL) Renault  + 1:26,559
8. MASSA (BRA) Ferrari  + 1:53,297
9. SUTIL* (D) Force India-Mercedes + 2:12,416
10. HÜLKENBERG* (D) Williams-Cosworth + 2:22,791
11. PETROV (RUS) Renault  + 1 kör h.
12. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
13. SCHUMACHER (D) Mercedes + 1 kör h.14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
15. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 3 kör h.
* Kanyarátvágásért 20 mp időbüntetést kapott

Leggyorsabb kör:
1:47,976 - Alonso (Ferrari)

A vb állása 15 futam után:
1.  Webber    202 pont - 2. Alonso, 191 - 3. Hamilton, 182 - 4. Vettel, 181 - 5. Button, 177 - 6. Massa, 125 - 7.  Rosberg 122 - 8. Kubica, 114 - 9. Sutil, 49 - 10. Schumacher, 46 (...)  

Konstruktőrök: 
           
1. Red Bull-Renault, 383 pont - 2. McLaren-Mercedes, 359 - 3. Ferrari, 316 - 4. Mercedes, 168 - 5. Renault, 133 - 6. Force India-Mercedes 62 - 7. Williams-Cosworth 57 - 8. Sauber-Ferrari, 27 - 9. Toro Rosso-Ferrari, 10 - 10. Lotus Racing, Hispania és Virgin Racing, 0 p.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr472324686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2010.09.26. 18:01:38

Meleg volt a pályán sokféle szempontból:) Na jó, azért az utolsó forró szitu nem volt éppen vicces, nem tudom tanul-e valaki ebből az esetből? Veszélyes pálya.
Alonso megérdemelte a győzelmet, Vettel meg úgy látom jól begyakorolta a rajtot. Kubica szenzációsat produkált a végén, ez a srác ha kap egy jó kocsit, akkora ász lesz. Azért az érdekelne hogy az ilyen Di Grassi féle szerencsétlenkedések miért maradnak bűntetlenül. Legalábbis ma nagyon elnézőek voltak.

Sünmami 2010.09.26. 18:09:19

:D:D:D
Először nem ment el a komment, nekifutottam mégegyszer, most meg velem van tele az oldal kétféle verzióban:) Mindegy, úgysem olvassa el senki.

Sferrari 2010.09.26. 18:57:22

Én elolvastam mindkettőt :D és egyetértek :D

neomatsek 2010.09.26. 19:05:38

Érdekes futam volt, mondjuk remélem, h az ilyen Di Grassi féle megmozdulásokat a jövőben keményen büntetni fogják, mert az ő bénázásából eredően sokkal nagyobb baleset is kerekedhetett volna.
Kubica durva volt, úgy szeretném, ha végre kapna egy igazán versenyképes kocsit, simán darálná az ellenfeleket. A nap embere számomra amúgy Kovalainen volt. Ég alatta a fél kocsi ez meg még gurigázik vele kicsit, majd kikászálódik, kér egy poroltót és kényelmesen neki fog tűzoltósdit játszani:D

szeja 2010.09.26. 19:13:22

Kubica a keményebb keveréken száguldott a verseny végén.

Sferrari 2010.09.26. 19:59:41

Én is elismerem Kubicát sőt nagy tehetségnek tartom és majd egyszer jöhet a Ferrarihoz is :D Ügyes volt ma de azért friss gumikkal ez kötelező volt, nem leszólom de szerintem nem volt ez olyan kimagasló pl az 52 körös gumival szenvedő Massa ellen :)

gardendesigner 2010.10.02. 11:33:01

@Sferrari: Ilyen az, mikor egy "szakértő" vélemént mond. De legalább megengeded Kubicának, hogy majd mehet a Ferrarihoz....

Sferrari 2010.10.08. 11:53:58

@gardendesigner:
Nem vagyok szakértő hol is láttad ezt hogy én állítottam valahol? Egy szurkoló vagy SAJÁT véleménnyel! Nem megengedem hanem örülnék neki ha egyszer ott versenyezne. Ha szövegértelmezési problémákkal küzdesz akkor inkább ne reagálj írásomra főleg ne személyeskedj! köszönöm
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása