A Nemzetközi Autós Szövetség Motorsport Világtanácsa (WMSC) mai ülésén megváltoztatta a sokat bírált safety car-szabályt.
Tavaly vezették be azt a szabályt, hogy biztonsági okokból az F1-es kocsiknak kb. 40%-kal csökkenteniük kell a sebességüket, hogy a mezőny vége könnyebben utolérhesse a safety car mögött köröző mezőnyt. A mostani változtatás egyről két körre növelte a sebességcsökkentés időtartamát. Ez több lehetőséget ad a versenyirányításnak is arra, hogy rendezze a sorokat.
Az új szabály kimondja azt is, hogy a biztonsági autó pályán tartózkodása alatt tilos a depóba hajtaniuk a pilótáknak – kivéve, ha kereket cserélnek. (Szerelni, a kocsikon állítani tehát továbbra sem lehet.)
Fontos változtatás továbbá, hogy safety car-periódusok idején a boxutca végi lámpa zöld jelzést mutat, vagyis bármelyik kocsi, amely kereket cserélt, akadálytalanul visszatérhet a pályára.
Ezt a szabályt Lewis Hamilton nagyra értékelte volna a 2008-as Kanadai Nagydíjon, mert nem kellett volna (túl későn) fékeznie a piros jelzés miatt, így nem rongyolt volna bele Kimi Räikkönen várakozó Ferrarijába. Hasonló miatt büntették meg a 2005-ös montreali futamon Juan-Pablo Montoyát, majd 2006-ban Felipe Massát: mindketten tilos jelzés mellett hajtottak ki a pályára.
Montreal, 2008: Hamilton belerohan Räikkönen Ferrarijába a boxutca végén. A szerencsés nyertes: Robert Kubica (BMW Sauber)
Utolsó kommentek